Anna_H Anna_H skrev:
GAAAAAH för utländska budgivare! Jag och mäklaren har varit arga ihop efter att tredje köparen lagt bud på pappas hus, funderat en vecka och sedan dragit in budet. Tydligen lägger de bud på en hel massa hus och går sedan vidare med ett av dem. En schweizare, en tysk och en holländare.

Men var fan är Bellman?
"Bellman" är ringaren i Notre Dame, och då är det Quasimodo som ska in på vågrätt 8.
/W

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
"Bellman" är ringaren i Notre Dame, och då är det Quasimodo som ska in på vågrätt 8.
/W
"They still don't know why Notre-Dame caught fire in 2019.

But Quasimodo got a hunch"

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
hsd
K karlmb skrev:
Det är väl specifikt Renault som är skit. Men även där har de lyckats få till några år utan katastrofer i ADAC:s årliga listor över haverier...
Hade en Renault Master funkade bra förutom turboras och senare vevlager, detta var inte franskt fel eftersom den var utrustad med IVECO motor

GAAAAHHHH!

Hantverkarna som skulle fixa vår gillestuga/biljardrum insåg, när de rivit det flytande golvet, att plattan skiljer 8 cm mellan högsta och lägsta punkt. Visserligen var det bristfälligt spacklat så det praktiska skillnaden var ca 3m mellan högsta och lägsta punkt på betongplattan (gjuten -89). Plattan såg dessutom ut som en puckelpist. De slipade ned plattan några centimeter, men vi var ändå tvungna att gå ned från 7cm isolering till 5cm isolering. Annars hade det fått slipa ned hela plattan utom några få punkter.

Jag krävde XPS för att det inte skulle svikta och för att den isolerar bättre än EPS. Hantverkarna dyker upp med EPS. Jag sade att det går jag inte med på. Så där försvann ett par timmar arbetstid. Det blev i alla fall XPS. När sedan arbetsledaren drar på ett annat jobb och lämnar sin kollega ensam kvar så går hastigheten på jobbet ned till en fjärdedel ungefär. Det slutar med att frugan klagar hos firmans chef. Helt plötsligt ökar hastigheten igen, trots att arbetsledaren inte återkommit.

Det finns en anledning att man gör jobben själv. Jag renoverade grannrummen i våras efter en vattenskada (ingen hantverkare hade tid) och jag gjorde det snabbare än "proffsen" (även om jag kallade in experthjälp med flytspacklingen i de rummen). Man blir ju verkligen inte imponerad. Tur att vi känner ägaren av firman, vi kommer säkerligen att bli kompenserade för detta.

Men ändå, GAAAAHHHH!

• Gilla
  • Ledsen
Maria T och 5 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
praktiska skillnaden var ca 3m mellan högsta och lägsta punkt på betongplattan
Jävlar vad dåligt gjutet! 😉

• Haha
snaggletooth och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Hantverkarna hade aldrig sett något liknande...

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Gaaahhhhh! Idag står de digitala planeterna helt fel.

Jobbdatorn hänger sig, BSOD:ar, bitlockåterställning och jävlas rent allmänt. Misstänker en BIOS-uppdatering som skickades ut förra veckan...

Jag. Har. Inte. Tid.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Gaaaahhhh!
Står inför en hyfsad utmaning, ska få ihop ett trådlöst nätverk här 🫣
Bara stenväggar överallt
Stor röd herrgård med flera våningar, vita fönster och en grusig uppfart, omgiven av snötäckt mark och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Hantverkarna hade aldrig sett något liknande...
Verkar rimligt faktiskt.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
På besvärliga ställen har jag använt netspot PRO och kört predektiv site survey först för grov planering, sedan gjort en site survey med en flyttbar accesspunkt på en tripod och fått en bra heatmap för att finjustera placeringar och antal.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vad f-n, den där ville ju jag hugga på! GAAAAHHHH!!!

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Hade en Renault Master funkade bra förutom turboras och senare vevlager, detta var inte franskt fel eftersom den var utrustad med IVECO motor
Att byta spridare på en Renaultdiesel är närmast omöjligt utan att man har sönder den.
Korroderar fast i toppen pga idiotisk trång konstruktion.
Det blir inte billigt att lösa.

mexitegel mexitegel skrev:
På besvärliga ställen har jag använt netspot PRO och kört predektiv site survey först för grov planering, sedan gjort en site survey med en flyttbar accesspunkt på en tripod och fått en bra heatmap för att finjustera placeringar och antal.
Det stora problemet är att få fram kabel snyggt i denna miljö. Kör uteslutande Unifi

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
GAaaaahh! 6 månader med penicillin.

Efter att ha tagit bort denna ur foten bytte den färg. Det blev några kurer med penicillin, totalt 6 månader innan bakterierna gav upp.
GAaaaahh

• Metallskruv ligger bredvid öppet provrör och gul kork på ett vitt bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det stora problemet är att få fram kabel snyggt i denna miljö. Kör uteslutande Unifi
Ja, det löser ju inga analyser i världen 😂. UniFi är bra och prisvärda prylar

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.