1 638 896 läst ·
17 539 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Nä - har bett servicekillen ringa mej först men avbokar nu honom. Butiken har en italientillverkad Electrolux på specialpris just nu. Tror dessutom att jag kan få ett par kronor på hemförsäkringen ... så det blir en ny maskin. Skruttigt att den inte ska hålla längre.ClasseClas skrev:
Min förra, billighetsmaskin Bauknecht, höll i 14 år ...
Låter vettigt att byta fast jag hade hellre köpt en Bosch el Siemens. Hemma sliter vi på en tyskbyggd Siemens från 2009, still going strong.yonna skrev:
Nä - har bett servicekillen ringa mej först men avbokar nu honom. Butiken har en italientillverkad Electrolux på specialpris just nu. Tror dessutom att jag kan få ett par kronor på hemförsäkringen ... så det blir en ny maskin. Skruttigt att den inte ska hålla längre.
Min förra, billighetsmaskin Bauknecht, höll i 14 år ...
Apropå Electrolux, Ikea säljer Electroluxmaskiner med sin egen design. 5 års garanti. 3995 för den billigaste maskinen om det passar.
https://www.ikea.com/se/sv/p/uddarp-tvaettmaskin-ikea-300-60523765/
Tack för tipset men jag anlitar byns lokala butik. Hittills har det funkat bra - bortsett från just denna maskin. Bor man lång borta från ära och rediglighet är snabb service högt på 'ens önskelista.ClasseClas skrev:
Nytt visnings-Gaaaaaahhhhh!
Tyckte igår att det luktade lite konstigt i ett av källarrummen, såg idag lite fukt vid golvet och undersökte vidare. Fukt på kanske en halv kvadratmeter av vägen ovan och bakom ett element. Inga läckor på elementet och inga vatten/avloppsrör i närheten. Huset är dränerat med isodrän för 5-6 år sedan.
Ställde in avfuktaren för att torka ur lite snabbare.
Har inte haft några fuktproblem under de 1,5 året vi bott här men självklart ska det komma dagarna innan visning🤬🤬🤬🤬🤬🤬
Har inte heller regnat speciellt mkt senaste dagarna.
Oförklarligt och störigt till tusen!
Gaaaaahhhhhh
(Vpröret brevid elementet är inte inkopplat, det står bara där)
Tyckte igår att det luktade lite konstigt i ett av källarrummen, såg idag lite fukt vid golvet och undersökte vidare. Fukt på kanske en halv kvadratmeter av vägen ovan och bakom ett element. Inga läckor på elementet och inga vatten/avloppsrör i närheten. Huset är dränerat med isodrän för 5-6 år sedan.
Ställde in avfuktaren för att torka ur lite snabbare.
Har inte haft några fuktproblem under de 1,5 året vi bott här men självklart ska det komma dagarna innan visning🤬🤬🤬🤬🤬🤬
Har inte heller regnat speciellt mkt senaste dagarna.
Oförklarligt och störigt till tusen!
Gaaaaahhhhhh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Vpröret brevid elementet är inte inkopplat, det står bara där)
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Ofin fråga: har du inte haft fuktgenomslag vid taket med? Ser ju ut som om halva väggen varit blöt. Om du inte hade tänkt måla över det lär nog presumtiva köpare oavsett värdera huset utifrån att källaren är otät.
Helt ok att fråga. Bilden luras lite. Det är inte taket som syns utan undersidan av en hylla. Elementets ovankant är ca 1 m över golv och det är 2,2m i takhöjd.Nötegårdsgubben skrev:
Vi har som sagt visning om 5 timmar så det kommer inte målas något…
Den enda teorin jag har är att det kommit in vatten från stensättningen som är ca 4m bort och som jag tvättade med terasstvätt i onsdags. Känns dock osannolikt, huset är dränerat med isodrän av förra ägaren för ca 5-6 år sedan.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 264 inlägg
Gaaahhh! Tillbringat helgen i Göteborg och kört mellan massa olika sporthallar (Basketcup med dottern)
Lite lätt utmanande att hitta med alla byggen och omdragningar 😀
Lite lätt utmanande att hitta med alla byggen och omdragningar 😀
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 982 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 982 inlägg
Det där låter som något från Macken eller något annat från Galenskaparna. 😂13th Marine skrev:
Farsen fortsätter.
Var på tippen och slängde bråte, skylten om att man kan hämta jord onsdag och tisdag 12-14 står kvar.
Frågar personalen och jo de har visst jord, och på frågan hur de tänkte när de skrev 12-14 om de inte öppnar innan 13, då skulle jag knackat på deras bod...
Jag frågade inte hur de tänkte att jag skulle ta mig genom deras låsta grindar... 🙄
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Då ska man opereras för ljumskbrock också. Min stackars kropp får inte vila 
Det är alla överprissatta barnportioner, du envisas med att pilla i dig i kombination med TV-spelandet. Vilket orsakar benbrott och jumsbrock. Undernäring, helt enkelt.AndersMalmgren skrev:
Gaaaahhhh för barnportioner till vuxna män!
För övrigt: -Krya på dig.