Anna_H Anna_H skrev:
Varför har pappa sparat våra gamla fönsterfoder?
"Jag kan svänga förbi ÅVC på vägen hem" sade han.
[bild]

Så nu, 15 år senare, när hans hus (mitt barndomshem) ska säljas, får jag slänga dem igen. 10 släpkärror och jag vet inte hur många fulla bagageutrymmen (med fällt säte, stora bilar), det mesta av typen "Snören, för korta att användas".

Nåja, en full flyttbil till auktionsfirman också.
[bild]
Du får ju rädda Klippon!

• Haha
Anna_H
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Du får ju rädda Klippon!
Verkligen. De kallar den gör evighetsmaskknen.
Och alla foder och karmar. Har du ingen eldstad?

GAAAAHHH!!! Kamremmen gick av på fruns Opel, det hade låtig konstigt i några mil och vi åkte för en provtur och det small till men inte riktigt metall mot metall utan bara att remmen slog i sin kåpa så motorn kan ha klarat sig. GAAAAHH!!! igen för lokala reservdelshandlare, Mekonmen tar 3400 för en sats med vattenpump, Autodoc 1200, Bosch eller SKF. Ifall nån ventil har rykt, denna motor är tydligen lite 50/50 så kostar dom 125 spänn styck på Autodoc så i värsta fall runt 4000 men tror just nu att det räcker med 1200. Varför säljer Mekonomen delar alls, jag misstänker det är för att ha ett pris till deras verkstäder typ Ahsellls, dom har ju ändå inget på hyllan och då kan man lika gärna beställa själv för en tredjedel av priset och snabbare leverans

GAAAAHHHH!!! För en tankevurpa.
Åkte 80 mil för att byta dukar på brandgardiner.
"Fixar jag det själv ??.......Jo det bör jag göra"
Nu visar det sig att nya rullarna med duk inte har nån motor, den gamla ska flyttas över, det betyder att duken måste måste rullas av (rörmotor) inte helt enkelt när rullen är 5 meter bred 😳

• Ledsen
Kakelugnen566
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! För en tankevurpa.
Åkte 80 mil för att byta dukar på brandgardiner.
"Fixar jag det själv ??.......Jo det bör jag göra"
Nu visar det sig att nya rullarna med duk inte har nån motor, den gamla ska flyttas över, det betyder att duken måste måste rullas av (rörmotor) inte helt enkelt när rullen är 5 meter bred 😳
Ring upp en till gubbe 😉

V Ville_Vessla skrev:
GAAAAHHH!!! Kamremmen gick av på fruns Opel, det hade låtig konstigt i några mil och vi åkte för en provtur och det small till men inte riktigt metall mot metall utan bara att remmen slog i sin kåpa så motorn kan ha klarat sig. GAAAAHH!!! igen för lokala reservdelshandlare, Mekonmen tar 3400 för en sats med vattenpump, Autodoc 1200, Bosch eller SKF. Ifall nån ventil har rykt, denna motor är tydligen lite 50/50 så kostar dom 125 spänn styck på Autodoc så i värsta fall runt 4000 men tror just nu att det räcker med 1200. Varför säljer Mekonomen delar alls, jag misstänker det är för att ha ett pris till deras verkstäder typ Ahsellls, dom har ju ändå inget på hyllan och då kan man lika gärna beställa själv för en tredjedel av priset och snabbare leverans
Har du krökt ventiler lär det ju bli billigare att byta hela motorn, även om ventilerna i sig är billiga så springer ju tiden för att byta dem iväg rätt snabbt...

Elektrikern rekommenderase mig att köpa dyra borrar när jag skulle köpa dosborrar.
Jula och biltema borrar ska du absolut inte köpa sa han.

Gissa vem som har borra här med sin dyra borr.

• IMG_20260526_153747.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
  • Wow
  • Ledsen
  • Haha
Maria T och 10 till
  • Laddar…
W whak skrev:
Elektrikern rekommenderase mig att köpa dyra borrar när jag skulle köpa dosborrar.
Jula och biltema borrar ska du absolut inte köpa sa han.

Gissa vem som har borra här med sin dyra borr.
OT: Av klamringens utseende skulle jag bedömma att du inte bör lita för mycket på din "elektriker"

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Gaaahhh för svarta kablar på vita knutar.

Redigerat:
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
GAAAAAHHHH! För knutat😉

F fribygg skrev:
OT: Av klamringens utseende skulle jag bedömma att du inte bör lita för mycket på din "elektriker"
Den biten är jag fel person att bedöma.
Men ja det finns en del "slarv"

Klamrat själv?

Noramasen Noramasen skrev:
GAAAAAHHHH! För knutat😉
Gaaaahhhh för rättsavningsprogram.

• Haha
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker nuvarande regering gör mycket rätt men vad är det för påhitt att halvera månadskorten i kollektivtrafiken??? En subvention som främst riktar sig till storstäderna. Varför ska stockholmare som redan idag har billiga månadskort få ännu billigare kostnad?? Vilket slöseri med skattemedel!!!! GAAAAAAAHHHHH!!!!😠😠

Edit: Halvera fordonsskatten för boende i riktig glesbygd istället.

Redigerat:
  • Gilla
LaT
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Klamrat själv?
Nix, utan att vara elektriker.
Så om jag ska killgissa så tror jag du försöker säga att avståndet är för långt och kanske att klamringen skulle ha en precis innan böjen och en precis efter?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.