1 653 606 läst ·
17 696 svar
1654k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 620 inlägg
Syrran jobbade på stället som gör maten till flygplanen, och sa åtminstone då att hon inte skulle äta flygplansmat.
Det blev en till patientnämnden där jag tar med hela händelsekedjan och alla individuella felbeslut istället. Men nu är den inskickad, Svar inom fyra veckor, jag måste anmäla till patientnämnden innan en anmälan till IVO är aktuell.pacman42 skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 829 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 829 inlägg
Har du lidit skada av felbehandling inom regional vård så kan du vara berättigad till ersättning från Löf. Kan vara värt att skicka in en anmälan dit också, kostar inget. Dock lång handläggningstid.pacman42 skrev:
https://lof.se/patient/patientforsakringen
Sen lär det krävas att det är ett solklart fall. Kollegialiteten bland läkare slår hantverkarnas med hästlängder.B breakman skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 620 inlägg
Tydligen kan dagens ungdom inte heller "du har ju hela helgen på dig", vilket en bekant fick erfara när den drogs för en nykomling på jobbet som tyckte det var mycket att göra.engs skrev:
Här kommer den för övrigt för eventuella ynglingar i tråden:
Redigerat:
Jag har råkat ut för 2 felbehandlingar och att få ut skadestånd har gott relativt fort (~7mån).L lbgu skrev:
Om det sen blir ersättning för handikapp efteråt tar längre tid att reda ut.
enlig AI
Under 2024 betalade Löf (Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag), som hanterar de flesta patientskador i Sverige, ut cirka 660 miljoner kronor i ersättning till patienter och efterlevande.
Löf | Patient
Här är en översikt av ersättning vid felbehandling (patientskada):
Under 2024 betalade Löf (Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag), som hanterar de flesta patientskador i Sverige, ut cirka 660 miljoner kronor i ersättning till patienter och efterlevande.
Här är en översikt av ersättning vid felbehandling (patientskada):
- Antal ärenden: Ungefär 40 procent av de anmälningar som görs till Löf leder till att patienten får ekonomisk ersättning.
Den nya trenden att de olika burgarna o menyerna inte finns på skyltar vid kassan då (bara en liten A4 på väggen som knappt går att läsa, varför? GAAHH!altaxis skrev:
Gaaaaaaahhhhh för McDonald’s och deras beställningssystem!
Var med familjen och skulle äta där för lite sen. Vi beställde i appen innan vi kom fram för att snabba på det hela.
Ganska snabbt efter vi satt oss kom vårt nummer upp på skärmen och jag och nåt barn gick för att hämta.
Ingen mat färdig😐
Väntade nog tio minuter innan maten var klar🤬
Jag frågade varför de klarmarkerade vår mat långt innan den var klar.
Svaret?
För att statistiken blir bättre…🫣🤬
Gaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 620 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Den jurist hos Ludwig o co som anlitats för att hjälpa till med skiftet av gården har såvitt vi vet inte gjort något sedan träffen för en månad sedan.
Svarar inte heller på mail eller telefon...
😖
Den jurist hos Ludwig o co som anlitats för att hjälpa till med skiftet av gården har såvitt vi vet inte gjort något sedan träffen för en månad sedan.
Svarar inte heller på mail eller telefon...
😖