1 639 572 läst ·
17 542 svar
1640k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoverare
· Stockholm
· 20 170 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 170 inlägg
Läkarna har prisat min goda fysik att det är däför jag läker så fort trots den allvarliga skadanIntet skrev:
Exakt samma skada som Lindsey Vonn och jag följer henne i läkningen ganska precis
Det där med barnportioner är ett känsligt ämne. Så det är risk att läkarna håller god min för att inte förvärra din ätstörning.😎AndersMalmgren skrev:
Gaaaahhhh för goda miner.
Renoverare
· Stockholm
· 20 170 inlägg
Det fixar ni 👍 jag slängde kryckorna en månad tidigare än beräknat och började jobba, kunde fan ligga hemma och dra hela dagarna.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 170 inlägg
Elcykel? Så grejar du det nog?!?AndersMalmgren skrev:
Bra att säkra, för risken är väl att flygbränslet är slut i sommar. I värsta fall bensinen åxå. Hemester v2.0.
Campa har jag länge vart sugen på, gärna med cykel, men ingen annan i familjen vill haka på. Jag kan inte säga att jag testat nån gång, mer än nån enstaka natt i tält. Dock haft liten segelbåt i ganska många år i ungdomen, det är lite av campingliv. Tror det skulle vara nyttigt för barnen (och mig själv) att gå off grid, även om man nog får svårt att hindra ta med mobiler.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 428 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 428 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 170 inlägg
Jo blir med elcykeln iaf första testskottet. Campa är svinnice, men fricamping då i det vilda inte med pöbel på campingplats 🤣J JohanLun skrev:Elcykel? Så grejar du det nog?!?
Bra att säkra, för risken är väl att flygbränslet är slut i sommar. I värsta fall bensinen åxå. Hemester v2.0.![]()
Campa har jag länge vart sugen på, gärna med cykel, men ingen annan i familjen vill haka på. Jag kan inte säga att jag testat nån gång, mer än nån enstaka natt i tält. Dock haft liten segelbåt i ganska många år i ungdomen, det är lite av campingliv. Tror det skulle vara nyttigt för barnen (och mig själv) att gå off grid, även om man nog får svårt att hindra ta med mobiler.
Krya på dig.AndersMalmgren skrev:
Vi håller alla tummar tassar och tår för en snabb läkning och inga framtida men !!
🙌❤️😺
Väl värt att nämna en av Steve-arnas första samarbeten....Intet skrev:
Breakout föddes på Atari i mitten av 70-talet, när Nolan Bushnell ville göra Pong till ett enspelarspel där man slog sönder en vägg av tegelstenar med en liten paddel. Projektet hamnade hos Steve Jobs, trots att han egentligen inte var någon hårdvaruingenjör. Bushnell lockade dessutom med bonus för varje krets som kunde sparas under 50 TTL-chip — mest för att han visste att Jobs hade en viss trollkarl till kompis: Steve Wozniak.
Jobs gick direkt till Woz och målade upp det hela som en slags intensiv ingenjörstävling. “Vi delar lika på pengarna”, lovade han. Woz, som älskade smarta och minimalistiska konstruktioner mer än sömn, kastade sig över uppgiften. Under fyra nästan sömnlösa nätter byggde han en version av spelet med rekordfå kretsar genom en massa små geniala tricklösningar. Han lyckades få ner designen till runt 42–44 chip, vilket var helt absurt lite jämfört med vad Atari normalt använde.
När jobbet var klart fick Woz några hundra dollar och trodde länge att det var hela bonusen. Först långt senare fick han veta att Atari egentligen hade betalat ut omkring 5 000 dollar i bonus för den extrema chipbesparingen — pengar som Jobs glatt stoppade i egen ficka utan att nämna det. Woz berättade senare ganska torrt att han nog hade uppskattat att få veta det då och inte flera år senare.
Ironiskt nog kunde Atari knappt bygga Wozniaks supersnåla konstruktion i fabrik, eftersom den var för kompakt och smart för deras produktionsmetoder. De gjorde därför om designen själva och landade på ungefär 100 chip ändå. Men spelet blev en succé — och historien om hur Woz slog rekord i minimalistisk elektronik medan Jobs tog hela bonusen har nästan blivit lika legendarisk som själva Breakout.
https://en.wikipedia.org/wiki/Breakout_(video_game)
Anders - vem identifierar du dig mest med Woz eller Jobs...