K Kakelugnen566 skrev:
Det var ju inget vidare, men är benet läkt?
Jag har fått belasta det i 20 dagar nu.. Nej lång väg att vandra. Förra veckan började jag på allvar med rehab. Ska på första elshocksbehandlingen imorn för att få igång lårmusklerna som typ helt försvunnit

Intet Intet skrev:
Det är alla överprissatta barnportioner, du envisas med att pilla i dig i kombination med TV-spelandet. Vilket orsakar benbrott och jumsbrock. Undernäring, helt enkelt.
Gaaaahhhh för barnportioner till vuxna män!

För övrigt: -Krya på dig.
Läkarna har prisat min goda fysik att det är däför jag läker så fort trots den allvarliga skadan ;)
Exakt samma skada som Lindsey Vonn och jag följer henne i läkningen ganska precis

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Läkarna har prisat min goda fysik att det är däför jag läker så fort trots den allvarliga skadan ;)
Exakt samma skada som Lindsey Vonn och jag följer henne i läkningen ganska precis
Det där med barnportioner är ett känsligt ämne. Så det är risk att läkarna håller god min för att inte förvärra din ätstörning.😎

Gaaaahhhh för goda miner.

• Haha
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Spännande o se vem som kommer först ut i backen ;)
Envishet är nog oxå väldigt bra.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Spännande o se vem som kommer först ut i backen ;)
Envishet är nog oxå väldigt bra.
Skulle bli förvånad om det inte är Lindsey :D
Men mitt mål är alperna 2027 :D

edit: Men mitt första mål är att kunna cykla 1.6 mil till nacka naturreservat och campa med ungarna i början på Juni

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Skulle bli förvånad om det inte är Lindsey :D
Men mitt mål är alperna 2027 :D

edit: Men mitt första mål är att kunna cykla 1.6 mil till nacka naturreservat och campa med ungarna i början på Juni
Det fixar ni 👍 jag slängde kryckorna en månad tidigare än beräknat och började jobba, kunde fan ligga hemma och dra hela dagarna.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det fixar ni 👍 jag slängde kryckorna en månad tidigare än beräknat och började jobba, kunde fan ligga hemma och dra hela dagarna.
OT: akta så du inte arbetar ihjäl dig och missar all inbetald pension.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tur man har ett kontorsjobb. Började jobba nästan direkt i högläge från sängen :D

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
J
Elcykel? Så grejar du det nog?!?

Bra att säkra, för risken är väl att flygbränslet är slut i sommar. I värsta fall bensinen åxå. Hemester v2.0. :D

Campa har jag länge vart sugen på, gärna med cykel, men ingen annan i familjen vill haka på. Jag kan inte säga att jag testat nån gång, mer än nån enstaka natt i tält. Dock haft liten segelbåt i ganska många år i ungdomen, det är lite av campingliv. Tror det skulle vara nyttigt för barnen (och mig själv) att gå off grid, även om man nog får svårt att hindra ta med mobiler.

Tur man har ett kontorsjobb. Började jobba nästan direkt i högläge från sängen :D
Vi fattar.

• Haha
  • Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
K
Jag har fått belasta det i 20 dagar nu.. Nej lång väg att vandra. Förra veckan började jag på allvar med rehab. Ska på första elshocksbehandlingen imorn för att få igång lårmusklerna som typ helt försvunnit
Ok, önskar dig god bättring!👍

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Elcykel? Så grejar du det nog?!?

Bra att säkra, för risken är väl att flygbränslet är slut i sommar. I värsta fall bensinen åxå. Hemester v2.0. :D

Campa har jag länge vart sugen på, gärna med cykel, men ingen annan i familjen vill haka på. Jag kan inte säga att jag testat nån gång, mer än nån enstaka natt i tält. Dock haft liten segelbåt i ganska många år i ungdomen, det är lite av campingliv. Tror det skulle vara nyttigt för barnen (och mig själv) att gå off grid, även om man nog får svårt att hindra ta med mobiler.
Jo blir med elcykeln iaf första testskottet. Campa är svinnice, men fricamping då i det vilda inte med pöbel på campingplats 🤣

Mikael_L
Krya på dig.
Vi håller alla tummar tassar och tår för en snabb läkning och inga framtida men !!
🙌❤️😺

• Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
men fricamping då i det vilda inte med pöbel på campingplats 🤣
Vi kanske inte är överens om vad en pistskida är, men vad gäller campingplatser verkar vi vara _helt_ överens :D.

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
Vi fattar.

[media]
Väl värt att nämna en av Steve-arnas första samarbeten....
Breakout föddes på Atari i mitten av 70-talet, när Nolan Bushnell ville göra Pong till ett enspelarspel där man slog sönder en vägg av tegelstenar med en liten paddel. Projektet hamnade hos Steve Jobs, trots att han egentligen inte var någon hårdvaruingenjör. Bushnell lockade dessutom med bonus för varje krets som kunde sparas under 50 TTL-chip — mest för att han visste att Jobs hade en viss trollkarl till kompis: Steve Wozniak.

Jobs gick direkt till Woz och målade upp det hela som en slags intensiv ingenjörstävling. “Vi delar lika på pengarna”, lovade han. Woz, som älskade smarta och minimalistiska konstruktioner mer än sömn, kastade sig över uppgiften. Under fyra nästan sömnlösa nätter byggde han en version av spelet med rekordfå kretsar genom en massa små geniala tricklösningar. Han lyckades få ner designen till runt 42–44 chip, vilket var helt absurt lite jämfört med vad Atari normalt använde.

När jobbet var klart fick Woz några hundra dollar och trodde länge att det var hela bonusen. Först långt senare fick han veta att Atari egentligen hade betalat ut omkring 5 000 dollar i bonus för den extrema chipbesparingen — pengar som Jobs glatt stoppade i egen ficka utan att nämna det. Woz berättade senare ganska torrt att han nog hade uppskattat att få veta det då och inte flera år senare.

Ironiskt nog kunde Atari knappt bygga Wozniaks supersnåla konstruktion i fabrik, eftersom den var för kompakt och smart för deras produktionsmetoder. De gjorde därför om designen själva och landade på ungefär 100 chip ändå. Men spelet blev en succé — och historien om hur Woz slog rekord i minimalistisk elektronik medan Jobs tog hela bonusen har nästan blivit lika legendarisk som själva Breakout.

https://en.wikipedia.org/wiki/Breakout_(video_game)

Anders - vem identifierar du dig mest med Woz eller Jobs... :D

• Haha
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.