D Dilato skrev:
Problemet är väl sista meningen i texten nedan..
Problemet, som jag ser det, är den löjligt korta liggtiden på tre dagar. Tack för upplysningen om att jag aldrig ska välja Instabox. Jag hade ingen aning om att de var så kassa.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Problemet, som jag ser det, är den löjligt korta liggtiden på tre dagar. Tack för upplysningen om att jag aldrig ska välja Instabox. Jag hade ingen aning om att de var så kassa.
Om man ändå inte vill ha det beställda snabbt kan man ju låta bli att beställa tills man vill ha det.

• Gilla
KariHa och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du kan förlänga den i appen. Jag tycker det är en rimlig kompromiss. Deras boxar har jag bara gott att säga om, då har jag varit med om att box som helt hängt sig och paket med utstickande grejer som inte får plats i box.

D Dilato skrev:
Om man ändå inte vill ha det beställda snabbt kan man ju låta bli att beställa tills man vill ha det.
Väntar man tills man behöver det så är det ju lite snopet om man får vänta 11-12 dagar för att leveransen är långsam. Själv föredrar jag att ha saker tillgängliga när jag behöver dem, 'just in time' funkar bara i teorin.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Eller beställa med rimliga leveransvillkor. Jag vill hämta när det passar mig och inte tvingas av leverantören att agera. Då köper jag från en leverantör som kan leverera det jag önskar istället.

S Svante Svenson skrev:
Du kan förlänga den i appen. Jag tycker det är en rimlig kompromiss.
Och jag tycker att tre dagar är direkt orimligt kort tid.

L lbgu skrev:
Själv föredrar jag att ha saker tillgängliga när jag behöver dem, 'just in time' funkar bara i teorin.
Håller med.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
RoTe
Jag bor ju i en storstad och har paketboxar i varenda hörna av kvarteret så jag förstår inte problemet. Beställer jag något så gör jag ju det när jag kommer vara hemma och kunna hämta det. Ofta hämta jag det när jag ser notisen i telefon. Så jag förstår inte vad som skulle vara ett problem alls faktiskt. Välj andra leveransalternativ om ni inte orka ta er till boxen.

• Gilla
dilemma och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag bor ju i en storstad och har paketboxar i varenda hörna av kvarteret så jag förstår inte problemet.
Kan du förstå att alla inte har samma situation som du? Jag får ibland paket till ett utlämningsställe närmare fem mil bort och då vill jag gärna hämta detta paket på ett sätt som jag kan samordna med andra ärenden.

RoTe RoTe skrev:
Välj andra leveransalternativ om ni inte orka ta er till boxen.
Jag kan försäkra dig om att jag aldrig aktivt valt att få en leverans till ett ombud närmare fem mil bort, men tyvärr händer det ändå ibland.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Kan du förstå att alla inte har samma situation som du? Jag får ibland paket till ett utlämningsställe närmare fem mil bort och då vill jag gärna hämta detta paket på ett sätt som jag kan samordna med andra ärenden.

Jag kan försäkra dig om att jag aldrig aktivt valt att få en leverans till ett ombud närmare fem mil bort, men tyvärr händer det ändå ibland.
Jag kan förstå det och om man bor i en liten håla där ingen orkar hämta ut paketen så kanske man borde använda ett annat alternativ? Det jag ville få sagt var att paketboxar inte är dåliga.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
C
RoTe RoTe skrev:
Beställer jag något så gör jag ju det när jag kommer vara hemma och kunna hämta det.
Problemet är när paketet blir försenat eller det är oklara leveranstider. Svårt att planera för sånt man inte vet.
Fast snitt-liggtiden torde vara rätt förutsägbar för den som är i branschen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
C cpalm skrev:
Problemet är när paketet blir försenat eller det är oklara leveranstider. Svårt att planera för sånt man inte vet.
Fast snitt-liggtiden torde vara rätt förutsägbar för den som är i branschen.
Just kinapaket är svåra men å andra sidan brukar dom alltid dyka upp i min postlåda...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det kräver att man har ett väl inrutat vardagslunk med en händelsefattig tillvaro.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Äsch, paketboxar är ju toppen i största allmänhet. Instabox har jag bara bra erfarenhet av så Mikael_L har nog bara haft otur. Allt som innebär att man slipper interagera med folk i onödan är fan bra. Jag har Postnordboxar utomhus 60 meter från hemmet och Budbee/Instabox ett par hundra meter bort. Så jävla bekvämt!
PostNords boxar är som man förväntar sig. Inga förseningar i dem pga andra håller alla boxar upptagna. Budbee Instabox är samma bolag tydligen och det funkar ju inte när man inte vet när andra behagar hämta ut sina paket och därför får vänta på dem i evigheter.

RoTe RoTe skrev:
Just kinapaket är svåra men å andra sidan brukar dom alltid dyka upp i min postlåda...
Dom kommer väl alltid med Postnord så där finns inga boxar..Edit fanns inga när jag kollade senast, nu verkar det finnas en i min kommun.

D Dilato skrev:
Dom kommer väl alltid med Postnord så där finns inga boxar.
Jag har bara använt Postnord box, men den är borta pga. huset den stod mot revs pga brand. Så använder inte boxar alls längre för att de inte finns några i min närhet.

1777910362669.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Dom kommer väl alltid med Postnord så där finns inga boxar.
Totalt har de numera rätt många.

Screenshot_2026-05-04-18-09-35-135.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.