K karlmb skrev:
PostNords boxar är som man förväntar sig. Inga förseningar i dem pga andra håller alla boxar upptagna. Budbee Instabox är samma bolag tydligen och det funkar ju inte när man inte vet när andra behagar hämta ut sina paket och därför får vänta på dem i evigheter.
Det är nog för att ingen använder det alternativet vanligtvis

I en kommun jag känner väl finns det en uppsjö av alternativ.
Apotea gratis leverans södra Skåne:
Screenshot_2026-05-04-19-09-35-816_com.android.chrome.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Därav Instabox, 4 olika platser i tätorten
Screenshot_2026-05-04-19-10-54-417_com.android.chrome.jpg
Skapa konto

Och sedan hemleverans med postnord och några andra.

Mikael_L
D Dilato skrev:
Om man ändå inte vill ha det beställda snabbt kan man ju låta bli att beställa tills man vill ha det.
I mitt fall här är det från en Tradera-auktion.
Och där finns det mig veterligen inget sätt för mig att ändra på dagen för auktionens slut.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Totalt har de numera rätt många.

[bild]
Har någon fått ett Kina paket till en sådan box?
Alla mina paket har kommit i brevlådan eller hos Postnords ombud ( butik, Ica)

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
I mitt fall här är det från en Tradera-auktion.
Och där finns det mig veterligen inget sätt för mig att ändra på dagen för auktionens slut.
Men du tänker att du inte vill ha det du köpt utan det kan gott ligga till sig några dagar innan du hämtar det🤔

D Dilato skrev:
Det är nog för att ingen använder det alternativet vanligtvis

I en kommun jag känner väl finns det en uppsjö av alternativ.
Apotea gratis leverans södra Skåne:
[bild]
Därav Instabox, 4 olika platser i tätorten
[bild]

Och sedan hemleverans med postnord och några andra.
Det är nog olika. Hos oss finns boxar ör Postnord, Instabox/budbee och DHL.
För PN o DHL går det oftast bra att välja intilliggande servicebutik istället men det är ju Instabox man skulle vilja det med...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Men du tänker att du inte vill ha det du köpt utan det kan gott ligga till sig några dagar innan du hämtar det
Ibland är det absolut så. När lagret av en "lagervara" börjar bli lågt beställer jag påfyllning. Skulle det vara det minsta brådskande är min definition av lågt felaktig och justeras inför framtiden.

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
D Dilato skrev:
Men du tänker att du inte vill ha det du köpt utan det kan gott ligga till sig några dagar innan du hämtar det🤔
Jag är mest förb att jag inte fick hämta det i onsdags, så jag skulle haft hela långhelgen att greja lite med prylarna.

edit:
Det blev lite mismatch här, det du citerade var att jag menade att ibland blir inte "starten för frakten" bestämt precis i den stund jag ser ett behov av det om exakt 3 dagar.
Ibland vet man inte riktigt när man behöver, utan bara att det är i närtid, ibland dyker något slags tillfälle upp som man bara måste hugga, fast det inte är så speciellt bråttom (mitt exempel, en vunnen auktion).
Detta ska ju dock inte göra att man utnyttjar paketombudet som en månadslång lagringsplats, men däremot kan väl många som inte har sitt ombud väldigt nära vilja samordna hämtningen med något annat ärende.

Själv har jag så nära (drygt 1 km) att jag väl typ aldrig låter det ligga mer än max 2 dagar, och för det allra mesta hämtar jag samma dag.

Och just det jag väntar på nu vill jag gärna lägga händerna på så fort som möjligt, förra veckan hade varit perfekt.
Nu är det ingen panik heller, utan bara irriterande (samt att jag nu lärt mig att inte använda Instabox något mer, i alla fall om jag måste ha leverans på normalt förväntad tid)

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Men helvetes jävla kuk-AI vibekodade aprövswindows.

Nu har jag skrivit in inloggningskoden sådär femton gånger, men har jag kommit in än? Va?!

Gaaaaaahhhhhh!!!!!

• Älska
  • Haha
  • Ledsen
Maria T och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:

Nu har jag skrivit in inloggningskoden sådär femton gånger, men har jag kommit in än? Va?!

Gaaaaaahhhhhh!!!!!
Tror du behöver skriva rätt kod, alternativt fel kod igen men utan caps-lock. 👍

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:

Gaaaaaahhhhhh!!!!!
Äntligen!

Höll på att dö av paketboxtristess. Men så kom någon som är lätt irriterad på nåt annat (även om det väl kommer sjuttioelva helpdeskkillar och tråkar ut oss på ett nytt sätt nu).

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 8 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Tror du behöver skriva rätt kod, alternativt fel kod igen men utan caps-lock. 👍
Koden är rätt och innehåller bara siffror.

Innan datorjäveln hinner processa klart så börjar den lägga upp inloggningsskärmen ovanpå "Försöker logga in".

kashieda kashieda skrev:
Koden är rätt och innehåller bara siffror.
Det är ingen bra kod. Du bör använda såväl stora som små bokstäver och några specialtecken.

Alfredo duckar nu inför den kommande explosionen i form av ett GAAAAHHHH!!!

• Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
kashieda kashieda skrev:

Gaaaaaahhhhhh!!!!!
Jag insåg precis den terapeutiska rollen denna tråd har. :D

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag insåg precis den terapeutiska rollen denna tråd har. :D
Väl bekomme! Då är du ju ändå från Uppsala, och minns jag rätt nämnde jag Flogstavrålet redan i första inlägget för sex år sen.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är ingen bra kod. Du bör använda såväl stora som små bokstäver och några specialtecken.

Alfredo duckar nu inför den kommande explosionen i form av ett GAAAAHHHH!!!
Då måste ju jag kontra med denna innan någon annan hinner med det 😉🫣

1777916429047.png
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
hjalmar17 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.