1 658 668 läst ·
17 773 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Råkat ut för samma sak, det är så jäkla dumt att klockorna stannar.N naikon skrev:Gaaah, åker till Bauhaus för att köpa golv. Står 70st i lager. När jag kommer dit ligger bara 5st framme och resten på ställaget.
Frågar personal om dom kan plocka ner. Nope, de får inte köra truck efter klockan 10 (de öppnar 10).
Frågar personal hur fan man ska veta detta men inget bra svar. Beställ online säger dom.
Åker hem tomhänt
Skulle ha en säck expanderbetong. Tomt på avsedd plats på golvet minst två pallar en bit upp i ställaget. De vägrade lyfta ner. Till slut fick jag medhåll av nån chef att de ju måste ha en rutin att kontrollera mängden på golvet innande öppnar isåfall. Varför inte de får köra truck men hornbach får ville han inte svara på. Det var uppenbart ett känsligt ämne.
Sen dess handlar jag inte där om det går att undvika.
Ja jag skickade ett mejl till dom och dumförklarade hela scenariot. Får se vad dom svararmexitegel skrev:
Råkat ut för samma sak, det är så jäkla dumt att klockorna stannar.
Skulle ha en säck expanderbetong. Tomt på avsedd plats på golvet minst två pallar en bit upp i ställaget. De vägrade lyfta ner. Till slut fick jag medhåll av nån chef att de ju måste ha en rutin att kontrollera mängden på golvet innande öppnar isåfall. Varför inte de får köra truck men hornbach får ville han inte svara på. Det var uppenbart ett känsligt ämne.
Sen dess handlar jag inte där om det går att undvika.
Då antar jag att de räknar med OB i den summan. Jag har en riktigt skaplig lön inom mitt område om jag räknar bara OB-tid.Intet skrev:
Ja då höjs den med en dryg femtiolapp, sådär. När jag är timanställd har jag en timlön på 275 kr. Vilket i mitt fall ger en fiktiv månadslön på 44.000kr.Z z_bumbi skrev:
Till det kommer semesterersättning på 27 kr samt OB på ca:55 kr
Lägger vi till de 13.000, blir lönen något trevligare. 57.000 😀 och i mitt fall drygt 350kr/h.
Men det korrekta är att räkna på kontorstidstider, för annars går det inte att jämföra med andra yrken.
Min vill veta när den ska vara klar inte när den ska starta vilken även leder till en centrifugerande tvättmaskin mitt i natten när man inte tänker på vad man gör 🙃Isakare skrev:
Gaaaahhhh och dubbelt Gaaaahhhh!
Har suttit hela morgonen och väntat på besiktningsman inför tecknandet av villaförsäkring. Han dök aldrig upp, förklaringen var att samma gatunamn finns i Finspång av alla ställen och det var dit de bokat.🤬
Har suttit hela morgonen och väntat på besiktningsman inför tecknandet av villaförsäkring. Han dök aldrig upp, förklaringen var att samma gatunamn finns i Finspång av alla ställen och det var dit de bokat.🤬
Känner igen problemet, frugan har klagat mer än en gång på att hon vaknar av maskinen. Ibland så gissar den att tvätten skall ta mycket längre tid än den verkligen tar och då centrifugerar den alldeles för tidigt. Det hade varit bättre om man talade om när den skall börja tvätten - men då är den väl inte klar när man skall till jobbet istället...G Greger_08 skrev:
Hmmm, det måste jag kolla upp, nyligen köpt maskinen, givetvis inte läst boken, det är ju bara amatörer som läser sånt 😉G Greger_08 skrev:
Vilket I landsproblempacman42 skrev:
Känner igen problemet, frugan har klagat mer än en gång på att hon vaknar av maskinen. Ibland så gissar den att tvätten skall ta mycket längre tid än den verkligen tar och då centrifugerar den alldeles för tidigt. Det hade varit bättre om man talade om när den skall börja tvätten - men då är den väl inte klar när man skall till jobbet istället...
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg
Så funkar nog de flesta moderna maskiner.RoTe skrev:
Våran LG kör trumman fram och tillbaks någon minut när man aktiverar tidsfördröjningen för att väga tvätten så den vet när den ska starta för att vara klar på utsatt tid.
Så även på vår LG, men den klarar inte av att gissa hur mycket vatten tvätten suger/håller, så en tvätt kan ibland bli en timme längre än beräknatuseless skrev: