Gaaaaaarrrggghhhhh!

Gargh 1: Jag börjar bli gammal eftersom mitt företag är över 25 år.

Gargh 2: Jag har brutet räkenskapsår (1 maj - 30 april).
Jag har Visma Admin 500 och skulle som vanligt idag starta ett nytt bokföringsår. Det 26 året i rad.
Det visar sig att Visma, i sin oändliga vishet, tycker att 25 år räcker. Det är inte minnesproblem, utan att bara 25 är OK. Det skall inte vara mer. Man tycker att någon programmerare redan för länge sedan, borde INTE ha lagt in en sådan begränsning.
Får antingen radera tidigare år, eller starta nytt företag. Inget av alternativen vet jag hur jag skall göra.
Har annat att göra.
Gaaarrgggg!!! igen.

• Wow
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
R Rolle314 skrev:
Gaaaaaarrrggghhhhh!

Gargh 1: Jag börjar bli gammal eftersom mitt företag är över 25 år.

Gargh 2: Jag har brutet räkenskapsår (1 maj - 30 april).
Jag har Visma Admin 500 och skulle som vanligt idag starta ett nytt bokföringsår. Det 26 året i rad.
Det visar sig att Visma, i sin oändliga vishet, tycker att 25 år räcker. Det är inte minnesproblem, utan att bara 25 är OK. Det skall inte vara mer. Man tycker att någon programmerare redan för länge sedan, borde INTE ha lagt in en sådan begränsning.
Får antingen radera tidigare år, eller starta nytt företag. Inget av alternativen vet jag hur jag skall göra.
Har annat att göra.
Gaaarrgggg!!! igen.
Du har säkerligen säkerhetskopierat minst årsvis tidigare på externt minne. Så varför inte radera de första tjugo åren? Har inte Visma, men tycker att det borde gå för att frigöra minne/år. Låter sanslöst annars. Hoppas det löser sig smidigt hur som helst.
Med vänlig hälsning, Noramasen

Ja, mer än tio år finns inget skäl att spara räkenskaper; sju år räcker egentligen.

Men heja dig som hållit på i ett kvartssekel!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Lutar mot att försöka radera år 00-01 och se om det fungerar.
Men det känns som ett onödigt problem..

Men lite synd att förlora historiken.

R Rolle314 skrev:
Lutar mot att försöka radera år 00-01 och se om det fungerar.
Men det känns som ett onödigt problem..

Men lite synd att förlora historiken.
Du kan väl spara ner det innan du raderar

Jo. Jag gör säkerhetskopia med jämna mellanrum

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, mer än tio år finns inget skäl att spara räkenskaper; sju år räcker egentligen.
Kanske inte legala tvingande skäl men man kan ha alla möjliga egna skäl.

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Gaaah!

Jag köper absolut att de inte kan fixa till vad som helst men här man inte ens vikt ner kanten. De lastade varenda maskin igår kväll och drog härifrån också...
Inte bara vår gård som fått intressant kant att förhålla sig till utan alla infarter de passerade ser lika ut med varierande höjd på kanterna. Jag hoppas någon kommer och fixar under dagen idag men det blir oavsett ett samtal till kommunen.

Det finns nämligen ingen information på kommunens hemsida och inte heller har man informerat oss boende genom lappning eller via SMS som man använder till annat. Det var en happening igår eftermiddag när de plötsligt tjärade vägen.
Man har alltså inte fräst eller fixat något med underlaget utan lagt en nytt lager ovanpå bara.
Irländska asfaltläggare?

j.f.s
K karlmb skrev:
Irländska asfaltläggare?
Haha nejdå. NCC. De har för övrigt fixat till det nu.

Gaaah för pollen. 😡

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Första gången jag provar att välja leverans med Instabox.
Gaaaahhhhh, ska det ta 8 dagar för det att komma fram?
(9 dagar ifrån bokad frakt).

Det kändes inte speciellt "insta" det här ,,,
Ja riktigt skit detta med Instabox.
Nu har de lagt på 2 dagar till 🥵, så om de inte lägger på ännu mer så kommer det ta totalt 10 dagar att få paketet.
Gaaaahhhhh

Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu har de lagt på 2 dagar till 🥵, så om de inte lägger på ännu mer så kommer det ta totalt 10 dagar att få paketet.
Gaaaahhhhh
För det inte finns några lediga boxar...

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Jo alltså...

"Det föregicks av sökningar från henne om "Pitt". Nu regnar det snuskiga sökförslag på FB och andra sidor. Gaaaaah!"

Här ligger ett helt hönshus begravt...

GAAAAHHHH!
University of Pittsburgh = www.pitt.edu

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Karrock
D Dilato skrev:
University of Pittsburgh = www.pitt.edu
E du Pitt?

Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gaaaahhhhh
Men va...fa...
Nu la de på ytterligare en dag, nu är vi uppe i 11 dagars frakt !!! 😡😡🤬🤬😡😡

• Arg
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Bläää, strömavbrott!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.