Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du skulle bara veta... Polisen har i princip skapat våldssituationer bara för att motivera sin närvaro. De använder våld på en nivå som aldrig skulle vara acceptabel i något annat sammanhang.

Det skulle sammanfattningsvis vara mycket trevligare att gå på fotboll om polisen kunde hålla sig borta.
Jag vet inte. Det skylls så mycket på polisen. Själv var jag väldigt hängiven hockeysupporter i början av 90-talet och det var emellanåt väldigt mycket känslor på läktarna men vi klarade ändå av att hålla oss från bangers, bengaler och fyrverkerier men ibland tog jag mig till samma lag fotbollsmatcher och det var så mycket mer aggressivt. Jag fattar inte varför fotbollen ska vara så speciell. Sist jag gick på fotboll hade jag med min ungarna, vi satt på familjeläkaren. Vi mötte ett landsortslag, inte en polis på plats ( definitivt lågrisk match). Efter paus kommer ett gäng överförfriskade Ultras in på familjeläkaren, alltså hos sina egna unga supporter. Gissningsvis hade de blivit utkörda från ståplats av matchvärdarna, men på familjeläkaren lyckas de ta sig in och skrika och bete sig så att de flesta gick hem. Jag kommer aldrig förstå mig på "Ultras" eller de som försvarar deras beteende.

• Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du skulle bara veta... Polisen har i princip skapat våldssituationer bara för att motivera sin närvaro. De använder våld på en nivå som aldrig skulle vara acceptabel i något annat sammanhang.

Det skulle sammanfattningsvis vara mycket trevligare att gå på fotboll om polisen kunde hålla sig borta.
Jag vet inte. Det skylls så mycket på polisen. Själv var jag väldigt hängiven hockeysupporter i början av 90-talet och det var emellanåt väldigt mycket känslor på läktarna men vi klarade ändå av att hålla oss från bangers, bengaler och fyrverkerier men ibland tog jag mig till samma lag fotbollsmatcher och det var så mycket mer aggressivt. Jag fattar inte varför fotbollen ska vara så speciell. Sist jag gick på fotboll hade jag med min ungarna, vi satt på familjeläkaren. Vi mötte ett landsortslag, inte en polis på plats ( definitivt lågrisk match). Efter paus kommer ett gäng överförfriskade Ultras in på familjeläkaren, alltså hos sina egna unga supporter. Gissningsvis hade de blivit utkörda från ståplats av matchvärdarna, men på familjeläkaren lyckas de ta sig in och skrika och bete sig så att de flesta gick hem. Jag kommer aldrig förstå mig på "Ultras" eller de som försvarar deras beteende.

• Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Gaaaahhhh för två sidor med fotboll !!!!

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH, hur kommunicerar rektorsområdet egentligen?!

"NN på avdelning X avslutas"

Eller för den delen när rektorn skickar ut ett surt mail med att tiderna för sommaren skulle varit inne den 1/5, när alla meddelanden man kan hitta så står det 16/5...

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Nu jävlar blir man förbannad...

Farfar 90+ ringde och undrade om jag kunde kolla varför hans telefonräkningar blivit så höga.

Verkar som att lokala Elon Ljud och Bild som hjälpt honom med TV-abbonemang och boxar har passat på att teckna tre extra bredbandsabbonemang.

Ser inte ut att vara enda gången det hänt heller...

(Betallänk)
https://www.trelleborgsallehanda.se...k-av-elon-och-abonnemang-han-aldrig-bestallt/

• Arg
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Anna_H och 13 till
  • Laddar…
ClasseClas
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu jävlar blir man förbannad...

Farfar 90+ ringde och undrade om jag kunde kolla varför hans telefonräkningar blivit så höga.

Verkar som att lokala Elon Ljud och Bild som hjälpt honom med TV-abbonemang och boxar har passat på att teckna tre extra bredbandsabbonemang.

Ser inte ut att vara enda gången det hänt heller...

(Betallänk)
[länk]
Polisanmäl dem. 3 gånger. 1 anmälan per extra abonnemang.

• Gilla
karlmb och 7 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!

S:t Eriks ögonakut i morse då lokala akuten inte kunde lösa "gåtan" till mitt röda öga jag fick under förra veckans "influensa", ordentlig infektion var prognosen med återbesök på Tisdag och ögondroppar som behandlig. Då har man haft det också...

1779392101939.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh! för de nya brandvarnarna som falsklarmar i tid och otid.
De äldre av joniserande typ var betydligt mer driftsäkra men verkar inte gå att köpa längre.
När jag tryckte in testknappen började den ånyo tjuta oavbrutet så det var bara att rycka batteriet för att få tyst på eländet. De optiska må vara miljövänliga men de fungerar dåligt.

• IMG_20260522_063624_MFNR~2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jawen och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
De äldre av joniserande typ var betydligt mer driftsäkra men verkar inte gå att köpa längre.
Jag har övergett brandvarnare med löst batteri och köper typen med integrerade "tioårsbatterier" i stället. Dels blir det billigare, dels behöver "batteriet" inte bytas regelbundet och efter tio år känns det ändå rimligt att byta ut hela brandvarnaren.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har övergett brandvarnare med löst batteri och köper typen med integrerade "tioårsbatterier" i stället. Dels blir det billigare, dels behöver "batteriet" inte bytas regelbundet och efter tio år känns det ändå rimligt att byta ut hela brandvarnaren.
Finns det olika ljudnivåer på dom olika varnarna? När man bor i ett litet hus är det som att öronen sprängs när min med batteri går igång

Alfredo Alfredo skrev:
Frågan är om de brandvarnarna falsklarmar lika lätt, gör de det så har man inget batteri att slita ut utan får slå sönder fanskapet för att få tyst.
Har varit flera fall där räddningstjänsten ryckt ut på falsklarm med tjutande brandvarnare och brutit upp dörren och det blir ju kostsamt för mig att byta dörr i såfall.
Ska köpa en ny av lite högre kvalitet och hoppas att den fungerar bättre.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Finns det olika ljudnivåer på dom olika varnarna? När man bor i ett litet hus är det som att öronen sprängs när min med batteri går igång
Inget jag har stött på. Hela syftet är att det ska vara omöjligt att undgå så jag tvivlar på att det existerar brandvarnare som går att ställa in på en behaglig ljudnivå. Går din/dina igång ofta känns det som den rätta lösningen är en annan än att dämpa volymen på dem.

B Bitterhetsakademin skrev:
Frågan är om de brandvarnarna falsklarmar lika lätt, gör de det så har man inget batteri att slita ut utan får slå sönder fanskapet för att få tyst.
I varje fall vissa modeller sitter i ett fäste som skruvas fast först. Brandvarnaren är sedan aktiv enbart när den är fäst vid fästet, via en liten switch. Dessa går att deaktivera (tillfälligt) genom att plocka ner dem.

Jag har haft ett antal olika optiska brandvarnare, men aldrig märkt att de falsklarmar särskilt ofta. De enda jag haft problem med var några trådlöst ihopkopplade Nexa-varnare som drog igång och tjöt oavbrutet när batteriet började bli dåligt. Eftersom batterierna bara räckte ett halvår så åkte dom ut ganska snabbt.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
I varje fall vissa modeller sitter i ett fäste som skruvas fast först. Brandvarnaren är sedan aktiv enbart när den är fäst vid fästet, via en liten switch. Dessa går att deaktivera (tillfälligt) genom att plocka ner dem.
På mina går sabotagelarmet i stället om de inte sitter på plats.......

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.