J
RoTe RoTe skrev:
Uppenbart "inte mitt problem" attityd hos personalen. Mina kollegor har ibland den och jag brukar höja rösten och säga "LÖS PROBLEMET", då blir dom kränkta.
Vi behöver fler som är handlingskraftiga och då menar jag ordentligt handlingskraftiga och normalt är tyvärr inte svenskar det

RoTe
J Jansson69 skrev:
Vi behöver fler som är handlingskraftiga och då menar jag ordentligt handlingskraftiga och normalt är tyvärr inte svenskar det
Jo nog tycker jag vi har varit det, men det har minskat markant med de senare generationerna tycker jag.

J
RoTe RoTe skrev:
Jo nog tycker jag vi har varit det, men det har minskat markant med de senare generationerna tycker jag.
Ja men du och jag tillhör nog dom små grymma rariteterna som vågar bryta mönstret vilket är väldigt få procent i samhället som vågar😉

RoTe
J Jansson69 skrev:
Ja men du och jag tillhör nog dom små grymma rariteterna som vågar bryta mönstret vilket är väldigt få procent i samhället som vågar😉
Men åtminstone förr hade man något som hette yrkesstolthet och det spelade ingen roll om man var brevbärare eller högt uppsatt tjänsteman, man gjorde vad som krävdes och man gjorde rätt.

• Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
S
Kommer ni ihåg inlägg #15754?

Där jag började med att ondgöra mig över den brist på yrkesstolthet som råder.

Att det blev ett rejält GAAAAHH och syntax error hos vissa och en väldig lång diskussion är ju rätt uppenbart.

Igår kom det en ensam stackare med ett rejält plogblad. Vek han det mot den sida där de parkerade bilarna är? Självklart.

Sedan hade vi en sträcka på 30 meter där det inte stod någon bil. Plogade han där? Nej självfallet inte, han fortsatte och fällde ner bladet preciiis där nästa bil stod.

Yrkesstolthet...

• Wow
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Jo men vill minnas att det diskuterades avtal också. Man kan ju inte göra hur man vill utan ingångna avtal ska ju följas.

S
Men nu är vi där igen. Är helt övertygad om att det står vilka vägar som ska snöröjas, frekvens, vid vilket snödjup psv.

Jag är helt övertygad om att det inte står något om att parkerade bilar ska plogas in, åtminstone inte i vår kommun. När det gäller Stockholm är jag inte lika säker.

Så nej, det här faller tillbaka på något klot-hjon som inte försöker underlätta. Jag hoppas och tror att det beror på brist på kunskap och yrkesstolthet

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Snöröjarna är inte sämre på sitt jobb eller har sämre utrustning nu jämfört med förr i tiden. Enda problemet är att vi inte betalar för bättre snöröjning.

Men det är ju valår, så någon poliker kanske vill fiska röster med högre skatter för att förbättra snöröjningen?

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
J
useless useless skrev:
Snöröjarna är inte sämre på sitt jobb eller har sämre utrustning nu jämfört med förr i tiden. Enda problemet är att vi inte betalar för bättre snöröjning.

Men det är ju valår, så någon poliker kanske vill fiska röster med högre skatter för att förbättra snöröjningen?
Högre skatter tycker du inte vi betalar nog för att vanligt underhåll av vägarna ska kunna skötas?

GAAAHHH för högre skatter😡

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skapade en snöröjningstråd.
Pekar alla snöröjningsinsnöade åter till att röja loss här så kan vi andra fokusera på @RoTes sänkta BMW här.

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:

Jag har kompis med utrustning som inte röjer snö längre pga. för dåligt betalt, så snart blir det väl än större brist när fler skiter i det. Han körde snö på natten och sitt vanliga jobb dagtid, en bra skattebetalare helt enkelt.

• Gilla
snaggletooth och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaaahhhhhhhhh!!!!!!
Dag att tråden styr in på riktiga problem.

Kom hem till 40 cm snö och skulle bara dra igång snöslungan och röja bort allt.

Svart plastgrepp med ett trasigt snöre fäst vid ena änden, liggande på ett ljusgrått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 13 till
  • Laddar…
useless useless skrev:

[bild]
Det är ju då det är skönt att dra ut skarvsladden och använda 240V starten 😘 GAAAAHHHH!!!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
useless useless skrev:

[bild]
Men du har väl en rulle startsnöre liggande? Det har väl alla!?

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Byt ut mot Dynema.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.