Keiller Keiller skrev:
Det blev en dyr färjefärd för frugan och mig för ett par år sen. Vi gjorde en roadtrip söderut, bl.a genom Danmark och hade bokat hotell samt färjor.

Halmstad-Grenå gick bra men väl i Fredrikshavn för hemfärd visade det sig att jag bokat färja mellan Göteborg-Fredrikshavn, istället för tvärtom 🫣

GAAAAH! för att boka en hemresa i en färjekö och för att jag snålat och inte tog ombokningsbara biljetter...
Jag har gjort samma sak men av någon ogrundlig anledning hade jag valt ombokningsbara biljetter, troligen mitt undermedvetna som kände att det var en bra idé. Så 2 timmar in i bilresan mot färjan upptäckte vi misstaget, lyckades tyvärr inte boka om för kvällsfärjan utan fick hitta ett Airbnb och förmiddagsfärjan. Det positiva var ju att förmiddagsfärjan var några hundralappar billigare än att åka på kvällen, men med Airbnb blev det ändå en dålig affär.

Men det var i vart falm mysigt ;)

C
Kanske inte riktigt rätt tråd, men en "komisk" historia från Clas Ohlson idag.

Var precis på väg därifrån när jag upptäcker en pryl jag letat efter i en stor kampanjkorg placerad i entrén. Plockar med mig prylen och går tillbaka till kassan för att betala. Tjejen i kassan säger i förbifarten att "om du hade varit medlem hade du fått rabatt". Whatever, jag kan betala ordinarie pris då, det var inte priset som var grejen.

Fast på väg ut så tänker jag att inte f-n stod det nåt om medlemserbjudande? Och det var rätt stor prisskillnad. Studerar korgen på vägen ut och det står mycket riktigt inte någonting om att det skulle vara ett medlemspris. Tja, rätt skall väl vara rätt och jag står ju bara ca. 5 meter från kassan. Så jag promenerar tillbaka till kassadisken och påpekar för tjejen att det inte stod något om medlemspris. En annan medarbetare bakom disken triggar direkt och tar kommandot med en smått agiterad ton.

- "Jag kan garantera dig att det står på skylten. Jag kan visa dig om du vill."
- Jag: "Okej"
Vi stövlar bort till entrén och han studerar skylten, men vid insikten att han har fel och jag har rätt väljer han istället raskt att kontra och gå på defensiven (så mycket för den garantin).
- "Jag är säker på att det står här borta på hyllan där den normalt står" (börjar försvinna iväg in i butiken)
- Jag: "Säkert, men det var här jag tog den"
- (byter taktik igen) "Vi har slut på medlemskampanjskyltarna"
- Jag: "Okej, men visst vore det bra om det framgår att en kampanj bara gäller medlemmar?"
- "Jag kan ta upp det med chefen för prissättningsavdelningen" (eller nåt sånt)
- Jag: "Varför inte ta det direkt med VD. Hejdå!"

GAAAAHHHH!!! vad är problemet med dagens butikspersonal? Jag är inte där för att diskutera deras interna problem! 😂

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
RoTe
C cpalm skrev:
Kanske inte riktigt rätt tråd, men en "komisk" historia från Clas Ohlson idag.

Var precis på väg därifrån när jag upptäcker en pryl jag letat efter i en stor kampanjkorg placerad i entrén. Plockar med mig prylen och går tillbaka till kassan för att betala. Tjejen i kassan säger i förbifarten att "om du hade varit medlem hade du fått rabatt". Whatever, jag kan betala ordinarie pris då, det var inte priset som var grejen.

Fast på väg ut så tänker jag att inte f-n stod det nåt om medlemserbjudande? Och det var rätt stor prisskillnad. Studerar korgen på vägen ut och det står mycket riktigt inte någonting om att det skulle vara ett medlemspris. Tja, rätt skall väl vara rätt och jag står ju bara ca. 5 meter från kassan. Så jag promenerar tillbaka till kassadisken och påpekar för tjejen att det inte stod något om medlemspris. En annan medarbetare bakom disken triggar direkt och tar kommandot med en smått agiterad ton.

- "Jag kan garantera dig att det står på skylten. Jag kan visa dig om du vill."
- Jag: "Okej"
Vi stövlar bort till entrén och han studerar skylten, men vid insikten att han har fel och jag har rätt väljer han istället raskt att kontra och gå på defensiven (så mycket för den garantin).
- "Jag är säker på att det står här borta på hyllan där den normalt står" (börjar försvinna iväg in i butiken)
- Jag: "Säkert, men det var här jag tog den"
- (byter taktik igen) "Vi har slut på medlemskampanjskyltarna"
- Jag: "Okej, men visst vore det bra om det framgår att en kampanj bara gäller medlemmar?"
- "Jag kan ta upp det med chefen för prissättningsavdelningen" (eller nåt sånt)
- Jag: "Varför inte ta det direkt med VD. Hejdå!"

GAAAAHHHH!!! vad är problemet med dagens butikspersonal? Jag är inte där för att diskutera deras interna problem! 😂
Kids of today... Dom kan inte hantera plötsligt uppkomna problem det inte finns rutin för.

