Dagens GAAAAHHHH!!! :

Jag trodde markduk skulle hindra ogräset.

Jag hade fel.
Ogräs som växer mellan stenar och betong trots täckt markduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ricebridge ricebridge skrev:
Du är tyvärr inte ensam i den villfarelsen..

• Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Ogräs är livskraftigt. Och verkar älska grus.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Dagens GAAAAHHHH!!! :

Jag hade fel.
[bild]
Det gör det, men bara underifrån 😉.

För övrigt ett stort gahhh för überpuckon som placerar ett nätverksskåp med ett halvt dussin switchar i ett mötesrum så man får skrika till varandra.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
galento
F fribygg skrev:
Du är tyvärr inte ensam i den villfarelsen..
Nä det växer för fullt här också trots duk under.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det gör det, men bara underifrån 😉.
Markduk HINDRAR inte ogräs underifrån heller, duken försvårar för rotogräset men det händer allt att det växer igenom.

Markduk är ju enkelt att ta till om man vill ha ökad bärighet, typ väg eller parkering på lera eller torvmark men inte är det perfekt och problemfritt då heller.

GAAAAHHHH för markduk som inte är ordentligt nergrävd/fylld över utan är synlig.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Potato, potatoes… 😉

B
GAAAAHHHH!!!!

Mitt under sågning bestämmer sig skruven som justerar klingan i sidled för att släppa. Hux flux så diffar en bit 5mm mellan ändarna.

Cirkelsåg på ett arbetsbord med en träbit som ska sågas. Skruvmekanism som justerar sågklingans position har släppt, vilket orsakat feljustering.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! för mig själv!

Morsan dog idag och trots flera års mentala och praktiska förberedelser så står man handfallen och tänker jaha, vad nu?

Har ju dessutom gått igenom detta en gång redan men ändå är förvirringen total 🥴 Antar att den släpper efter några liter med tårar.

• Ledsen
  • Gilla
  • Älska
Skogsmusen och 27 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
GAAAAHHHH!!! för mig själv!

Morsan dog idag och trots flera års mentala och praktiska förberedelser så står man handfallen och tänker jaha, vad nu?

Har ju dessutom gått igenom detta en gång redan men ändå är förvirringen total 🥴 Antar att den släpper efter några liter med tårar.
Beklagar sorgen.

Nej, man kan aldrig vara förberedd, ingen av oss vet hur vi kommer att bli påverkade. Det är bara att sörja och sörja😢

Vill du ha någon att prata med så inboxa mig. Där kan vi byta telefonnummer om du behöver det.

• Gilla
  • Älska
fribygg och 6 till
  • Laddar…
K
GAAAAHHHH!!! Graf över elpriset 14 september 2026, högsta punkt 898,07 öre/kWh klockan 19:30 och lägsta punkt 119,66 öre/kWh klockan 03:45.
Skapa konto

• Wow
cpalm
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
GAAAAHHHH!!![bild]
Jag är så glad att Busch byggde sina nya reaktorer under de första hundra dagarna, annars hade det ju blivit jättedyrt.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
djac och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag är så glad att Busch byggde sina nya reaktorer under de första hundra dagarna, annars hade det ju blivit jättedyrt.
Det var väl Svantesson?
Tweet från Elisabeth Svantesson om en debatt där Ulf Kristersson talar om kärnkraftens expansion i Sverige.
Skapa konto

EDIT: Kan tilläggas att det inte är min markering, orkade inte leta efter en bild utan.

• Älska
  • Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det var väl Svantesson?
[bild]
Tydligen :)

Jaja, tok som tok.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Kan ni inte ens efter valet erkänna att det blev ny kärnkraft och att den där tolkningen av en enda tweet är trams?

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.