"Duger till den som ska ha det"

Det tar rätt mycket tid att skrapa, slipa, tvätta, måla, vänta på att det torkar, vänta på att det inte ska regna etc. Är rätt nyans för mycket begärt?

NyKarin NyKarin skrev:
Det tar rätt mycket tid att skrapa, slipa, tvätta, måla, vänta på att det torkar, vänta på att det inte ska regna etc. Är rätt nyans för mycket begärt?
Väljer du "rätt nyans" nu kommer den väl dessutom blekna över tid..

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Och om ett tag så kommer jag inte att se det längre. Skulle jag vilja ändra färg går det ganska lätt att måla över dessutom. Det är ju inte en hel fasad.

Rätt färg var svårare än vad jag hade förväntat mig. Det här är de kulörer jag valt att måla upp på större bitar, förkastat några prover innan.

B Bitterhetsakademin skrev:
Sorglig utveckling att det numera är nödvändigt att förse det bättre nöt och lammköttet med stora fastsittande larm som tjuter vid stöld. Tidigare användes vanliga larmetiketter men de verkar inte längre avskräcka de professionella ligor som härjar.😟
Började väl för 20+år sedan när lokala pizzeriorna löste in filéer mot fatöl och butikerna inte längre kunde hålla fulla hyllor

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
LLM är språkmodeller och har ingen aning om hur mängder och siffror fungerar. Siffran 5 är troligen ett udda tal och följs troligtvis av siffran 6. Fråga den om udda och jämna tal. 😉
Det hade varit roligt att se lite utveckling på området talinstruktioner i Google Maps... Pinsamt nästan hela tiden. På de flesta språk.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Gaaahhh! Varför ska gula färger skilja sig åt så mycket! Och varför kan de inte se likadana ut i olika ljus! Jag kommer aldrig hitta rätt. [bild]
Jag tror bestämt den högraste matchar mina byxor, så jag röstar på den.
IMG_8833.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Snygga byxor men är de som herrgårdsgul(längst till höger) fungerar de inte i solljus. Sandgul(mitten) är snygg i solljus, trist i skugga. Ockragul är snyggast i halvskugga. Kinkigare än växter!

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Gaaahhh! Varför ska gula färger skilja sig åt så mycket! Och varför kan de inte se likadana ut i olika ljus! Jag kommer aldrig hitta rätt. [bild]
Är det mot putsen det ska matcha så föreslår jag att du ska bryta av med annan kulör. Någon grå färg som går i liknande mättnad kanske. Eller annan som bryter av. Sällan som det blir bra när olika material ska sammanföras. Sedan är det mycket känsligare när dessutom färgerna emellan åldras på olika vis. Som Bergman sade när det inte passade. BRYT!😉

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Är det mot putsen det ska matcha så föreslår jag att du ska bryta av med annan kulör. Någon grå färg som går i liknande mättnad kanske. Eller annan som bryter av. Sällan som det blir bra när olika material ska sammanföras. Sedan är det mycket känsligare när dessutom färgerna emellan åldras på olika vis. Som Bergman sade när det inte passade. BRYT!😉
Jag har rött och grått förövrigt så jag tänker att det ska bli gult. Ska testa att bryta den gula färgen något innan jag ger upp. Får jag skicka ett pm till dig?

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Jag har rött och grått förövrigt så jag tänker att det ska bli gult. Ska testa att bryta den gula färgen något innan jag ger upp. Får jag skicka ett pm till dig?
Gör så det freser i grejset!😀

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Tycker att jag redan gjort ett antal Mediocratesval 😃
Maken?😁

• Haha
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Här fokuserar vi väl ändå på mediokra byggval 😃

13th Marine 13th Marine skrev:
"Duger till den som ska ha det"
”Dä duger te Kiellers.”
sa man i Göteborg förr i tiden, när något var extra välgjort men man inte ville ge ”cred”. Kiellers verkstad gjorde omvittnat förstklassiga arbeten.

• Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Litet GAH! när jag fick åka till Entreprenadbutiken med den stendöda HQ batterigrästrimmern som hade 2 dagars garanti kvar. Tror ni inte att trimmerfan startar helt problemfritt när jag skall visa dem problemet. Efter hård självdisciplin gick jag därifrån utan att köpa någonting alls.

Nåja, ett litet YES! för att den funkade. Då hade jag ändå plockat isär den och konstaterat att motorn var felfri, men att kontrollerkortet i handtaget förvisso var aktivt, men inte lämnade någon spänning till motorn.

…och det skall vara ”Keiller” i inlägget ovan 🙄

• Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.