1 638 730 läst ·
17 538 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Och var är halveringen av Trängselskatter?M Myckling skrev:Jag tycker nuvarande regering gör mycket rätt men vad är det för påhitt att halvera månadskorten i kollektivtrafiken??? En subvention som främst riktar sig till storstäderna. Varför ska stockholmare som redan idag har billiga månadskort få ännu billigare kostnad?? Vilket slöseri med skattemedel!!!! GAAAAAAAHHHHH!!!!😠😠
Edit: Halvera fordonsskatten för boende i riktig glesbygd istället.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Jag har dottern uppe vid Chalmers. Ett tag var det olika vägar varje gång man skulle dit, alltid något vägarbete som satte stopp. Ett tag i vintras var det snabbaste att köra rakt genom centrum vid Domkyrkan. Men när cyklisterna kom fram blev den vägen för långsam.K karlmb skrev:
Numera kör jag oftast via Ullevi och Götaplatsen, där brukar det flyta på rätt bra. Men det är sjukt att det finns bostadsområden som knappt går att nå utan att köra genom någon del av centrum. Och när halva stan är uppgrävd så blir det ju inte lättare att hitta fungerande rutter.
Ashebergsgatan upp från Allen... Bussar o Spåvagnar får grönt direkt och kan stoppa korsande trafik enkelt. Bilarna i samma riktning som bussar o Spårvagnar har rött under tiden...pacman42 skrev:
Jag har dottern uppe vid Chalmers. Ett tag var det olika vägar varje gång man skulle dit, alltid något vägarbete som satte stopp. Ett tag i vintras var det snabbaste att köra rakt genom centrum vid Domkyrkan. Men när cyklisterna kom fram blev den vägen för långsam.
Numera kör jag oftast via Ullevi och Götaplatsen, där brukar det flyta på rätt bra. Men det är sjukt att det finns bostadsområden som knappt går att nå utan att köra genom någon del av centrum. Och när halva stan är uppgrävd så blir det ju inte lättare att hitta fungerande rutter.
Resultat är det önskade, 20 min kö mellan det numera "gröna" Grönsakstorget och korsningen i Allen, kanske 100m. Och liknande förstås även på Allen o de andra korsande gatorna.
Och detta är utan vägbyggen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
Jag gjorde det till dess de stängde av avfarten från E6 norrifrån i vintras. Då var jag under en lång tid tvungen att köra genom stan jämt. Men iom att jag jobbar på Hisingen så är E6 oftast ett dåligt alternativ efter jobbet, då går det snabbare genom stan.Johan Gunverth skrev:
Just nu går det i rusningstrafik snabbast att köra mellan Centralen och Nordstan till Ullevi och sedan över Götaplatsen. Det är sjukt att det skall vara den snabbaste vägen...