1 684 126 läst ·
18 175 svar
1684k läst
18,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Det hade väl varit i närheten av OK ifall man fick veta anledningen till att "paketet inte kunde levereras" iaf. Men de skäms över sitt usla upplägg.K KariHa skrev:
Nej, Men de kan ju inte förvänta sig att alla hämtar samma dag de får avisering. Då är man ju inte ett seriöst ombud. Vilken servicebutik som helst har ju plats för några extra paket ifall det kör ihop sig, de stoppar ju inte nya paket från att komma in och nå sina mottagare.D Dilato skrev:
Instabox har alldeles för få boxar och är samtidigt för snåla för att avtala med intilliggande servicebutik om att plocka ut hyllvärmare och ta in dem i butken.
Vad jag vet är det inga andra aktörer som fördröjer leveranser pga andras uteblivna upphämtning.
Finns väl ingen anledning att hämta det förrän man ändå har ett annat ärende i närheten om det nu inte är en vara man akut behöver. Med tanke på hur länge det funnits paketdistribution så borde det finnas duktigt med statistik om hur lång tid det tar för paket att hämtas. Så det handlar bara om att paketdistributören har otillräckligt utrymme att lagra paket.D Dilato skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 809 inlägg
De få gånger jag haft något i paketbox har det varit ett begränsat antal dagar det ligger där, innan de hämtar det igen, runt 5 dagar om jag inte missminner mig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 809 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 694 inlägg
Äsch, paketboxar är ju toppen i största allmänhet. Instabox har jag bara bra erfarenhet av så Mikael_L har nog bara haft otur. Allt som innebär att man slipper interagera med folk i onödan är fan bra. Jag har Postnordboxar utomhus 60 meter från hemmet och Budbee/Instabox ett par hundra meter bort. Så jävla bekvämt!