RoTe
Det är jobbigt när verkligheten går emot sin ideologiska övertygelse, kognitiv dissonans tror jag det heter... Vissa blir psykiskt sjuka av det, andra bara vägrar att se den verklighet som råder.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
G
galento galento skrev:
Som vanligt så dras rasistkortet fram så fort nån obekväm sanning kommer fram ,
men det är bra att någon lyfter upp det i ljuset. Det har funnits ett liknande fall här
också där en 90 årig kvinna våldtagits av en invandrare som bara blev omplacerad
i kommunen i väntan på utredning. Hade inte detta avskummet släppts in i landet
så hade väl den 90 åriga damen fått leva sitt liv utan denna hemska upplevelsen.

GW har ju sagt flera gånger att 95 % av allt skjutvapenvåld i landet begås av utlandsfödda
personer , har inte hört nån som anklagat honom för att vara rasist ????

Jag tycker att det är bra att sanningen kommer fram oavsett vem som gjort gärningen
och inte bara slicka röv för att gärningsmannen är av utländsk härkomst och hålla tyst.
Är väl typiskt svensk något dålig händer och istället för att säga "fy vad hemskt" börjar man tjafsa om vilket tidning man läst...

Är inte förvånad att det händer man tummar bra mycket på reglerna bara för att kunna sätta folk i arbete (som dom inte vill ha)..

Finns tok för många personer inom äldrevården som har dragit nitlotten att få jobb där och tar ut sitt hat mot dom äldre.

Nä bort med alla bidrag som delas ut för att anställa idioter så enbart normalt folk får dessa jobb.

• Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
60 000 personer i hälso- och sjukvården går i pension det kommande decenniet och SKR:s personalprognos pekar på att över 17 000 nya medarbetare behöver anställas till 2033.

Det löser vi inte utan att ta tillvara all arbetskraft. Bristerna i vården har en direkt relation till underbemanning som inte beror på pengabrist i första hand.

Det finns rötägg av alla etniciteter inom vården.

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
60 000 personer i hälso- och sjukvården går i pension det kommande decenniet och SKR:s personalprognos pekar på att över 17 000 nya medarbetare behöver anställas till 2033.

Det löser vi inte utan att ta tillvara all arbetskraft. Det finns rötägg av alla etniciteter inom vården.
”Det fixar AI”…

Nej, men seriöst, om lönerna i hälso- och sjukvården kom upp till 50-60 000 i månaden skulle vi nog inte se någon personalbrist.

• Gilla
galento
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Köpte fel slangar till cyklarna, vet inte hur jag missade att jag tog med bilventil istället för "vanlig" cykelventil 😖
Det är inget Gaah att ha bilventiler på cyklarna. Däremot är det GAAH att ha en bilventil fram och en cykelventil bak. Gissa hur jag vet det.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
K
MathiasS MathiasS skrev:
Det är inget Gaah att ha bilventiler på cyklarna. Däremot är det GAAH att ha en bilventil fram och en cykelventil bak. Gissa hur jag vet det.
Cykelventiler på bilen då?

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! Dags för flera mackar från www.costco.se

Två skyltar med bensin- och dieselpriser på Ingo och Costco, med olika prisklasser för drivmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Greger_08
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
Det regnade i söndags kväll, sen sol hela veckan då man jobbade....och nu regnar det ☹️
Fattar inte vädret att jag har en ny moppe i garaget som vill ut och köras ??

• Ledsen
  • Gilla
  • Haha
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Det regnade i söndags kväll, sen sol hela veckan då man jobbade....och nu regnar det ☹️
Fattar inte vädret att jag har en ny moppe i garaget som vill ut och köras ??
Jo.

G
Tokslut Tokslut skrev:
GAAAAHHHH!!! Dags för flera mackar från www.costco.se

[bild]
Vet vart jag ska åka när båtsäsongen börjat 🙃

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Denna passar inte alls på bilventiler dock.
Verktyg användas för att ta bort en cykelslang med ventil, hålls av en hand i arbetshandske.
Skapa konto

Sjukt praktisk till fälgar på cyklar till mindre barn, och funkar i mina ögon generellt sett väldigt smidigt.

WAAAAAAAAGH för vasst halkgrus, hittade en ny skärva i däcket.
Får fundera på om schwalbes snudd på punkteringsfria däck kan passa.

• Ledsen
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi unnar dig en ny ventil och en ny handske.

• Älska
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 6 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vi unnar dig en ny ventil och en ny handske.
Den är ju perfekt till när man vill ha fingertoppskänsla 😉

• Haha
  • Gilla
Saelen och 2 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Cykelventiler på bilen då?
Det har jag aldrig lyckats få tilll…

Hus tomte
GAAAAHHHH Gasflaska med tryckmätare som visar lågt tryck.
Skapa konto

• Ledsen
  • Wow
Isakare och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.