Hus tomte Hus tomte skrev:
GAAAAHHHH[bild]
Har kommande samma problem, var nog 10 år sen jag bytte senast. Stället jag bytte på finns inte ens kvar längre.

Hus tomte
Isakare Isakare skrev:
Har kommande samma problem, var nog 10 år sen jag bytte senast. Stället jag bytte på finns inte ens kvar längre.
10år är låååååååångt mellan bytena😉

Här byter man nog 4-6månaders mellanrum

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Nu ska jag måla med den breda pennan och generalisera 😇 .......

GAAAAHHHH!!! för hundägare och cyklister. Hundägare i största allmänhet och cyklister av manlig modell med snabba cyklar och kissbyxor. Dom har ofta en padelspelar-aura.

Hundägare - tycker generellt att alla andra ska anpassa sig till sin lilla bajsätare. Är också kända för att alltid inleda med "Men ....." när deras ursäkt kommer. Och detta oavsett om ursäkten gäller lösspringande jyckar i naturreservat med kopplings tvång eller hundar som gör utfall mot passerande barn, cyklister etc.

Cyklisterna - ja dom är bara rövhattar i största allmänhet. Dom har en förmåga att vara omdömeslösa och livsfarliga var dom än rör sig.

• Gilla
SC Aero och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Ja hundägare... Går inte att ta en promenad i Uppsala nu utan att stirra ner i marken för att undvika att kliva i hundbajs. Borde krävas licens för att ha hund! 🤬

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Nu ska jag måla med den breda pennan och generalisera 😇 .......

GAAAAHHHH!!! för hundägare och cyklister. Hundägare i största allmänhet och cyklister av manlig modell med snabba cyklar och kissbyxor. Dom har ofta en padelspelar-aura.

Hundägare - tycker generellt att alla andra ska anpassa sig till sin lilla bajsätare. Är också kända för att alltid inleda med "Men ....." när deras ursäkt kommer. Och detta oavsett om ursäkten gäller lösspringande jyckar i naturreservat med kopplings tvång eller hundar som gör utfall mot passerande barn, cyklister etc.

Cyklisterna - ja dom är bara rövhattar i största allmänhet. Dom har en förmåga att vara omdömeslösa och livsfarliga var dom än rör sig.
Ja, bilister har alltid haft ”ett horn i sidan” på cyklister… tills de själva tar på sig hjälmen och grenslar cykeln

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D
RoTe RoTe skrev:
Ja hundägare... Går inte att ta en promenad i Uppsala nu utan att stirra ner i marken för att undvika att kliva i hundbajs. Borde krävas licens för att ha hund! 🤬
..och då ska du veta att man som hundägare både drabbas och retar sig, ännu mer.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
K KariHa skrev:
Ja, bilister har alltid haft ”ett horn i sidan” på cyklister… tills de själva tar på sig hjälmen och grenslar cykeln
Japp, sån är jag - på pricken.
Klagar på de tvåhjuliga när jag kör 4-hjuligt, klagar på de 4-hjuliga när jag cyklar. :)

Ett jä** pack är de i vilket fall, ja de "andra" då.

• Gilla
  • Älska
tveksamt och 5 till
  • Laddar…
K
D djac skrev:
..och då ska du veta att man som hundägare både drabbas och retar sig, ännu mer.
Eftersom det är någon annans hunds bajs, för det bajset ens hund producerat som man inte tar upp vet man ju vart det är så det kliver man ju inte på…

• Gilla
KariHa
  • Laddar…
Vid registrering av hund skulle DNA ges och hittas bajs på gatan/parken ska ett vite om säg 10.000kr utges. Det hade inte varit många bajskorvar då inte! Mer människobajs från tiggarna än hundbajs...

• Gilla
Alfons3301 och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Jo, det känner man igen och det har skojats ganska friskt om det, hur främmande kan de egentligen ha varit om de bjöds in på middag..? :)
Samma här. När vi fick "främmat" kom idel kända ansikten.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Samma här. När vi fick "främmat" kom idel kända ansikten.
"Främmat" i min familj innebär att man får efterrätt till middagen.
Med eller utan gäster.

• Gilla
joran och 4 till
  • Laddar…
K KariHa skrev:
Lite spännande att du förutsatte att det var som bilist jag ogillar cyklister. Nja, riktigt så enkelt är det inte. Jag hatar dom medelålders räsercyklande idioterna ännu mer som gångtrafikant, ute i friluftsområden etc. När jag cyklar så håller jag mig borta från trafiken så gott det går, jag stannar för rött och försöker följa reglerna så gott det går. När jag cyklar till badet i ett naturreservat så anpassar jag farten, använder ringklockan, gapar inte på gångtrafikanter, stänker inte ner gångtrafikanter etc.

Och jag är en medelålders karlslok med men jag kan trots det cykla utan att vara ett rövhål. Det är som sagt en speciell kategori cyklister som är ett jävla pack.

• Gilla
Mats-S och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.