1 650 999 läst ·
17 665 svar
1651k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Skrev här tidigare att värmaren i bilen inte dragit igång kupefläkten i flera dagar.
Nu borde detta egentligen hamna på YEEESSS, för jag var in och kollade på inställningarna, som jag gjort många gånger tidigare, men hur jag än ställt in så har bilen bara blåst varmluft på vindrutan under de snart 5 år jag haft bilen. Även frågat på verkstaden om det är nått som går att lösa, men de har inte sett nått fel/felkoder och även frågat Ford centralt, men inte kunnat göra nått.
Menyerna ser ut som följande:
Parkeringsvärmare>
Fjärrstart>
Auto/ tidigare inställningar.
Sätesvärme på/av
Tid 5 min 10 min 15 min.
Inställt var: Tidigare inställningar och sätesvärme 5 min. Men varken det ena eller andra har ju som tidigare sagt fungerat.
Jag knappade i och ur dessa igen och ställde in reglagen.
Viola, i morse var det varmt i hela hytten och stolen var varm 🙂
Så nu är inte detta GAAAHHH längre......hoppas jag.
Nu borde detta egentligen hamna på YEEESSS, för jag var in och kollade på inställningarna, som jag gjort många gånger tidigare, men hur jag än ställt in så har bilen bara blåst varmluft på vindrutan under de snart 5 år jag haft bilen. Även frågat på verkstaden om det är nått som går att lösa, men de har inte sett nått fel/felkoder och även frågat Ford centralt, men inte kunnat göra nått.
Menyerna ser ut som följande:
Parkeringsvärmare>
Fjärrstart>
Auto/ tidigare inställningar.
Sätesvärme på/av
Tid 5 min 10 min 15 min.
Inställt var: Tidigare inställningar och sätesvärme 5 min. Men varken det ena eller andra har ju som tidigare sagt fungerat.
Jag knappade i och ur dessa igen och ställde in reglagen.
Viola, i morse var det varmt i hela hytten och stolen var varm 🙂
Så nu är inte detta GAAAHHH längre......hoppas jag.
Läste i ämnet att de som trodde Renault likt Toyota kunde tillverka hybrider nog tycker lite GAAAHHH.13th Marine skrev:
Insamlad förbrukning från besiktningarna som görs nu för tiden, visar att Renaults hybridsystem inte gjort nån nytta alls.
Syrran har en Renault Zoe. Den står mer på verkstaden än den kör. Så snart den fungerar igen säljs den.Isakare skrev:
Hustrun är inne på sin 3:dje Berlingo.pacman42 skrev:
1:an gick 36.000 mil utan problem, men till slut blev den kobent som före typ 2000 brukade bli
2:an gick väl typ 32.000 mil innan den såldes för typ 10.000:-
3:an har hittills gått runt 29" mil, och det är ändå den där med den automatiska mekaniska växellådan
Själv har jag haft C5 (världens bekvämaste bil) & Renault Megane. Kan inte påstå att de är sämre än vilken VW/Audi/BMW som helst.
En kompis hade C5, det var den sämsta bil han ägt. Jämt på verkstaden, efter det gick han över till leasing...L lat skrev:Hustrun är inne på sin 3:dje Berlingo.
1:an gick 36.000 mil utan problem, men till slut blev den kobent som före typ 2000 brukade bli
2:an gick väl typ 32.000 mil innan den såldes för typ 10.000:-
3:an har hittills gått runt 29" mil, och det är ändå den där med den automatiska mekaniska växellådan
Själv har jag haft C5 (världens bekvämaste bil) & Renault Megane. Kan inte påstå att de är sämre än vilken VW/Audi/BMW som helst.
Tack! Jag har kört Renault i 29 år nu och jämfört med kompisar som har/haft Volvo och Toyota så har mina bilar inte haft fler eller värre problem. Jämfört med VW-, BMW- och Audiägare så har jag haft betydligt färre problem.13th Marine skrev:
Så, Gaaaaah för de som inte kör Renault då (för att inte göra fel i tråden).
Vet folk som sagt samma sak om i stort sett varje bilmärke som finns.pacman42 skrev:
Måndagsexemplar existerar tydligen i stor utsträckning...
Men, jo det är väl sant att Toyota sticker ut som en bra bil. Javisst ja, man ska tydligen kolla så att bakaxel infästningarna finns kvar på 10-15 år gamla Toyotor...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Nu var det förvisso så att morsans Renault inte var något bekymmersfritt ägande, massa strul och svindyra reservdelar.Maria T skrev:
Tack! Jag har kört Renault i 29 år nu och jämfört med kompisar som har/haft Volvo och Toyota så har mina bilar inte haft fler eller värre problem. Jämfört med VW-, BMW- och Audiägare så har jag haft betydligt färre problem.
Så, Gaaaaah för de som inte kör Renault då (för att inte göra fel i tråden).
Hon slapp den efter att ha blivit påkörd bakifrån.
Därefter följde många år av betydligt mer bekymmersfritt ägande av en Toyota 😉