Dalbotant Dalbotant skrev:
Var på väg att lägga bilderna i humortråden men det är fan ingen humor detta. Mänskligheten gräver sin egen grav fortare än man hinner bokstavera g.

[bild]
[bild]
Jag testade med Socialdemokraterna på Gemini också fick svaret ett g. Gjorde ny fråga och fick då svaret noll.

Det är en sannolikhetsmotor med viss slumpning...
...kom ihåg det...

GAAAAH!
Jävla maskrosor!

• Gilla
  • Älska
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Var på väg att lägga bilderna i humortråden men det är fan ingen humor detta. Mänskligheten gräver sin egen grav fortare än man hinner bokstavera g.

[bild]
[bild]
Är frågan ”hur många g finns i ordet socialdemokrat” något du ofta brottas med?

Några kanske minns Googlebombning och Googles ”jag har tur” från för 20–25 år sedan och hur man kunde trigga den med sökningar som ”french military victories” och få sökförslaget ”french military defeats” i retur. Ett lustigt hål i logiken, snart bara ihågkommet av några få.

Tror man att bokstavsanalysförmåga är det största problemet med LLM:er, eller att det ens är viktigt, har man nog missat grejen rätt rejält, vare sig man är anhängare eller motståndare.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är frågan ”hur många g finns i ordet socialdemokrat” något du ofta brottas med?

Några kanske minns Googlebombning och Googles ”jag har tur” från för 20–25 år sedan och hur man kunde trigga den med sökningar som ”french military victories” och få sökförslaget ”french military defeats” i retur. Ett lustigt hål i logiken, snart bara ihågkommet av några få.

Tror man att bokstavsanalysförmåga är det största problemet med LLM:er, eller att det ens är viktigt, har man nog missat grejen rätt rejält, vare sig man är anhängare eller motståndare.
Bokstavsanalysen visar deras svagheter rätt bra.

• Gilla
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
Maria T
GAAAAAHHHH!

Granne som väljer att använda röjsågen för att trimma ogräs utanför sitt staket i gruset...

pacman42 pacman42 skrev:
Bokstavsanalysen visar deras svagheter rätt bra.
LLM är språkmodeller och har ingen aning om hur mängder och siffror fungerar. Siffran 5 är troligen ett udda tal och följs troligtvis av siffran 6. Fråga den om udda och jämna tal. 😉

• Älska
pacman42
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
LLM är språkmodeller och har ingen aning om hur mängder och siffror fungerar. Siffran 5 är troligen ett udda tal och följs troligtvis av siffran 6. Fråga den om udda och jämna tal. 😉
Det var en av de saker man behövde jobba på för att få dem bra på att programmera. LLMer är hyfsade på att programmera, exempelvis Kiro är riktigt bra. Men produktarkitektur förstår de sig inte på...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Sorglig utveckling att det numera är nödvändigt att förse det bättre nöt och lammköttet med stora fastsittande larm som tjuter vid stöld. Tidigare användes vanliga larmetiketter men de verkar inte längre avskräcka de professionella ligor som härjar.😟

• IMG_20260531_101332608.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det var en av de saker man behövde jobba på för att få dem bra på att programmera. LLMer är hyfsade på att programmera, exempelvis Kiro är riktigt bra. Men produktarkitektur förstår de sig inte på...
Japp. ”Programmeringsspråk” är ju rätt heterogena uppsättningar ”ordval” inom varje revision.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Gaaahhh! Varför ska gula färger skilja sig åt så mycket! Och varför kan de inte se likadana ut i olika ljus! Jag kommer aldrig hitta rätt. PSX_20260531_152812.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Bara ta en!
1780238333675.jpeg

• Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Tycker att jag redan gjort ett antal Mediocratesval 😃

Tack, då vet jag vem som man kan hänvisa till då jag ofta använder "det är tillräckligt bra".

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
tommib
Det är killräckligt bra...

• Haha
  • Gilla
  • Älska
b8q och 6 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det är killräckligt bra...
Funkar den på dem med dubbla x-kromosomer?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.