1 642 269 läst ·
17 556 svar
1642k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 592 inlägg
För mig som tillhör de som känner en tydlig bismak av sötningsmedlet så smakar de generellt sett skit.K Kane skrev:
Vanlig Pepsi går knappt att dricka längre eftersom de ersatt 30% av sockret med sötningsmedel...
Waaaggghhhh!
Kliver upp klart tidigare än önskvärt för att få iväg 7-åringen till innebandyträningen.
Han vägrar! Helt plötsligt nu på morgonen bestämmer han sig för att han vill leka istället. Argumentation som ”det finns tid till det senare idag, typ 10 timmar”.
Så nu sitter man här…
Klar effekt av pojkens syndrom ”jag vill göra det jag håller på med nu, absolut inte något annat även om det är mycket roligare”.
Kliver upp klart tidigare än önskvärt för att få iväg 7-åringen till innebandyträningen.
Han vägrar! Helt plötsligt nu på morgonen bestämmer han sig för att han vill leka istället. Argumentation som ”det finns tid till det senare idag, typ 10 timmar”.
Så nu sitter man här…
Klar effekt av pojkens syndrom ”jag vill göra det jag håller på med nu, absolut inte något annat även om det är mycket roligare”.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 592 inlägg
Känner igen dedär, äldsta barnet var i samma ålder när simskolan tvärvägrades.tveksamt skrev:
Bara hoppas att han kommer till insikt så småningom att det kan vara värt att pausa saker man gör just nu för att det blir roligare om en stund.13th Marine skrev:
Men barn brukar ju växa upp, så det ordnar sig säkert…
Just nu ett stort hinder för mycket i familjen dock.
Så han bestämmer alltså? Sjuåring över dig?tveksamt skrev:
Waaaggghhhh!
Så nu sitter man här…
Nej, men han bestämmer (till viss del) över sig själv.RoTe skrev:
Jag kan ju inte gärna tvinga honom att spela innebandy. Ska jag bära runt honom på planen och vifta med klubban åt honom också?
Självfallet skulle jag kunna fysiskt ta med honom till hallen. Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att spela?
Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att gå dit nästa gång?
Du behöver nog fundera till en gång över hur en människa fungerar om du tror att det är lösningen.
Annars vill jag ofantligt gärna höra hur du tänker dig att situationen skulle ha hanterats.
Förr, när jag var ung, så fick man straff när man inte gjorde som man borde. Funderat på det?tveksamt skrev:
Nej, men han bestämmer (till viss del) över sig själv.
Jag kan ju inte gärna tvinga honom att spela innebandy. Ska jag bära runt honom på planen och vifta med klubban åt honom också?
Självfallet skulle jag kunna fysiskt ta med honom till hallen. Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att spela?
Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att gå dit nästa gång?
Du behöver nog fundera till en gång över hur en människa fungerar om du tror att det är lösningen.
Annars vill jag ofantligt gärna höra hur du tänker dig att situationen skulle ha hanterats.