RoTe RoTe skrev:
Borde krävas licens för att ha hund! 🤬
Det krävs ju en typ av licens för att köra bil men vad hjälper det? Kryllar ju av idioter på vägarna ändå!!

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Det krävs ju en typ av licens för att köra bil men vad hjälper det? Kryllar ju av idioter på vägarna ändå!!
Mjo, men du tror väl knappast att det hade sett bättre ut på vägarna utan systemet med körkort?

B Bästerortarn skrev:
Mjo, men du tror väl knappast att det hade sett bättre ut på vägarna utan systemet med körkort?
Nä, men jag tror inte en licens innebär att hundägare blir bättre på att plocka upp efter hunden.

M Myckling skrev:
Nä, men jag tror inte en licens innebär att hundägare blir bättre på att plocka upp efter hunden.
Kanske inte just plocka upp skiten men jag undrar ibland om det inte hade varit vettigt med något dylikt för att få ha sällskapsdjur.

B Bästerortarn skrev:
Lite spännande att du förutsatte att det var som bilist jag ogillar cyklister. Nja, riktigt så enkelt är det inte. Jag hatar dom medelålders räsercyklande idioterna ännu mer som gångtrafikant, ute i friluftsområden etc. När jag cyklar så håller jag mig borta från trafiken så gott det går, jag stannar för rött och försöker följa reglerna så gott det går. När jag cyklar till badet i ett naturreservat så anpassar jag farten, använder ringklockan, gapar inte på gångtrafikanter, stänker inte ner gångtrafikanter etc.

Och jag är en medelålders karlslok med men jag kan trots det cykla utan att vara ett rövhål. Det är som sagt en speciell kategori cyklister som är ett jävla pack.
Nja inte direkt utan mer generellt då det har varit så att vid olycka bil/cykel har det varit bilistens ”fel” eftersom det ska finnas försäkring på bilen medan cykeln inte har någon. Gammalt tankesätt och jag tror att det har ändrats så att cyklisten kan bli vållande med eller utan försäkring.
Det är en stor orsak till ilskan/rädslan mot cyklister

B Bästerortarn skrev:
Lite spännande att du förutsatte att det var som bilist jag ogillar cyklister. Nja, riktigt så enkelt är det inte. Jag hatar dom medelålders räsercyklande idioterna ännu mer som gångtrafikant, ute i friluftsområden etc. När jag cyklar så håller jag mig borta från trafiken så gott det går, jag stannar för rött och försöker följa reglerna så gott det går. När jag cyklar till badet i ett naturreservat så anpassar jag farten, använder ringklockan, gapar inte på gångtrafikanter, stänker inte ner gångtrafikanter etc.

Och jag är en medelålders karlslok med men jag kan trots det cykla utan att vara ett rövhål. Det är som sagt en speciell kategori cyklister som är ett jävla pack.
Som så fort det kommit snö tror att de äger alla friluftsvägar bara för att någon lagt ett skidspår mitt på vägen, med samma idiotiska fart bland fotgängarna.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
D djac skrev:
Jo, det känner man igen och det har skojats ganska friskt om det, hur främmande kan de egentligen ha varit om de bjöds in på middag..? :)
Svärmor: - Skall ni har främmat till middag!
Jag: - Nä, de är gamla vänner.

Svärmor som var med i första vågen i avskaffandet av byråkratsvenskan på Skatteverket och inte skrev ”såsom” och Er/Ni med inledande versal, kunde ändå inte släppa en del gamla familjära uttryck. 😊

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
RoTe
M Myckling skrev:
man kan dra in deras

GAAAAHHHH!!!
För att jag äter lunch nu kl 15.30.
Får skylla på mig själv, men har så jäkla svårt att avbryta ett jobb jag se änden på, gno på och bli klar är min melodi, men jobbet kanske gått ännu bättre med mat i magen 🤔

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
För att jag äter lunch nu kl 15.30.
Får skylla på mig själv, men har så jäkla svårt att avbryta ett jobb jag se änden på, gno på och bli klar är min melodi, men jobbet kanske gått ännu bättre med mat i magen 🤔
Gå ner i tid, ta det lugnare så du inte jobbar ihjäl dej innan pensionsdagen.

• Gilla
Noramasen och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Gaaaah!

Jag gick en snabb eftermiddagsrunda men glömde stoppa min Garminklocka så nu ser det snarare ut som att jag maskat mig eller snackat med grannen.

På riktigt. vad hände med denna härliga tråd?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
GAHHH. Pollen!

• Ledsen
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
hsd
mexitegel mexitegel skrev:
GAHHH. Pollen!
Alltid nåt skit i luften, snö pollen mygg höstlöv ...
OSV

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
A
GAAAAAAHHH för chefer som saknar empati och inte kan ta konstruktiv kritik utan att gå i försvarsställning och hacka ner på folk

• Gilla
  • Ledsen
Maria T och 7 till
  • Laddar…
GAAAAHHH - beställt lite ersättningsprylar till grillen, bland annat ett 2-pack galler men får bara ett och nu ser det ut att vara slutsålt hos e-handlaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.