K
Kakelugn med delvis öppna luckor och stängt spjäll, orsak till problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

GAAAAHHHH!! Någon som vet hur man får väck det här?
Luckor inte helt stängda och spjället lite stängt, trolig orsak 😡

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Finspång av alla ställen.....
Ja, man vill ju gärna slippa nazisternas räfst och rättarting även för sina uppdragstagare. Om nu en besiktningsman kan vara folkförrädare…

hsd
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Jooråå
Ett tips ja fick av murarn, när ugnen har svalnat så tar man med en fuktig trasa och doppa den i askan så är det bara att dutta på och sedan gnugga lite lätt

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K
hsd hsd skrev:
Jooråå
Ett tips ja fick av murarn, när ugnen har svalnat så tar man med en fuktig trasa och doppa den i askan så är det bara att dutta på och sedan gnugga lite lätt
Ok, tack för svar, ska testa det 🙏

N naikon skrev:
Ja man får komma tillbaka en annan dag helt enkelt. Kasst
Menar du att det inte går att lägga en beställning med click and collect efter kl 10 och hämta samma dag?

I Ingenjör Jesper skrev:
Hur snabbt efter beställning kan man hämta sin "click and collect" då? Blir ju intressant hur de ska kunna plocka en order utan att köra trucken... Jag hade ju inte kunnat hålla mig från att prova 🤪
Lagervaror ska kunna hämtas ”redan inom 3 timmar” enligt hemsidan…

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Menar du att det inte går att lägga en beställning med click and collect efter kl 10 och hämta samma dag?
Nej, dom får ju tydligen inte köra truck efter kl 10.

tveksamt tveksamt skrev:
Lagervaror ska kunna hämtas ”redan inom 3 timmar” enligt hemsidan…
Riktigt oklart hur dom får ihop det

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har också varit i Finspång en gång, för en 30+ år sen. Hamnade där oförskyllt, full som en krokodil, efter en ruskigt blöt fest. Uppvaket i Finspång var ungefär lika hemsk som bakfyllan. Det var Ingmar Bergman-ångest innan man kom därifrån. Aldrig mer Finspång.
Hur såg hon ut?
/W

• Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hur såg hon ut?
/W
Hon som var anledningen till att festen, och jag, till slut hamnade i ovan nämnda ort var vacker som en sommardag men hon jag vaknade upp med liknade mer ett höstrusk. Hon tänkte säkert detsamma.

Fast jag klarade mig undan lindrigt trots allt, för såvitt jag vet är hon fortfarande är kvar i Finspång

• Älska
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hon som var anledningen till att festen, och jag, till slut hamnade i ovan nämnda ort var vacker som en sommardag men hon jag vaknade upp med liknade mer ett höstrusk.
Jag gissar att det var samma person?

useless useless skrev:
Jag gissar att det var samma person?
Nej, sommardagen hade en väninna. Eller om det var en syster, den där resan var en smula grumlig.

• Haha
  • Wow
Jumos och 5 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Förmodligen bara sot från icke helt torr ved. Fuktig trasa med en droppe diskmedel borde funka

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
K
K KariHa skrev:
Förmodligen bara sot från icke helt torr ved. Fuktig trasa med en droppe diskmedel borde funka
Nej, det är inte sot, jag drog ett fuktat finger över och det ser likadant ut efteråt. Och min ved är snustorr, det var bra länge sen den hamnade i boa 😉

Suvi5700
K Kakelugnen566 skrev:
Nej, det är inte sot, jag drog ett fuktat finger över och det ser likadant ut efteråt. Och min ved är snustorr, det var bra länge sen den hamnade i boa 😉
Vad skulle det vara om inte sot? Det har bränt fast. Hjälper inte med ett blött finger

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.