Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Och ingen född hitom millenieskiftet vet väl ens vad ören är, och varför skulle de?
Normal allmänbildning?

GAAAAHHHH!!!
Expresspaketet jag skrev om tidigare idag kom inte fram innan jag åkte hem eller stället det skulle till stängde för dagen, morgondagen få utvisa var det hamnade.

Mer GAAAAHHHH är att vi haft det väldigt lugnt senaste månaderna, kollegan tog semester denna vecka, och det var ju bra när vi hade så lite att göra. Men nu smällde det till och blev total kaos, i morgon måste jag åka till Bromma, Solna, Strängnäs där det finns akuta jobb som måste lösas, och sen till Falun för jobb där till fredag, detta fick jag veta nu i kväll när jag inte var hemma, for hem för att tvätta, packa och duscha.........då är vattnet avstängt och ska vara till 6.30 i morgon.
Det går bra nu.....

• Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Normal allmänbildning?
Äh, vem fan vet ens hur pengar ser ut längre? Och att veta att decimalerna har egna namn är överkurs.

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Ören är för övrigt en historisk rest av ett system där de från början var en åttondels mark. Att de klarade sig i 150 år som decimalfraktion får sägas vara imponerande, men deras saga är nog all när vi födda på 1900-talet dör ut.

Ören är för övrigt en historisk rest av ett system där de från början var en åttondels mark. Att de klarade sig i 150 år som decimalfraktion får sägas vara imponerande, men deras saga är nog all när vi födda på 1900-talet dör ut.
Men jag har koll på äldre valutor som riksdaler också...

pacman42 pacman42 skrev:
jag har koll på äldre valutor som riksdaler också.
Specie, banko eller riksgälds?

Gaaahhh!

Nu får vi snart gå till tråden ”Saker vi helst vill glömma”, eller vad den nu heter.

• Haha
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
Till hennes försvar präglades den sista ettöringen 1972. Och ingen född hitom millenieskiftet vet väl ens vad ören är, och varför skulle de? Något mindre än 50-öringar vete fan om någon ens född på 80-talet kan minnas i cirkulation.

Det här däremot är väl lite mindre ursäktligt. Men att du orkar bry dig. 🙃
Jag bryr mig inte om att hon är obildad och dum i huvud. Men jag vill inte att sådana människor sitter och ger hälsoråd.

• Gilla
MasMats och 4 till
  • Laddar…
Varje prislapp på ICA har ören skrivna. Jag vill nog påstå att varje även yngre normalfuntad människa vet att ett öre varit ett mynt. Sedan kan det förlåtas att alla inte vet storleken på en ettöring.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!

När jag parkerar på en större parkering som IKEA, ICA Maxi, Moset etc. är det någon jävla rövhatt som försöker vara lydig och flyttar på bilen. Varenda jävla gång!

Ikväll fick jag leta satan efter skiten vid Ikea

Har inte folk något bättre för sig 🤬

EDIT: och igår var det någon jävel som flyttat den från den övre parkeringen på jobbet till den nedre så den som flyttade bilen måste ju veta vart jag brukar parkera.

• Haha
  • Gilla
TeroM och 6 till
  • Laddar…
C
B Bästerortarn skrev:
När jag parkerar på en större parkering som IKEA, ICA Maxi, Moset etc. är det någon jävla rövhatt som försöker vara lydig och flyttar på bilen. Varenda jävla gång!
Ha ha ha, hade en kollega som fick bilen stulen på parkeringen vid Täby centrum. Åkte buss i flera veckor innan han åkte förbi centrum en sen kväll och fick syn på en ensam bil på parkeringen. Den j-vla biltjuven hade bara flyttat på den 😆

• Haha
  • Gilla
tergo och 9 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag bryr mig inte om att hon är obildad och dum i huvud. Men jag vill inte att sådana människor sitter och ger hälsoråd.
Bara för att man inte har koll på ett område betyder det inte att man inte har det på andra.
Att personen inte tycker sig kunna konvertera mellan mm och cm är förstås anmärkningsvärt, men hennes medicinska bedömning behöver inte vara sämre för det.

tveksamt tveksamt skrev:
men hennes medicinska bedömning behöver inte vara sämre för det.
Givetvis är det så men mina varningsklockor ringer ändå...

T Thomas_Blekinge skrev:
Varje prislapp på ICA har ören skrivna. Jag vill nog påstå att varje även yngre normalfuntad människa vet att ett öre varit ett mynt
Jag vill nog påstå att ”ungdomar” ser det som hundradels kronor. Har själv hört det kreativa ”halvkrona” för 50 öre.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag vill nog påstå att ”ungdomar” ser det som hundradels kronor. Har själv hört det kreativa ”halvkrona” för 50 öre.
I så fall har de inte koll på elpriserna! De anges i ören. GAAAHHHH!

tveksamt tveksamt skrev:
Bara för att man inte har koll på ett område betyder det inte att man inte har det på andra.
Hon hackade i datorn medan jag berättade om mina frågeställningar. Hon frågade TREgånger om fästingen sitter kvar.
Är man dum i huvud och kan man inte lyssna på folk ska man ha ett annat jobb. Kanske hos Postnord.

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.