1 638 938 läst ·
17 539 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Du får ju rädda Klippon!Anna_H skrev:
Varför har pappa sparat våra gamla fönsterfoder?
"Jag kan svänga förbi ÅVC på vägen hem" sade han.
[bild]
Så nu, 15 år senare, när hans hus (mitt barndomshem) ska säljas, får jag slänga dem igen. 10 släpkärror och jag vet inte hur många fulla bagageutrymmen (med fällt säte, stora bilar), det mesta av typen "Snören, för korta att användas".
Nåja, en full flyttbil till auktionsfirman också.
[bild]
GAAAAHHH!!! Kamremmen gick av på fruns Opel, det hade låtig konstigt i några mil och vi åkte för en provtur och det small till men inte riktigt metall mot metall utan bara att remmen slog i sin kåpa så motorn kan ha klarat sig. GAAAAHH!!! igen för lokala reservdelshandlare, Mekonmen tar 3400 för en sats med vattenpump, Autodoc 1200, Bosch eller SKF. Ifall nån ventil har rykt, denna motor är tydligen lite 50/50 så kostar dom 125 spänn styck på Autodoc så i värsta fall runt 4000 men tror just nu att det räcker med 1200. Varför säljer Mekonomen delar alls, jag misstänker det är för att ha ett pris till deras verkstäder typ Ahsellls, dom har ju ändå inget på hyllan och då kan man lika gärna beställa själv för en tredjedel av priset och snabbare leverans
GAAAAHHHH!!! För en tankevurpa.
Åkte 80 mil för att byta dukar på brandgardiner.
"Fixar jag det själv ??.......Jo det bör jag göra"
Nu visar det sig att nya rullarna med duk inte har nån motor, den gamla ska flyttas över, det betyder att duken måste måste rullas av (rörmotor) inte helt enkelt när rullen är 5 meter bred 😳
Nu visar det sig att nya rullarna med duk inte har nån motor, den gamla ska flyttas över, det betyder att duken måste måste rullas av (rörmotor) inte helt enkelt när rullen är 5 meter bred 😳
Ring upp en till gubbe 😉Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! För en tankevurpa.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Har du krökt ventiler lär det ju bli billigare att byta hela motorn, även om ventilerna i sig är billiga så springer ju tiden för att byta dem iväg rätt snabbt...V Ville_Vessla skrev:GAAAAHHH!!! Kamremmen gick av på fruns Opel, det hade låtig konstigt i några mil och vi åkte för en provtur och det small till men inte riktigt metall mot metall utan bara att remmen slog i sin kåpa så motorn kan ha klarat sig. GAAAAHH!!! igen för lokala reservdelshandlare, Mekonmen tar 3400 för en sats med vattenpump, Autodoc 1200, Bosch eller SKF. Ifall nån ventil har rykt, denna motor är tydligen lite 50/50 så kostar dom 125 spänn styck på Autodoc så i värsta fall runt 4000 men tror just nu att det räcker med 1200. Varför säljer Mekonomen delar alls, jag misstänker det är för att ha ett pris till deras verkstäder typ Ahsellls, dom har ju ändå inget på hyllan och då kan man lika gärna beställa själv för en tredjedel av priset och snabbare leverans
Jag tycker nuvarande regering gör mycket rätt men vad är det för påhitt att halvera månadskorten i kollektivtrafiken??? En subvention som främst riktar sig till storstäderna. Varför ska stockholmare som redan idag har billiga månadskort få ännu billigare kostnad?? Vilket slöseri med skattemedel!!!! GAAAAAAAHHHHH!!!!😠😠
Edit: Halvera fordonsskatten för boende i riktig glesbygd istället.
Edit: Halvera fordonsskatten för boende i riktig glesbygd istället.
Redigerat: