1 684 540 läst ·
18 179 svar
1685k läst
18,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag testade med Socialdemokraterna på Gemini också fick svaret ett g. Gjorde ny fråga och fick då svaret noll.Dalbotant skrev:
Det är en sannolikhetsmotor med viss slumpning...
...kom ihåg det...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 351 inlägg
Är frågan ”hur många g finns i ordet socialdemokrat” något du ofta brottas med?Dalbotant skrev:
Några kanske minns Googlebombning och Googles ”jag har tur” från för 20–25 år sedan och hur man kunde trigga den med sökningar som ”french military victories” och få sökförslaget ”french military defeats” i retur. Ett lustigt hål i logiken, snart bara ihågkommet av några få.
Tror man att bokstavsanalysförmåga är det största problemet med LLM:er, eller att det ens är viktigt, har man nog missat grejen rätt rejält, vare sig man är anhängare eller motståndare.
Bokstavsanalysen visar deras svagheter rätt bra.Nötegårdsgubben skrev:
Är frågan ”hur många g finns i ordet socialdemokrat” något du ofta brottas med?
Några kanske minns Googlebombning och Googles ”jag har tur” från för 20–25 år sedan och hur man kunde trigga den med sökningar som ”french military victories” och få sökförslaget ”french military defeats” i retur. Ett lustigt hål i logiken, snart bara ihågkommet av några få.
Tror man att bokstavsanalysförmåga är det största problemet med LLM:er, eller att det ens är viktigt, har man nog missat grejen rätt rejält, vare sig man är anhängare eller motståndare.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 258 inlägg
Det var en av de saker man behövde jobba på för att få dem bra på att programmera. LLMer är hyfsade på att programmera, exempelvis Kiro är riktigt bra. Men produktarkitektur förstår de sig inte på...Johan Gunverth skrev:
Sorglig utveckling att det numera är nödvändigt att förse det bättre nöt och lammköttet med stora fastsittande larm som tjuter vid stöld. Tidigare användes vanliga larmetiketter men de verkar inte längre avskräcka de professionella ligor som härjar.😟
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 258 inlägg
Japp. ”Programmeringsspråk” är ju rätt heterogena uppsättningar ”ordval” inom varje revision.pacman42 skrev:
Skogsägare
· 23 351 inlägg
Skogsägare
· 23 351 inlägg