GAAAAHHHH!!!
Årets höjdpunkt står för dörren, upp till Jämtland och åka skoter några dagar 🙂
Särbon som skulle med meddelade nyss att hon åkt på vinterkräksjukan ☹️

• Ledsen
  • Gilla
Myckling och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja hur gör man med barn som sitter hemma istället för att gå till sina fritidsaktiviteter? Man får ju inte göra nånting alls, barnet har alla rättigheter. Det går helt enkelt inte att göra något alls.
(Jag korrigerade din text i citatet, du hade skrivit fel)

Lösningen är jätteenkel. Man ser till att barnet aktiverar sig i en hel massa olika fritidsaktiviteter, och hoppas att de när tonåren är genomgångna finns (minst) en kvar. Fritidsaktiviteter ska vara roliga, inte kännas som ett tvång, det är oerhört viktigt.

Mina barns aktiviteter som barn:
Barn 1: Teater, konståkning, cello (solo och orkester), sång, dataspel och datateknik, simning, familjegympa på friskis & svettis.
Som 27-åring jobbar hon nu 40% som cellolärare, har en fil kand i dataspelmusikkomposition, bygger speldatorer åt kompisar och gymmar. Exempel på en cover, egen produktion:

Barn 2: Teater, gymnastik, konståkning, sång (solo och kör), gitarr, simning, familjegympa på friskis & svettis.
Som 25-åring har hon fullt upp med studierna, men hon kommer säkerligen att återkomma till sång eller teater i framtiden.

Exakt så här många gånger har jag tjatat på dem att öva eller vingat dem att gå på en träning: 0

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Isakare och 5 till
  • Laddar…
GAAAAH!

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
GAHHH. Pollen!
Ja, här sitter jag och blöder näsblod....

• Ledsen
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
S
Det var längesedan man hörde ett litet GAAAHH i den här tråden...

Kanske skulle de senaste 30 inläggen eller så brytas ut i en separat tråd så kan ni hålla på och jämföra färg på spaden i sandlådan där?

• Gilla
pjgb och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
K KariHa skrev:
Nja inte direkt utan mer generellt då det har varit så att vid olycka bil/cykel har det varit bilistens ”fel” eftersom det ska finnas försäkring på bilen medan cykeln inte har någon. Gammalt tankesätt och jag tror att det har ändrats så att cyklisten kan bli vållande med eller utan försäkring.
Det är en stor orsak till ilskan/rädslan mot cyklister
Det håller kanske på att ändras ...?
Här var det förvisso en på elsparkcykel, men som efter olyckan snabbt ringde dit polis för att få bilföraren ansvarig, men polisen utredde och kom fram till att det var cyklisten som felat så grovt att denne fick böter.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/elsparkcyklist-blev-pakord-av-bil-i-uppsala-fick-bota

Elsparkcyklaren utbrast nog "gaaaahhhh"

• Gilla
KariHa och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det håller kanske på att ändras ...?
Här var det förvisso en på elsparkcykel, men som efter olyckan snabbt ringde dit polis för att få bilföraren ansvarig, men polisen utredde och kom fram till att det var cyklisten som felat så grovt att denne fick böter.

[länk]
Inte bara att de på elsparkcyklar kör som idioter, de lägger också cyklarna över cykelbanan, gärna där det är skymd sikt med förhoppning att någon ska köra på dem. Har lyft tiotals ur vägen då de legat så de blockerar trafiken men det är ett fåfängt arbete och en droppe i havet. Gaaaahhhhh!!!!!!!

• Gilla
KariHa och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Inte bara att de på elsparkcyklar kör som idioter, de lägger också cyklarna över cykelbanan, gärna där det är skymd sikt med förhoppning att någon ska köra på dem. Har lyft tiotals ur vägen då de legat så de blockerar trafiken men det är ett fåfängt arbete och en droppe i havet. Gaaaahhhhh!!!!!!!
Det är nog inte samma personer. De elsparkar som står ivägen är uppenbart utställda av uthyrningsbolagen för att man ska ”snubbla” på dem och bli sugen på att använda dem.

Jag gissar iaf. att exempelvis noll vanliga människor ställer ifrån sig en elspark mitt på Västerbron.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är nog inte samma personer. De elsparkar som står ivägen är uppenbart utställda av uthyrningsbolagen för att man ska ”snubbla” på dem och bli sugen på att använda dem.

Jag gissar iaf. att exempelvis noll vanliga människor ställer ifrån sig en elspark mitt på Västerbron.
Här har det blivit populärt att lägga de över cykelbanan, gärna tre i rad för att blockera trafiken. I en backe där cykelbanan svänger har de flera gånger blockerat vägen i förhoppning att någon ska köra på dem. Drar mig till minnes minst en dödsolycka orsakad av sådant bus då en äldre man cyklade in i en elsparkcykel som låg över banan.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:

Det finns helt klart båda delarna.
Dels kör bolagen runt och ställer ut fanskapen kors och tvärs, struntar i var de kör och parkerar sina bilar gör de också.
Dels finns det förare av tingestarna som helt sonika ställer ifrån sig skiten rakt upp och ned när de behagar kliva av, mitt framför en port, i en korsning, bakom en krök, etc.

Mitt på Västerbron är väl tveksamt att det ska vara någon som kört till, om det nu inte råkade vara en person som planerat att ta sig från Västerbron den vertikala vägen.
Vilket ger upphov till ett helt annat Gaaahhh! om det skulle vara så.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Lite som när kommunen inte vill sätta upp pollarna längs cykelvägen då de tycker risken att krocka med dem är större än med en bil, eftersom det ska ju inte komma någon bil eftersom man inte får köra på cykelvägen.
Sedan kör kommunens egna bilar på cykelvägen 😖
En smal cykelväg med ett fordon parkerat på, omgiven av träd och buskar, samt en vägskylt och en rosa barncykel vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WAAAAAAAAAAAAGH!

• Gilla
  • Haha
hapazard och 4 till
  • Laddar…
GAAAAHHH för hjältemodiga elektriker.
Den lokala ICA affären byggs om och elektrikerna klättrar fritt på sina saxliftar för att komma åt i taken. Inga fallskydd, de klättrar på korgens räcke 4 m upp i luften.
Unga grabbar, som kanske inte behöver komma hem ikväll helskinnat.
Jag skiter i om de dör men det blir ju en jädra massa byråkrati för alla sen.

• Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Nu är tråden öppen igen. Jag har raderat 94 inlägg. Ni får gärna hjälpa mig att hålla ordning här och rapportera nästa som börjar diskutera politik och invandring, så varnar jag och stänger av dem från tråden. Det är mycket bättre än att ni börjar svara och driva tråden off topic. Tack på förhand!

Här är våra diskussionsregler om ni har missat dem: https://www.byggahus.se/forum/threads/anvandarvillkor-med-diskussionsregler.220278/

/Moderator

• Gilla
Anna_H och 19 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! om folk inte kan hålla sig till spelreglerna och sätter igång med att diskutera "politik och invandring" igen!

• Haha
  • Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Gaaaaah jag har glömt bort alla gaaaaaaah jag inte fått ur mig under denna instängda period!

• Älska
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.