DĂŒsseldorff DĂŒsseldorff skrev:
Det Àr förberett sedan tidigare under dagen. Personal pÄ arenan lÀgger bengalerna pÄ stÄplats.
Du verkar insatt. Är du engagerad i utplaceringen eller nyttjandet? 😂

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
DĂŒsseldorff
Alfredo Alfredo skrev:
Du verkar insatt. Är du engagerad i utplaceringen eller nyttjandet? 😂
Jag har varit engagerad i nyttjandet men det var mÄnga Är sen nu.

• Gilla
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
De har varit nÀrvarande pÄ arenorna.
Och för att det finns poliser pĂ„ plats mĂ„ste supportrar bli vĂ„ldsamma? Vad har ni för medlemsregister i supporterföreningen egentligen? Jag har aldrig kĂ€nt ett behov av att kasta bengaler, begĂ„ misshandel eller storma en fotbollsplan bara för att jag sett en polis

Du lÄter orovÀckande likt en viss diktator österut.

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
DĂŒsseldorff
tveksamt tveksamt skrev:
Och för att det finns poliser pĂ„ plats mĂ„ste supportrar bli vĂ„ldsamma? Vad har ni för medlemsregister i supporterföreningen egentligen? Jag har aldrig kĂ€nt ett behov av att kasta bengaler, begĂ„ misshandel eller storma en fotbollsplan bara för att jag sett en polis

Du lÄter orovÀckande likt en viss diktator österut.
Jag mÄste sÀga att jag har lite svÄrt att förstÄ din jÀmförelse med Putin. Om nÄgot Àr det vÀl tvÀrtom.

• Gilla
NötegÄrdsgubben
  • Laddar…
Jag mÄste sÀga att jag har lite svÄrt att förstÄ din jÀmförelse med Putin. Om nÄgot Àr det vÀl tvÀrtom.
Neofascisterna pÄ den andra högersidan?

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
DĂŒsseldorff
kashieda kashieda skrev:
Neofascisterna pÄ den andra högersidan?
Va?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vem nÀmnde Putin?
FortsÀtt österut sÄ hittar du flera andra vÀl?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
DĂŒsseldorff
Okej, jag förstÄr att ni inte tycker om fotboll eller supporterkultur. Varför ska vi ens "diskutera"?

• Haha
  • Gilla
NötegÄrdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Jag har varit engagerad i nyttjandet men det var mÄnga Är sen nu.
Nyttjandet, var det pga av att polisen var dÀr eller för att du ville?

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
DĂŒsseldorff
L Lilak skrev:
Nyttjandet, var det pga av att polisen var dÀr eller för att du ville?
Va? Jag vevade i slutet av 80-talet och början av 90. Det Àr alltsÄ ca 30 Är sedan jag höll i en bengal. Men jag stÄr fortfarande i klacken.

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
Varför ska vi ens "diskutera"?
Det Àr ett diskussionsforum...

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Hon hade garanterat med sig en extralur. 😎
Nej, det var stenhÄrd regel...

J JohanLun skrev:
Nej, det var stenhÄrd regel...
Jo, Jo... Vi sÀger vÀl sÄ...

J
Okej, jag förstÄr att ni inte tycker om fotboll eller supporterkultur. Varför ska vi ens "diskutera"?
Folk fÄr gÀrna gÄ pÄ fotboll, men ska det vara familjevÀnligt sÄ ska det ocksÄ vara sÀkert. Vill man ha banderoller - fine. Men sÄdant som Àr en risk tycker jag inte ska finnas dÀr.

Sen tycker jag ocksÄ - och det gÀller inte bara fotboll - att komersiella arrangemang ska bÀra sina egna kostnader. Jag vill inte betala för 100 poliser ska behövas kring en match. Inte pÄ pendeln, inte utanför arenan. Ingenstans. Blir det brÄk bör man stÀnga för all publik pÄ den matchen och nÀsta. De som arrangerar mÄste sÀkra att de som brÄkar inte Àr vÀlkomna pÄ nÀsta match. Genom att gÄ pÄ match sÄ mÄste man ocksÄ vara villig att identifiera sig.

SjÀlvklart ska polis sÀkra ordningen vid matcher och demonstrationer, men om man upprepade gÄnger inte frÄn arrangören kan stÀvja ordningen bland deltagarna sÄ bör man inte fÄ arrangera det igen. Givetvis kan inte arrangören ansvara för folk som inte gÄr pÄ matchen utan bara brÄkar utanför. Men alla som gÄr dit ska de banne mig ha koll pÄ.

LÄt folk fÄ gÄ och se pÄ matcher tryggt, utan brÄk. Jag tror mÄnga undviker att gÄ med barn just pga att sÄnt skit förekommer.

Att vara engagerad supporter, klÀ upp sig osv - jÀttefint. Men detta att det ska eldas, slÄss och slÄs sönder saker hör inte hemma hÀr - det Àr ingen "fin" supporterkultur. Det mÄste man Àndra pÄ.

Vill man ha roliga banderoller, trummor, visselpipor och lustiga smÄ dockteatrar sÄ Àr det fine för mig.

Vill man leka med bengaler sÄ bör man göra det under andra former och annan plats. Vill man slÄss kan man bilda en fight club och göra det nÄn annanstans. Inte dÀr andra inte vill uppleva fotboll, bor, parkerar bilen eller Äker pendeltÄg.

• Gilla
Anna_H och 11 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Jo, Jo... Vi sÀger vÀl sÄ...
SĂ€kert lyckades NÅN med detta. Det var vanligt förekommande i skolan, en "inlĂ€mningslur" och den vanliga telefonen. Men just konfan tror jag faktiskt meddelandet gick fram - som jag förstod pĂ„ dottern var det ingen som hade extralur... Det var en del i detta. Och de hade aktiviteter i princip hela tiden, sĂ„ det fanns inte tid för det heller...

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.