Jag kör nästan alltid över Högsbohöjd/Guldheden när jag skall till sonen på Emilsborg (Gibraltargatan) från Hisingen via Älvsborgsbron.

Götatunneln efter 15:10 är ju en infarkt. GAH!

• Gilla
hjalmar17 och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag kör nästan alltid över Högsbohöjd/Guldheden när jag skall till sonen på Emilsborg (Gibraltargatan) från Hisingen via Älvsborgsbron.

Iom att jag kommer över Hisingsbron så är den värsta kön över Götatunnelns mynning, sen är det rätt lugnt den vägen.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:

Japp, och där ska jag igenom typ 3 ggr/veckan...

Appropå Göteborgstrafiken så är den nya busshållplatsen som de byggt i vänsterfilen på väg ner från Sahlgrenska lite rolig. Vi var typ 10 bilar på rad som alla lika förvånat upptäckte att vi plötsligt åkte i en bussfil.... 😂

• Ledsen
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Och alla foder och karmar. Har du ingen eldstad?
Jodå. Men kolla i hörnet bakom brorsan:
1779908219432.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K karlmb skrev:
Du får ju rädda Klippon!
Den var bortom all räddning tyvärr.

• Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
…busshållplatsen som de byggt i vänsterfilen…
Alla påfarter och avfarter i Göteborg är på vänster sida. 🤓😄😂🤨

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Japp, och där ska jag igenom typ 3 ggr/veckan...

Appropå Göteborgstrafiken så är den nya busshållplatsen som de byggt i vänsterfilen på väg ner från Sahlgrenska lite rolig. Vi var typ 10 bilar på rad som alla lika förvånat upptäckte att vi plötsligt åkte i en bussfil.... 😂
Kreativa, de där...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
B
Gaaaahhhh!!!

Nu är fästingsäsongen här, upptäckte jag igår när jag undrade varför det kliade på benet.

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Då borde du prova Göteborg. 1 mil kan ta en timme.
Huserar i Stockholm vanligtvis, så jag vet hur det är att köa. Men nu ville jag bara hem efter en hård arbetsdag, borde varit hemma runt 23, med lite extra moms efter Hudiksvall kom hem 01.13.
Förutom alla vägarbeten fick vi ligga 3 mil efter denna, 60 på plan väg, men uppför gick det inte fort ☹️
IMG_20260527_210843.jpg
Skapa konto
IMG_20260528_094706.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Huserar i Stockholm vanligtvis, så jag vet hur det är att köa. Men nu ville jag bara hem efter en hård arbetsdag, borde varit hemma runt 23, med lite extra moms efter Hudiksvall kom hem 01.13.
Förutom alla vägarbeten fick vi ligga 3 mil efter denna, 60 på plan väg, men uppför gick det inte fort ☹️
[bild][bild]
Foto medan du kör? I den höga hastigheten. Du har ju gjort detta med livet som insats! Gaaaahhhh!

• Haha
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har du krökt ventiler lär det ju bli billigare att byta hela motorn, även om ventilerna i sig är billiga så springer ju tiden för att byta dem iväg rätt snabbt...
Nja, tid är ju bara en prioritering, av med toppen och byta ventiler ser rätt lätt ut. Har svårt tro det kan ta mer än 8h efter att plockat av diverse sidosystem och ventilkåpa. Byta motorn däremot drar jag mig för eftersom jag varken har billyft eller motorlyft. Det är för jobbigt om jag inte måste.

pacman42 pacman42 skrev:
Foto medan du kör? I den höga hastigheten. Du har ju gjort detta med livet som insats! Gaaaahhhh!
Det var inte jag, fick hjälp av Mållgan 😉
(Ni som inte känner till Mållgan får Googla)

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det var inte jag, fick hjälp av Mållgan 😉
(Ni som inte känner till Mållgan får Googla)
Känner man inte ens Mållgan är det illa ställt med bekantskapskretsen.

• Haha
b8q
  • Laddar…
Det är väl Mållgan som kör?

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Nja, tid är ju bara en prioritering, av med toppen och byta ventiler ser rätt lätt ut. Har svårt tro det kan ta mer än 8h efter att plockat av diverse sidosystem och ventilkåpa. Byta motorn däremot drar jag mig för eftersom jag varken har billyft eller motorlyft. Det är för jobbigt om jag inte måste.
Tja, vill man göra det enkelt för sig kan man ju köpa en beg topp och smacka dit, jag hade aldrig bytt enstaka ventiler utan att nogrannt kontrollera alla ventiler, ventilsäten och ventilstyrningar .. och när man ändå plockat isär hela toppen är det lika bra att byta ventiltätningar.. Sen är ju frågan hur ventilerna justeras in.. är det shims tar det en bra stund att göra det.. vad är det för motor exakt förresten?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.