1 638 990 läst ·
17 539 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Efter att ha skottat min uppfart i nästan 1,5 timmar så brygger jag mig en välbehövlig kopp kaffe. Under tiden det puttrar så tittar jag ut genom köksfönstret och ser en näraboende/nästan-granne som tar bort snön bakom sin bil, det hade blivit en vall i natt när nån plogat.
Nu hämnas hen - på vem vet jag inte - genom att använda sin snösläde och skjuta bort snövallen men istället för att trycka ner den i diket på andra sidan så lämnar hen det på motstående körbana, dessutom i en T-korsning.
GAAAAAHHHHH! Sabla egoist!
Nu hämnas hen - på vem vet jag inte - genom att använda sin snösläde och skjuta bort snövallen men istället för att trycka ner den i diket på andra sidan så lämnar hen det på motstående körbana, dessutom i en T-korsning.
GAAAAAHHHHH! Sabla egoist!
Men det finns en bra lösning, borde till och med kunna ge rut bidrag.
Gå samman alla på gatan/kvarteret och anlita en egen snöröjare? Kolla med EPA ungarna om någon av dem har möjlighet att koppla på en plog eller om det finns någon med ombyggd åkgräsklippare …
Det är bara fantasin och plånboken som sätter gränsen
Gå samman alla på gatan/kvarteret och anlita en egen snöröjare? Kolla med EPA ungarna om någon av dem har möjlighet att koppla på en plog eller om det finns någon med ombyggd åkgräsklippare …
Området består av två föreningar, personen som betedde sig grisigt tillhör inte samma förening som jag.K KariHa skrev:Men det finns en bra lösning, borde till och med kunna ge rut bidrag.
Men problemet är inte vägröjningen för det är kommunalt utan att "någon välvillig" med fyrhjuling + blad gjort en halvdan insats i natt (kommunens röjare ännu inte hunnit hit) och som, tyvärr, många människor är funtade t ex om nån slänger skräp på en plats så fortsätter andra göra det - det röjdes halvdant av nån med god intention och därför är det "legitimt" att fortsätta bygga på en vall mitt i körbanan.
Det är för att undvika missförstånd som lätt uppstår när man blinkar och sladdar samtidigt. Det är bättre att kolla sladdvinkeln för att avgöra var folk är på väg.Tokslut skrev:
Gaah för folk som svänger med ratten och inte gaspedalen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Det var kul tills det blev puckelpist dock! Men jag har inte plats för tre bilar, därav två "roliga" och numera två avställda då.J Jansson69 skrev:
Då går det ju för fort för stadstrafik om man villMathiasS skrev: