1 684 400 läst ·
18 179 svar
1684k läst
18,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Får dubbelkolla det.useless skrev:
Oavsett så ska ju inte tjänsten i sig påverkas av bytet som jag fattar det.
Då dom använder samma system så blir det ju inget byte på så vis utan i stort sett bara fakturering som ändras.
Så tolkar jag det efter samtal med halebop när jag bytte till dom från Telia
Idag verkar det som cistern med vatten till sprinkler är ett krav, finns på alla nyare byggnationer av fabriker och lager.Mikael_L skrev:
😑😔😚😚😚😚😓😥
... Hehe... Nej, vi gjorde styr för höglagret och fläktsystemen, en annan firma gjorde styr för kyl och fryslagret, så jag är rätt säker på att jag är oskyldig...
Sprinklerinstallationen var lite spännande, jag har aldrig sett en PEM-slang av denna dimension som blev vattenmatningen till huset. Den var väl typ 300mm eller nåt sånt, och detta var tydligen pga lågt vattentryck i nätet där, så annars skulle inte sprinklersystemet klara av sitt jobb, trots att de även hade tryckökningspumpar.
Men kul att vi verkar ha varit på samma ställe, ja det var Skanska.
Ja, värden är liten ibland.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 850 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 850 inlägg
Tror det är dags att jag ringer morsan och kollar om hon fått något meddelande. För ett par veckor sedan hjälpte jag henne beställda jag flytt av bredbandet från Telia till Halebop med start 1/6 🤯kashieda skrev:
GAAAAHHHH!!! För eld.
För 50 år sen hade jag en skräckupplevelse jag mins glasklart än idag.
Kompisen och jag kom hem från skolan, poppade popcorn i kastrull fast morsan sagt att vi inte fick göra det, sen cyklade vi till affären.
På väg hem såg jag en rökpelare i den riktningen vårt hus låg "Spisen, stängde jag av spisen ??" Den sträckan, ca 800 meter, mest uppförsbacke har nog ingen cyklat lika fort som vi gjorde då. Men när vi hade typ 100 meter kvar såg vi att det rök längre bort, det var en lagerlokal tillhörande en fabrik i området.
I natt var det dags igen, men nu var det 12 båtar i en 500 kvm stor hall på samma område som brann ner 😟
För 50 år sen hade jag en skräckupplevelse jag mins glasklart än idag.
Kompisen och jag kom hem från skolan, poppade popcorn i kastrull fast morsan sagt att vi inte fick göra det, sen cyklade vi till affären.
På väg hem såg jag en rökpelare i den riktningen vårt hus låg "Spisen, stängde jag av spisen ??" Den sträckan, ca 800 meter, mest uppförsbacke har nog ingen cyklat lika fort som vi gjorde då. Men när vi hade typ 100 meter kvar såg vi att det rök längre bort, det var en lagerlokal tillhörande en fabrik i området.
I natt var det dags igen, men nu var det 12 båtar i en 500 kvm stor hall på samma område som brann ner 😟
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instämmer. Gahhhh!
Vi åkte till Hemsedal för några år sen, bilen var inte lika välpackad på vägen hem om man säger så. Men bara prylar som gick upp i rök, inga personskador lyckligt nog.
Det tog rätt lång tid innan pulsen slutade gå upp när jag hörde sirener efter det.
Vi åkte till Hemsedal för några år sen, bilen var inte lika välpackad på vägen hem om man säger så. Men bara prylar som gick upp i rök, inga personskador lyckligt nog.
Det tog rätt lång tid innan pulsen slutade gå upp när jag hörde sirener efter det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gaaaaahhh!
Ensam hemma med minstingen (3 år) och ska förbereda huset så mkt som möjligt för visning på fredag.
Då bestämmer han sig för att magsjuka är något att hålla på med precis nu…
Soffor är inte roligt att tvätta från kräk 🤮
Gaaaahhhhh
Ensam hemma med minstingen (3 år) och ska förbereda huset så mkt som möjligt för visning på fredag.
Då bestämmer han sig för att magsjuka är något att hålla på med precis nu…
Soffor är inte roligt att tvätta från kräk 🤮
Gaaaahhhhh
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 811 inlägg
Farsen fortsätter.13th Marine skrev:
Var på tippen och slängde bråte, skylten om att man kan hämta jord onsdag och tisdag 12-14 står kvar.
Frågar personalen och jo de har visst jord, och på frågan hur de tänkte när de skrev 12-14 om de inte öppnar innan 13, då skulle jag knackat på deras bod...
Jag frågade inte hur de tänkte att jag skulle ta mig genom deras låsta grindar... 🙄
GAAAAH!
Guidekabeln till klipparen har tydligen gett upp. Ställde ut klipparen efter vinterförvaringen för några veckor sen och då var det inga problem. Sen vidtog bygge av ett trädäck så klipparen kördes inte igång förrän igår och då var det naturligtvis gulblink. Att leta på ett avbrott på en 80-100 meter lång kabel är inte lätt. Eller särskilt kul. Får väl fortsätta imorgon kväll. GAAAAH! igen.
Guidekabeln till klipparen har tydligen gett upp. Ställde ut klipparen efter vinterförvaringen för några veckor sen och då var det inga problem. Sen vidtog bygge av ett trädäck så klipparen kördes inte igång förrän igår och då var det naturligtvis gulblink. Att leta på ett avbrott på en 80-100 meter lång kabel är inte lätt. Eller särskilt kul. Får väl fortsätta imorgon kväll. GAAAAH! igen.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 489 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 489 inlägg
GAAAAHHHH!!
Förbenade busschaufför!! Tänkte som vanligt åka mellan bussar och hämta paket...tror ni att han stannade när jag skulle hem?? Nähä! Han var drygt 300 m bort när jag stod utanför busskuren och han blåste förbi med gasen i botten
Han höll väl på med nåt annat som vanligt 😡😡😡
Förbenade busschaufför!! Tänkte som vanligt åka mellan bussar och hämta paket...tror ni att han stannade när jag skulle hem?? Nähä! Han var drygt 300 m bort när jag stod utanför busskuren och han blåste förbi med gasen i botten
Han höll väl på med nåt annat som vanligt 😡😡😡
Allvetare
· Västra götaland
· 10 947 inlägg
Jag är så jävla less på Adobe Acrobat. Det poppar upp massa "erbjudanden" för features som jag inte vill ha. Över 300 spänn i månaden. Jag ska bara läsa pdf-filer, inget annat. Förbannat bloatware!
GAAAAHHHHH!
GAAAAHHHHH!
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 094 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 094 inlägg
Jag kan tipsa om sumatrapdf, som dessutom kan läsa filer utan blockera dem för skrivning, vilket är smidigt när man jobbar med pdflatex.ClasseClas skrev: