J JohanLun skrev:
även om man nog får svårt att hindra ta med mobiler.
Man får välja campingplats efter mobilabonnemang bara så spelar det inte så stor roll om de är med eller inte... 😉
Fixa ett kontantkort som funkar på platsen bara om det krisar.

J
tveksamt tveksamt skrev:
Man får välja campingplats efter mobilabonnemang bara så spelar det inte så stor roll om de är med eller inte... 😉
Fixa ett kontantkort som funkar på platsen bara om det krisar.
När vi åkte för att åka skidor kring nyår var telenätet utslaget kring gävle. Det var en lite spännande paus i telefonanvändandet för de unga. Min 12 åring hade rätt svårt att acceptera detta. Det hade nog aldrig hänt förut (utom på flyget) att mobilen inte funkade. Dottern var på konfimation härom året - då fick de lägga bort mobilen för allt utom en halvtimme om dagen, dessutom halvdålig täckning. Det var nog inte fel... :)

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Dottern var på konfimation härom året - då fick de lägga bort mobilen för allt utom en halvtimme om dagen
Hon hade garanterat med sig en extralur. 😎

Nu ville inte fälgen på bakhjulet vara med längre, nåja hade inte så långt hem och har ett par gamla hjul som passar men ändå Gaaaahhhhh!!!!

• IMG_20260519_112343_MFNR~2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Gaaah! Stod på knä i shorts på grus under en längre stund och nu har jag små gruskorn innanför huden på knäskålen som jag inte får ut! Får köra nån sorts hemmakirurgi.

• Ledsen
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
GAAAAAAHHHHHHH!
Det måste väl finnas bättre ställen för polisen att vara på än att hålla koll på
fotbollsmatcher där supporters inte kan sköta sej 🤔

[länk]
"Våra supportrar kommer att sköta sig, vi lovar! Ni behöver inte ha poliser på plats."

"Varför är inte polisen på plats när våra supportrar inte sköter sig?"

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Det måste väl finnas bättre ställen för polisen att vara på än att hålla koll på
fotbollsmatcher där supporters inte kan sköta sej
På radio nyss hävdade polisen att de hade hindrats att undsätta skadade eller sjuka personer. Stämmer det är det lite mer än att missköta sig.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Som inbiten gnagare sen 40 år tillbaka är min uppfattning att polisen ska hålla sig borta från arenorna. Det är polisen som har trappat upp våldet under väldigt lång tid, helt i onödan.

• Haha
hapazard och 5 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Som inbiten gnagare sen 40 år tillbaka är min uppfattning att polisen ska hålla sig borta från arenorna. Det är polisen som har trappat upp våldet under väldigt lång tid, helt i onödan.
Hur har polisen gjort det?

Düsseldorff
tveksamt tveksamt skrev:
Hur har polisen gjort det?
De har varit närvarande på arenorna.

• Haha
MsTake och 2 till
  • Laddar…
De har varit närvarande på arenorna.
Det är ju klart att supportrarna inte kan låta bli att smuggla in bengaler i tvåan om de ser att det finns polis på arenan. Det jag inte förstår är hur de hinner värpa bengalen mellan det att de kommit in och ser polisen, och att det växer ut en balaklava och de sätter sig.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff
kashieda kashieda skrev:
Det är ju klart att supportrarna inte kan låta bli att smuggla in bengaler i tvåan om de ser att det finns polis på arenan. Det jag inte förstår är hur de hinner värpa bengalen mellan det att de kommit in och ser polisen, och att det växer ut en balaklava och de sätter sig.
Bengalerna smugglas inte in på det sättet. Det är förberett sedan tidigare under dagen. Personal på arenan lägger bengalerna på ståplats.

Edit: Eller gömmer på toa. Det beror på vilken arena.

Redigerat:
  • Ledsen
  • Wow
cpalm och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Standard när man använder såna verktyg.
Svetsen nästa...

Bengalerna smugglas inte in på det sättet. Det är förberett sedan tidigare under dagen. Personal på arenan lägger bengalerna på ståplats.

Edit: Eller gömmer på toa. Det beror på vilken arena.
Men Jesus Kristus...😲

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.