F fribygg skrev:
OT: Av klamringens utseende skulle jag bedömma att du inte bör lita för mycket på din "elektriker"
Men han har bra verktyg.

• Gilla
whak
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jag tycker nuvarande regering gör mycket rätt men vad är det för påhitt att halvera månadskorten i kollektivtrafiken??? En subvention som främst riktar sig till storstäderna. Varför ska stockholmare som redan idag har billiga månadskort få ännu billigare kostnad?? Vilket slöseri med skattemedel!!!! GAAAAAAAHHHHH!!!!😠😠

Edit: Halvera fordonsskatten för boende i riktig glesbygd istället.
Och var är halveringen av Trängselskatter?

K karlmb skrev:
Men han har bra verktyg.
Men satte klammer med spiken på uppsidan av kabeln som en amatör utan känsla för stil..

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Varför ska stockholmare som redan idag har billiga månadskort få ännu billigare kostnad?
För att det just införts bränslesubventioner och rättvis bidragspolitik tydligen är att alla ska få tillbaka lika mycket av sina egna pengar.

• Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Åker inte kollektivt ens om det är gratis.
I ämnet med kabeln genom väggen borrar man med en mindre borr först genom väggen, sen med en större från varsin sida så slipper man utslaget trä.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
Skellefteå-Örnsköldsvik 25 mil, har tagit 3 timmar och 47 minuter, hela Norrland verkar vara ett långt jävla vägarbete 🤬

• Ledsen
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Skellefteå-Örnsköldsvik 25 mil, har tagit 3 timmar och 47 minuter, hela Norrland verkar vara ett långt jävla vägarbete 🤬
Då borde du prova Göteborg. 1 mil kan ta en timme.

• Haha
  • Ledsen
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Och man får lätt en spårvagn i röven... 😱

• Gilla
Saelen
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det är väl typ 300 meter ut från p-huset i nordstan som tar 2,5 timme? Men där parkerar ju förvisso bara utomsocknes amatörer 😂

• Haha
  • Gilla
hjalmar17 och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det är väl typ 300 meter ut från p-huset i nordstan som tar 2,5 timme? Men där parkerar ju förvisso bara utomsocknes amatörer 😂
Om det bara vore där.

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Perfekt att parkera där på kvällarna när det inte är trångt. Då är det gratis också.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Om det bara vore där.
Jag har dottern uppe vid Chalmers. Ett tag var det olika vägar varje gång man skulle dit, alltid något vägarbete som satte stopp. Ett tag i vintras var det snabbaste att köra rakt genom centrum vid Domkyrkan. Men när cyklisterna kom fram blev den vägen för långsam.

Numera kör jag oftast via Ullevi och Götaplatsen, där brukar det flyta på rätt bra. Men det är sjukt att det finns bostadsområden som knappt går att nå utan att köra genom någon del av centrum. Och när halva stan är uppgrävd så blir det ju inte lättare att hitta fungerande rutter.

• Arg
karlmb
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har dottern uppe vid Chalmers. Ett tag var det olika vägar varje gång man skulle dit, alltid något vägarbete som satte stopp. Ett tag i vintras var det snabbaste att köra rakt genom centrum vid Domkyrkan. Men när cyklisterna kom fram blev den vägen för långsam.

Numera kör jag oftast via Ullevi och Götaplatsen, där brukar det flyta på rätt bra. Men det är sjukt att det finns bostadsområden som knappt går att nå utan att köra genom någon del av centrum. Och när halva stan är uppgrävd så blir det ju inte lättare att hitta fungerande rutter.
Ashebergsgatan upp från Allen... Bussar o Spåvagnar får grönt direkt och kan stoppa korsande trafik enkelt. Bilarna i samma riktning som bussar o Spårvagnar har rött under tiden...
Resultat är det önskade, 20 min kö mellan det numera "gröna" Grönsakstorget och korsningen i Allen, kanske 100m. Och liknande förstås även på Allen o de andra korsande gatorna.
Och detta är utan vägbyggen.

pacman42 pacman42 skrev:
Numera kör jag oftast via Ullevi och Götaplatsen
Ett tips är att köra till Chalmers via E6/Krokslätt/Fredriksdal/Fridkullagatan när det trångt i stan.

• Gilla
Karrock och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ett tips är att köra till Chalmers via E6/Krokslätt/Fredriksdal/Fridkullagatan när det trångt i stan.
Jag gjorde det till dess de stängde av avfarten från E6 norrifrån i vintras. Då var jag under en lång tid tvungen att köra genom stan jämt. Men iom att jag jobbar på Hisingen så är E6 oftast ett dåligt alternativ efter jobbet, då går det snabbare genom stan.

Just nu går det i rusningstrafik snabbast att köra mellan Centralen och Nordstan till Ullevi och sedan över Götaplatsen. Det är sjukt att det skall vara den snabbaste vägen...

• Wow
  • Arg
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.