1 653 447 läst ·
17 695 svar
1653k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 618 inlägg
En vän till mig jobbade på något stort bageri i sin Ungdom (typ pågen), efter att han sett alla gnagare och råttor och muslort och möjlbaggar osv, så har han berättat att det var svårt i många år att äta köpebröd.13th Marine skrev:
Fast han gjorde det hela tiden, det är inte killen som bakar själv ... men en viss äckelkänsla hade han i flera år. Men det bleknade dock med åren ...
Få branscher som klarar att granskas med ärliga insiderögon och passera med blankt papper skulle jag tro.Mikael_L skrev:
En vän till mig jobbade på något stort bageri i sin Ungdom (typ pågen), efter att han sett alla gnagare och råttor och muslort och möjlbaggar osv, så har han berättat att det var svårt i många år att äta köpebröd.
Fast han gjorde det hela tiden, det är inte killen som bakar själv ... men en viss äckelkänsla hade han i flera år. Men det bleknade dock med åren ...
Sen finns det ju förstås grader i helvetet, både vad som skulle upptäckas och hur allvarligt det är förstås..
Så som konsument/kund/brukare/etc. får man nog bestämma sig för hur mycket man ska blunda för bara.
Kanske var på samma ställe (levererade mat till Arlandaflyg) som en bekant fick åka ut och laga ett trasigt transportband där mat som förbereddes åkte. Han öppnade något i anslutning till bandet och det kom ut enorma mängder kackerlackor.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 618 inlägg
Detta var i skåne, tror det var främst till Sturup 🤔L lbgu skrev:
GGGGAAAAHHHH! För tillverkare av tej . De kan väl för öveln se till att det markeras varefter på tej rullen att man inte ska lacera denna på oläm ligt ställe, s eciellt då man rivit av en it för att senare ska ha den till avsett ändamål.
Nu ubbstod det hlodvite också när jag skulle dra av den från läbben! Och inte kan jag hrata som folk heller! Ja men tyck synd om mig då! Gah!
Nu ubbstod det hlodvite också när jag skulle dra av den från läbben! Och inte kan jag hrata som folk heller! Ja men tyck synd om mig då! Gah!
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
”ej för invärtes bruk”?Noramasen skrev:
GGGGAAAAHHHH! För tillverkare av tej . De kan väl för öveln se till att det markeras varefter på tej rullen att man inte ska lacera denna på oläm ligt ställe, s eciellt då man rivit av en it för att senare ska ha den till avsett ändamål.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 620 inlägg