1 685 375 läst ·
18 189 svar
1685k läst
18,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 267 inlägg
Jag är jävligt trött på hela Adobe. Senaste gränssnittet där allt är baserat på webbsidor är en enda röra.ClasseClas skrev:
Från en som har jobbat med dem sedan slutet av 80-talet och minns det lysande gränssnitten från mitten av 90-talet. När CS kom gick det utför.
Ang. PDF: skaffa Mac så är det inbyggt i operativsystemet. 😉
Antagligen första och sista.RoTe skrev:
Tror jag provar hänga upp röret med något liknande https://www.jula.se/catalog/bygg-oc.../kladstanger-med-tillbehor/rorhallare-016394/
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 814 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Vi trodde vi hade sluppit undan förskolans kräksjuka, men nu vaknade femåringen och kräktes...
Vi som har kalas för storasyskonet på torsdag och visning på söndag 😖
Och gissa vem som fick en gonattpuss 😬
Vi trodde vi hade sluppit undan förskolans kräksjuka, men nu vaknade femåringen och kräktes...
Vi som har kalas för storasyskonet på torsdag och visning på söndag 😖
Och gissa vem som fick en gonattpuss 😬
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 814 inlägg
Andra västländer behandlar magsjuka men Sverige har valt att inte göra det pga antibiotikaresistens. Jag vet vad jag föredrar iaf... Vad f-n spelar det för roll att vi i pyttelandet Sverige är "världsbäst" i att låta befolkningen lida när ingen annan gör det?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 874 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 874 inlägg
Det spelar roll såtillvida att vi har bland världens absolut lägsta incidens av antibiotikaresistens. När antibiotika slutar fungera, vilket är en helt reell risk, så sitter vi bokstavligt talat i skiten. Det här med att vanliga infektioner inte är en dödsdom är en grej som är rätt nice tycker jag. Jag ser med stor oro på hur mängden resistenta bakterier ökar och hur antalet fungerande antibiotika krymper. Detta orsakas av att man behandlar fel saker, behandlar på fel sätt och värst av allt pumpar in antibiotika i djurfoder för att klara av täta djurbesättningar utan att de får infektioner.
Därutöver så har antibiotika ingen som helst effekt på virus, vilket det i de allra flesta fall rör sig om när det gäller magsjuka. Vinterkräksjuka orsakas av norovirus eller sapovirus, det finns ett gäng andra också. I de fall "magsjukan" handlar om campylobacter, salmonella, shigella, e-coli eller någon annan bakterie så behandlas det absolut med antibiotika. Det är också smittspårningspliktigt. Lyckligtvis har vi väldigt lite av sådant i Sverige pga god livsmedelshygien.
I detta fall vet jag väldigt väl vad jag talar om och du vet uppenbarligen inte det, så med ingen respekt alls, sitt ner och håll käften.
Därutöver så har antibiotika ingen som helst effekt på virus, vilket det i de allra flesta fall rör sig om när det gäller magsjuka. Vinterkräksjuka orsakas av norovirus eller sapovirus, det finns ett gäng andra också. I de fall "magsjukan" handlar om campylobacter, salmonella, shigella, e-coli eller någon annan bakterie så behandlas det absolut med antibiotika. Det är också smittspårningspliktigt. Lyckligtvis har vi väldigt lite av sådant i Sverige pga god livsmedelshygien.
I detta fall vet jag väldigt väl vad jag talar om och du vet uppenbarligen inte det, så med ingen respekt alls, sitt ner och håll käften.