1 638 990 läst ·
17 539 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
Jag kör nästan alltid över Högsbohöjd/Guldheden när jag skall till sonen på Emilsborg (Gibraltargatan) från Hisingen via Älvsborgsbron.
Götatunneln efter 15:10 är ju en infarkt. GAH!
Götatunneln efter 15:10 är ju en infarkt. GAH!
Iom att jag kommer över Hisingsbron så är den värsta kön över Götatunnelns mynning, sen är det rätt lugnt den vägen.Johan Gunverth skrev:
Japp, och där ska jag igenom typ 3 ggr/veckan...Johan Gunverth skrev:
Appropå Göteborgstrafiken så är den nya busshållplatsen som de byggt i vänsterfilen på väg ner från Sahlgrenska lite rolig. Vi var typ 10 bilar på rad som alla lika förvånat upptäckte att vi plötsligt åkte i en bussfil.... 😂
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
Kreativa, de där...mexitegel skrev:
Huserar i Stockholm vanligtvis, så jag vet hur det är att köa. Men nu ville jag bara hem efter en hård arbetsdag, borde varit hemma runt 23, med lite extra moms efter Hudiksvall kom hem 01.13.K karlmb skrev:
Förutom alla vägarbeten fick vi ligga 3 mil efter denna, 60 på plan väg, men uppför gick det inte fort ☹️
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Foto medan du kör? I den höga hastigheten. Du har ju gjort detta med livet som insats! Gaaaahhhh!Isakare skrev:
Huserar i Stockholm vanligtvis, så jag vet hur det är att köa. Men nu ville jag bara hem efter en hård arbetsdag, borde varit hemma runt 23, med lite extra moms efter Hudiksvall kom hem 01.13.
Förutom alla vägarbeten fick vi ligga 3 mil efter denna, 60 på plan väg, men uppför gick det inte fort ☹️
[bild][bild]
Nja, tid är ju bara en prioritering, av med toppen och byta ventiler ser rätt lätt ut. Har svårt tro det kan ta mer än 8h efter att plockat av diverse sidosystem och ventilkåpa. Byta motorn däremot drar jag mig för eftersom jag varken har billyft eller motorlyft. Det är för jobbigt om jag inte måste.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Tja, vill man göra det enkelt för sig kan man ju köpa en beg topp och smacka dit, jag hade aldrig bytt enstaka ventiler utan att nogrannt kontrollera alla ventiler, ventilsäten och ventilstyrningar .. och när man ändå plockat isär hela toppen är det lika bra att byta ventiltätningar.. Sen är ju frågan hur ventilerna justeras in.. är det shims tar det en bra stund att göra det.. vad är det för motor exakt förresten?V Ville_Vessla skrev:Nja, tid är ju bara en prioritering, av med toppen och byta ventiler ser rätt lätt ut. Har svårt tro det kan ta mer än 8h efter att plockat av diverse sidosystem och ventilkåpa. Byta motorn däremot drar jag mig för eftersom jag varken har billyft eller motorlyft. Det är för jobbigt om jag inte måste.