1 642 482 läst ·
17 557 svar
1642k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Men åtminstone förr hade man något som hette yrkesstolthet och det spelade ingen roll om man var brevbärare eller högt uppsatt tjänsteman, man gjorde vad som krävdes och man gjorde rätt.J Jansson69 skrev:
Kommer ni ihåg inlägg #15754?
Där jag började med att ondgöra mig över den brist på yrkesstolthet som råder.
Att det blev ett rejält GAAAAHH och syntax error hos vissa och en väldig lång diskussion är ju rätt uppenbart.
Igår kom det en ensam stackare med ett rejält plogblad. Vek han det mot den sida där de parkerade bilarna är? Självklart.
Sedan hade vi en sträcka på 30 meter där det inte stod någon bil. Plogade han där? Nej självfallet inte, han fortsatte och fällde ner bladet preciiis där nästa bil stod.
Yrkesstolthet...
Där jag började med att ondgöra mig över den brist på yrkesstolthet som råder.
Att det blev ett rejält GAAAAHH och syntax error hos vissa och en väldig lång diskussion är ju rätt uppenbart.
Igår kom det en ensam stackare med ett rejält plogblad. Vek han det mot den sida där de parkerade bilarna är? Självklart.
Sedan hade vi en sträcka på 30 meter där det inte stod någon bil. Plogade han där? Nej självfallet inte, han fortsatte och fällde ner bladet preciiis där nästa bil stod.
Yrkesstolthet...
Men nu är vi där igen. Är helt övertygad om att det står vilka vägar som ska snöröjas, frekvens, vid vilket snödjup psv.
Jag är helt övertygad om att det inte står något om att parkerade bilar ska plogas in, åtminstone inte i vår kommun. När det gäller Stockholm är jag inte lika säker.
Så nej, det här faller tillbaka på något klot-hjon som inte försöker underlätta. Jag hoppas och tror att det beror på brist på kunskap och yrkesstolthet
Jag är helt övertygad om att det inte står något om att parkerade bilar ska plogas in, åtminstone inte i vår kommun. När det gäller Stockholm är jag inte lika säker.
Så nej, det här faller tillbaka på något klot-hjon som inte försöker underlätta. Jag hoppas och tror att det beror på brist på kunskap och yrkesstolthet
Snöröjarna är inte sämre på sitt jobb eller har sämre utrustning nu jämfört med förr i tiden. Enda problemet är att vi inte betalar för bättre snöröjning.
Men det är ju valår, så någon poliker kanske vill fiska röster med högre skatter för att förbättra snöröjningen?
Men det är ju valår, så någon poliker kanske vill fiska röster med högre skatter för att förbättra snöröjningen?
Högre skatter tycker du inte vi betalar nog för att vanligt underhåll av vägarna ska kunna skötas?useless skrev:
GAAAHHH för högre skatter😡
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 123 inlägg
Pekar alla snöröjningsinsnöade åter till att röja loss här så kan vi andra fokusera på @RoTes sänkta BMW här.Nötegårdsgubben skrev:
Jag har kompis med utrustning som inte röjer snö längre pga. för dåligt betalt, så snart blir det väl än större brist när fler skiter i det. Han körde snö på natten och sitt vanliga jobb dagtid, en bra skattebetalare helt enkelt.useless skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 123 inlägg