Syrran jobbade på stället som gör maten till flygplanen, och sa åtminstone då att hon inte skulle äta flygplansmat.

I Ingenjör Jesper skrev:
Och jag har kompisar som varit i köken på Stockholms lyxkrogar som aldrig skulle äta där efter det! Det är nog högt och lågt... GAAAAAAH jag äter hemma...
JA att äta på lyxkrogar är faktiskt ännu mer hål i huvudet än att äta på McD ;)

• Haha
Ingenjör Jesper
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Ja, efter diskussion med Gemini så verkar jag ha två anmälningar till sjukvårdens ansvarsnämnd att göra..
Det blev en till patientnämnden där jag tar med hela händelsekedjan och alla individuella felbeslut istället. Men nu är den inskickad, Svar inom fyra veckor, jag måste anmäla till patientnämnden innan en anmälan till IVO är aktuell.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
B
pacman42 pacman42 skrev:
Det blev en till patientnämnden där jag tar med hela händelsekedjan och alla individuella felbeslut istället. Men nu är den inskickad, Svar inom fyra veckor, jag måste anmäla till patientnämnden innan en anmälan till IVO är aktuell.
Har du lidit skada av felbehandling inom regional vård så kan du vara berättigad till ersättning från Löf. Kan vara värt att skicka in en anmälan dit också, kostar inget. Dock lång handläggningstid.
https://lof.se/patient/patientforsakringen

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Har du lidit skada av felbehandling inom regional vård så kan du vara berättigad till ersättning från Löf. Kan vara värt att skicka in en anmälan dit också, kostar inget. Dock lång handläggningstid.
Sen lär det krävas att det är ett solklart fall. Kollegialiteten bland läkare slår hantverkarnas med hästlängder.

• Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
engs
13th Marine 13th Marine skrev:
[media]
Citerade den där för mina barn i helgen, de fattade inget. Letade upp videon ovan och visade den. De skakade på huvudet och såg uttråkade ut.

GAAAAHHHH!!! för dagens ungars brist på humor! ;)

• Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Citerade den där för mina barn i helgen, de fattade inget. Letade upp videon ovan och visade den. De skakade på huvudet och såg uttråkade ut.

GAAAAHHHH!!! för dagens ungars brist på humor! ;)
Tydligen kan dagens ungdom inte heller "du har ju hela helgen på dig", vilket en bekant fick erfara när den drogs för en nykomling på jobbet som tyckte det var mycket att göra.

Här kommer den för övrigt för eventuella ynglingar i tråden:

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Sen lär det krävas att det är ett solklart fall. Kollegialiteten bland läkare slår hantverkarnas med hästlängder.
Jag har råkat ut för 2 felbehandlingar och att få ut skadestånd har gott relativt fort (~7mån).
Om det sen blir ersättning för handikapp efteråt tar längre tid att reda ut.

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
enlig AI

Under 2024 betalade Löf (Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag), som hanterar de flesta patientskador i Sverige, ut cirka 660 miljoner kronor i ersättning till patienter och efterlevande.
Logotyp för Löf (Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag), ljusblå text mot vit bakgrund. Löf | Patient
Här är en översikt av ersättning vid felbehandling (patientskada):
  • Antal ärenden: Ungefär 40 procent av de anmälningar som görs till Löf leder till att patienten får ekonomisk ersättning.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Gaaaaaaahhhhh för McDonald’s och deras beställningssystem!
Var med familjen och skulle äta där för lite sen. Vi beställde i appen innan vi kom fram för att snabba på det hela.
Ganska snabbt efter vi satt oss kom vårt nummer upp på skärmen och jag och nåt barn gick för att hämta.
Ingen mat färdig😐
Väntade nog tio minuter innan maten var klar🤬
Jag frågade varför de klarmarkerade vår mat långt innan den var klar.
Svaret?
För att statistiken blir bättre…🫣🤬
Gaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!
Den nya trenden att de olika burgarna o menyerna inte finns på skyltar vid kassan då (bara en liten A4 på väggen som knappt går att läsa, varför? GAAHH!

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Finns en intressant dokumentär om hur mycket mer kunderna köper i och med att man promotar produkter i de digitala beställningskioskerna jämfört med en ”platt” meny.

• Wow
cpalm
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Finns en intressant dokumentär om hur mycket mer kunderna köper i och med att man promotar produkter i de digitala beställningskioskerna jämfört med en ”platt” meny.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!

C
mexitegel mexitegel skrev:
De gör ett bättre jobb än den f.d. kassapersonalen alltså 😆

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
C cpalm skrev:
De gör ett bättre jobb än den f.d. kassapersonalen alltså 😆
Du menar den kassa personalen?

• Haha
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Den jurist hos Ludwig o co som anlitats för att hjälpa till med skiftet av gården har såvitt vi vet inte gjort något sedan träffen för en månad sedan.
Svarar inte heller på mail eller telefon...

😖

• Ledsen
  • Arg
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.