1 684 135 läst ·
18 175 svar
1684k läst
18,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Det är nog för att ingen använder det alternativet vanligtvisK karlmb skrev:
I en kommun jag känner väl finns det en uppsjö av alternativ.
Apotea gratis leverans södra Skåne:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Därav Instabox, 4 olika platser i tätorten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och sedan hemleverans med postnord och några andra.
Det är nog olika. Hos oss finns boxar ör Postnord, Instabox/budbee och DHL.D Dilato skrev:
För PN o DHL går det oftast bra att välja intilliggande servicebutik istället men det är ju Instabox man skulle vilja det med...
Ibland är det absolut så. När lagret av en "lagervara" börjar bli lågt beställer jag påfyllning. Skulle det vara det minsta brådskande är min definition av lågt felaktig och justeras inför framtiden.D Dilato skrev:
Jag är mest förb att jag inte fick hämta det i onsdags, så jag skulle haft hela långhelgen att greja lite med prylarna.D Dilato skrev:
edit:
Det blev lite mismatch här, det du citerade var att jag menade att ibland blir inte "starten för frakten" bestämt precis i den stund jag ser ett behov av det om exakt 3 dagar.
Ibland vet man inte riktigt när man behöver, utan bara att det är i närtid, ibland dyker något slags tillfälle upp som man bara måste hugga, fast det inte är så speciellt bråttom (mitt exempel, en vunnen auktion).
Detta ska ju dock inte göra att man utnyttjar paketombudet som en månadslång lagringsplats, men däremot kan väl många som inte har sitt ombud väldigt nära vilja samordna hämtningen med något annat ärende.
Själv har jag så nära (drygt 1 km) att jag väl typ aldrig låter det ligga mer än max 2 dagar, och för det allra mesta hämtar jag samma dag.
Och just det jag väntar på nu vill jag gärna lägga händerna på så fort som möjligt, förra veckan hade varit perfekt.
Nu är det ingen panik heller, utan bara irriterande (samt att jag nu lärt mig att inte använda Instabox något mer, i alla fall om jag måste ha leverans på normalt förväntad tid)
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 344 inlägg
Äntligen!kashieda skrev:
Höll på att dö av paketboxtristess. Men så kom någon som är lätt irriterad på nåt annat (även om det väl kommer sjuttioelva helpdeskkillar och tråkar ut oss på ett nytt sätt nu).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 344 inlägg