13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Den jurist hos Ludwig o co som anlitats för att hjälpa till med skiftet av gården har såvitt vi vet inte gjort något sedan träffen för en månad sedan.
Svarar inte heller på mail eller telefon...

😖
Det kommer snart en faktura ska du se.

• Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det kommer snart en faktura ska du se.
Ja det skulle inte förvåna mig...

Mikael_L
Syrran jobbade på stället som gör maten till flygplanen, och sa åtminstone då att hon inte skulle äta flygplansmat.
En vän till mig jobbade på något stort bageri i sin Ungdom (typ pågen), efter att han sett alla gnagare och råttor och muslort och möjlbaggar osv, så har han berättat att det var svårt i många år att äta köpebröd.
Fast han gjorde det hela tiden, det är inte killen som bakar själv ... men en viss äckelkänsla hade han i flera år. Men det bleknade dock med åren ...

Vad är det för restauranger :O Jag jobbade på Vägkrog i min ungdom och inte fan var det äckligt någonstans. (Stängd idag)

Mikael_L Mikael_L skrev:
En vän till mig jobbade på något stort bageri i sin Ungdom (typ pågen), efter att han sett alla gnagare och råttor och muslort och möjlbaggar osv, så har han berättat att det var svårt i många år att äta köpebröd.
Fast han gjorde det hela tiden, det är inte killen som bakar själv ... men en viss äckelkänsla hade han i flera år. Men det bleknade dock med åren ...
Få branscher som klarar att granskas med ärliga insiderögon och passera med blankt papper skulle jag tro.
Sen finns det ju förstås grader i helvetet, både vad som skulle upptäckas och hur allvarligt det är förstås..
Så som konsument/kund/brukare/etc. får man nog bestämma sig för hur mycket man ska blunda för bara.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vad är det för restauranger :O Jag jobbade på Vägkrog i min ungdom och inte fan var det äckligt någonstans. (Stängd idag)
Inte kan man ha kvar en oäcklig öppen vägkrog..

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Syrran jobbade på stället som gör maten till flygplanen, och sa åtminstone då att hon inte skulle äta flygplansmat.
Kanske var på samma ställe (levererade mat till Arlandaflyg) som en bekant fick åka ut och laga ett trasigt transportband där mat som förbereddes åkte. Han öppnade något i anslutning till bandet och det kom ut enorma mängder kackerlackor.

L lbgu skrev:
Kanske var på samma ställe (levererade mat till Arlandaflyg) som en bekant fick åka ut och laga ett trasigt transportband där mat som förbereddes åkte. Han öppnade något i anslutning till bandet och det kom ut enorma mängder kackerlackor.
Detta var i skåne, tror det var främst till Sturup 🤔

GGGGAAAAHHHH! För tillverkare av tej . De kan väl för öveln se till att det markeras varefter på tej rullen att man inte ska lacera denna på oläm ligt ställe, s eciellt då man rivit av en it för att senare ska ha den till avsett ändamål.
Nu ubbstod det hlodvite också när jag skulle dra av den från läbben! Och inte kan jag hrata som folk heller! Ja men tyck synd om mig då! Gah!

• Haha
  • Gilla
cpalm och 7 till
  • Laddar…
S
Gaaaah för folk som inte använder bokstäven P.

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
cpalm och 5 till
  • Laddar…
S
Noramasen Noramasen skrev:
GGGGAAAAHHHH! För tillverkare av tej . De kan väl för öveln se till att det markeras varefter på tej rullen att man inte ska lacera denna på oläm ligt ställe, s eciellt då man rivit av en it för att senare ska ha den till avsett ändamål.
Nu ubbstod det hlodvite också när jag skulle dra av den från läbben! Och inte kan jag hrata som folk heller! Ja men tyck synd om mig då! Gah!
”ej för invärtes bruk”?

S sinuslinus skrev:
Lite svårt att använda b också.

• Haha
sinuslinus
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
”ej för invärtes bruk”?
Den satt på utsida läbb.

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
Noramasen Noramasen skrev:
Den satt på utsida läbb.
Du går göra en ny riskbedömning på arbetsmomentet tejpning. 😅

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Eller för folk som ordpolisar trots egna svårigheter med rättstavning? 🙄

• Haha
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.