K Kane skrev:
Nej! Perfekt till Kentucky Mule. Det är väl ingefärsölen i livsmedelsbutikerna som är sockerbomber?
För mig som tillhör de som känner en tydlig bismak av sötningsmedlet så smakar de generellt sett skit.
Vanlig Pepsi går knappt att dricka längre eftersom de ersatt 30% av sockret med sötningsmedel...

• Gilla
annsofian och 3 till
  • Laddar…
Waaaggghhhh!
Kliver upp klart tidigare än önskvärt för att få iväg 7-åringen till innebandyträningen.
Han vägrar! Helt plötsligt nu på morgonen bestämmer han sig för att han vill leka istället. Argumentation som ”det finns tid till det senare idag, typ 10 timmar”.
Så nu sitter man här…

Klar effekt av pojkens syndrom ”jag vill göra det jag håller på med nu, absolut inte något annat även om det är mycket roligare”.

• Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Waaaggghhhh!
Kliver upp klart tidigare än önskvärt för att få iväg 7-åringen till innebandyträningen.
Han vägrar! Helt plötsligt nu på morgonen bestämmer han sig för att han vill leka istället. Argumentation som ”det finns tid till det senare idag, typ 10 timmar”.
Så nu sitter man här…
Känner igen dedär, äldsta barnet var i samma ålder när simskolan tvärvägrades.

13th Marine 13th Marine skrev:
Känner igen dedär, äldsta barnet var i samma ålder när simskolan tvärvägrades.
Bara hoppas att han kommer till insikt så småningom att det kan vara värt att pausa saker man gör just nu för att det blir roligare om en stund.
Men barn brukar ju växa upp, så det ordnar sig säkert…
Just nu ett stort hinder för mycket i familjen dock.

13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!
Fucking jävla sötningsmedel 😖
[bild]
Upend before pouring ! 🙄

RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Waaaggghhhh!
Så nu sitter man här…

Klar effekt av pojkens syndrom ”jag vill göra det jag håller på med nu, absolut inte något annat även om det är mycket roligare”.
Så han bestämmer alltså? Sjuåring över dig?

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Har du barn?

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Nej, men han bestämmer (till viss del) över sig själv.
Jag kan ju inte gärna tvinga honom att spela innebandy. Ska jag bära runt honom på planen och vifta med klubban åt honom också?
Självfallet skulle jag kunna fysiskt ta med honom till hallen. Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att spela?
Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att gå dit nästa gång?

Du behöver nog fundera till en gång över hur en människa fungerar om du tror att det är lösningen.
Annars vill jag ofantligt gärna höra hur du tänker dig att situationen skulle ha hanterats.

• Gilla
Anna_H och 12 till
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Nej, men han bestämmer (till viss del) över sig själv.
Jag kan ju inte gärna tvinga honom att spela innebandy. Ska jag bära runt honom på planen och vifta med klubban åt honom också?
Självfallet skulle jag kunna fysiskt ta med honom till hallen. Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att spela?
Tror du det skulle öka eller minska hans vilja att gå dit nästa gång?

Du behöver nog fundera till en gång över hur en människa fungerar om du tror att det är lösningen.
Annars vill jag ofantligt gärna höra hur du tänker dig att situationen skulle ha hanterats.
Förr, när jag var ung, så fick man straff när man inte gjorde som man borde. Funderat på det?

• Arg
  • Wow
  • Gilla
Lilak och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Förr, när jag var ung, så fick man straff när man inte gjorde som man borde. Funderat på det?
Och man skapade brickade människor på löpande band.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och man skapade brickade människor på löpande band.
Var verkligen andelen brickade, vad det nu är, verkligen högre förr? 🤔

Frågan ska dock inte tolkas som att jag anser att en innebandyvägrare ska straffas.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
"nu har du varit dum, dra ner byxorna och luta dig framåt sp ska jag dra några slag med skärpet"

Suvi5700
W whak skrev:
"nu har du varit dum, dra ner byxorna och luta dig framåt sp ska jag dra några slag med skärpet"
Straff måste inte vara fysiskt.
Barn måste lära sig att deras handlingar får konsekvenser.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Frågan längre upp kvarstår dock, tror du att det gör 7åringen mer motiverad att spela innebandy nästa gång?

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ja det är garanterat det normala i de där klansamhällena som Bitterhetsakademin skriver om.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.