1 638 740 läst ·
17 538 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Du kan förlänga den i appen. Jag tycker det är en rimlig kompromiss. Deras boxar har jag bara gott att säga om, då har jag varit med om att box som helt hängt sig och paket med utstickande grejer som inte får plats i box.Alfredo skrev:
Väntar man tills man behöver det så är det ju lite snopet om man får vänta 11-12 dagar för att leveransen är långsam. Själv föredrar jag att ha saker tillgängliga när jag behöver dem, 'just in time' funkar bara i teorin.D Dilato skrev:
Eller beställa med rimliga leveransvillkor. Jag vill hämta när det passar mig och inte tvingas av leverantören att agera. Då köper jag från en leverantör som kan leverera det jag önskar istället.D Dilato skrev:
Och jag tycker att tre dagar är direkt orimligt kort tid.S Svante Svenson skrev:
Håller med.L lbgu skrev:
Jag bor ju i en storstad och har paketboxar i varenda hörna av kvarteret så jag förstår inte problemet. Beställer jag något så gör jag ju det när jag kommer vara hemma och kunna hämta det. Ofta hämta jag det när jag ser notisen i telefon. Så jag förstår inte vad som skulle vara ett problem alls faktiskt. Välj andra leveransalternativ om ni inte orka ta er till boxen.
Kan du förstå att alla inte har samma situation som du? Jag får ibland paket till ett utlämningsställe närmare fem mil bort och då vill jag gärna hämta detta paket på ett sätt som jag kan samordna med andra ärenden.RoTe skrev:
Jag kan försäkra dig om att jag aldrig aktivt valt att få en leverans till ett ombud närmare fem mil bort, men tyvärr händer det ändå ibland.RoTe skrev:
Jag kan förstå det och om man bor i en liten håla där ingen orkar hämta ut paketen så kanske man borde använda ett annat alternativ? Det jag ville få sagt var att paketboxar inte är dåliga.Alfredo skrev:
Kan du förstå att alla inte har samma situation som du? Jag får ibland paket till ett utlämningsställe närmare fem mil bort och då vill jag gärna hämta detta paket på ett sätt som jag kan samordna med andra ärenden.
Jag kan försäkra dig om att jag aldrig aktivt valt att få en leverans till ett ombud närmare fem mil bort, men tyvärr händer det ändå ibland.
PostNords boxar är som man förväntar sig. Inga förseningar i dem pga andra håller alla boxar upptagna. Budbee Instabox är samma bolag tydligen och det funkar ju inte när man inte vet när andra behagar hämta ut sina paket och därför får vänta på dem i evigheter.B Bästerortarn skrev:Äsch, paketboxar är ju toppen i största allmänhet. Instabox har jag bara bra erfarenhet av så Mikael_L har nog bara haft otur. Allt som innebär att man slipper interagera med folk i onödan är fan bra. Jag har Postnordboxar utomhus 60 meter från hemmet och Budbee/Instabox ett par hundra meter bort. Så jävla bekvämt!