S
kashieda kashieda skrev:
Koden är rätt och innehåller bara siffror.

Innan datorjäveln hinner processa klart så börjar den lägga upp inloggningsskärmen ovanpå "Försöker logga in".
Du måste ju skriva med stora siffror...

GAAAAHHH!

• Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
S
Men OK, alla jäkla Dinky Toys-miljöer inom IT.

Jag har fått ett mail från ett grannland. Av något skäl har hon fått för sig att hon ska skicka det krypterat med Microsoft Purview yada yada 365. Cloud-dynga.

Mailet skickades den 9 april.

När man då anger att man vill ha engångslösenordet så får msn följande meddelande;

-->
Sorry, we can't display your message right now
Något gick fel och det gick inte att öppna ditt krypterade meddelande. Försök igen genom att följa instruktionerna i det ursprungliga e-postmeddelandet om 5 minuter.
Message Encryption by Microsoft Office 365
<--

Fanskapet svarar inte på mina mail, de har gjort fel och då den där jävla leksakslösningen.

GAAAAHHHH!

• Ledsen
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
Du kan förlänga den i appen. Jag tycker det är en rimlig kompromiss. Deras boxar har jag bara gott att säga om, då har jag varit med om att box som helt hängt sig och paket med utstickande grejer som inte får plats i box.
Det är väl bra när man väl fått in skiten i en box, men det är kanske därför det aldrig finns några lediga när man tror man ska få leverans...

Gaaaahhhh! 1250m pem32 nedgrävd, halvvägs har klantrövarna tejpskarvat. Liten utmaning att blåsa fiber då, det läcker lite luft 😂
PXL_20260505_083657424.MP.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaaahhhh! 1250m pem32 nedgrävd, halvvägs har klantrövarna tejpskarvat. Liten utmaning att blåsa fiber då, det läcker lite luft 😂
[bild]
PEM används enbart som extra kanalisation, i den ska det sedan ligga en fiberslang/duct som man blåser fiber i, så är den hel är det inga problem.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
A AndersS skrev:
PEM används enbart som extra kanalisation, i den ska det sedan ligga en fiberslang/duct som man blåser fiber i, så är en den hel är det inga problem.
Låg ingen duct i tyvärr. Ägaren av nätet ville inte heller bekosta både duct och ny fiber

• Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Internet är nere sedan strömavbrottet igår, lutar åt att något gått sönder hos oss.
Förhoppningsvis bara tele2s modem som tappat inställningarna, men befarar värre.
Behöva tekniker från Tele2, nästa tillgängliga tid - måndag.
Förbannade jävla skit!

• Ledsen
  • Wow
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! På ett jobb.
Monterade en rullport för 12 år sen, vi var tidiga på bygget och satte upp den på en naken vägg.
Rullen har en 2,5 meter bred kåpa i rostfritt stål.
Efter vi var där satte de en liten kabelkanal på vägg dikt över kåpan, ett innertak från kanalen och utåt, inget vanligt akustiktak 60x60, utan 50 mm tjocka skivor där 40 mm är gips, över det skivor av 100 mm stenull, så skivorna går knappt att lyfta. 10 cm utanför kåpan har de dragit ett 150 mm rör till sprinkler.
Rullen har slagit runt och fastnat i kåpan....som måste bort.
Jag höll på i 40 minuter för att få bort de 6 skruvarna, ingen gick att komma åt med mejsel/bits el liknande, jag fick jucka med en liten pollygrip typ ett kvarts varv i taget, men kåpan går inte att få ut, vi måste i morgon försöka kapa den på plats.
Grejen är oxå att det stup i kvarten kommer långtradare med fryst medicin som brådskande ska in genom porthålet, och då får vi inte jobba.
Normalt är detta ett jobb på en kvart, jag höll på totalt 2,5 tim idag, och i morgon kan det ta hela dagen beroende på hur många långtradare det dyker upp ☹️
Fotoförbud, annars hade jag tagit ett kort så ni hade fått se hur jävligt det är.

• Ledsen
  • Gilla
  • Arg
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Gaaahhhhh!

Halebop slutar med bredband och flyttar över oss till Telia enligt mail igår. Idag funkar inget.

Sammanträffande? Tror inte det...

• Arg
cpalm
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Gaaahhhhh!

Halebop slutar med bredband och flyttar över oss till Telia enligt mail igår. Idag funkar inget.

Jag flyttades också från halebop till Telia och det är som vanligt.
Märkte iofs inget heller när jag bytte från Telia till halebop heller

Mikael_L
Isakare Isakare skrev:
Monterade en rullport för 12 år sen, vi var tidiga på bygget och satte upp den på en naken vägg.
Isakare Isakare skrev:
Grejen är oxå att det stup i kvarten kommer långtradare med fryst medicin som brådskande ska in genom porthålet,
Hmm, det låter som att vi kan ha varit på samma bygge ... där för ca 12 år sedan.
Märsta?

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hmm, det låter som att vi kan ha varit på samma bygge ... där för ca 12 år sedan.
Märsta?
Japp, tror det var Skanska som byggde.
Är det du som satt upp innertaket, kabelkanalen eller. sprinkler röret??

• Gilla
  • Haha
RoTe och 5 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Gaaahhhhh!

W whak skrev:
Jag flyttades också från halebop till Telia och det är som vanligt.
Märkte iofs inget heller när jag bytte från Telia till halebop heller
Jag fick också meddelande i går om att kunderna ska flyttas under maj-juni. Men flytten görs väl inte samma dag som meddelandet skickas ut?

Mikael_L
Isakare Isakare skrev:
Är det du som satt upp innertaket, kabelkanalen eller. sprinkler röret??
😑😔😚😚😚😚😓😥

... Hehe... Nej, vi gjorde styr för höglagret och fläktsystemen, en annan firma gjorde styr för kyl och fryslagret, så jag är rätt säker på att jag är oskyldig... ;)

Sprinklerinstallationen var lite spännande, jag har aldrig sett en PEM-slang av denna dimension som blev vattenmatningen till huset. Den var väl typ 300mm eller nåt sånt, och detta var tydligen pga lågt vattentryck i nätet där, så annars skulle inte sprinklersystemet klara av sitt jobb, trots att de även hade tryckökningspumpar.

Men kul att vi verkar ha varit på samma ställe, ja det var Skanska.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag fick också meddelande i går om att kunderna ska flyttas under maj-juni. Men flytten görs väl inte samma dag som meddelandet skickas ut?
Meddelandet kom ju igår...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.