RoTe
FredrikR FredrikR skrev:
Är det nåt icke BMW ägare också gör?
Vad har du för Beamer som inte klarar mindre bra vinterväglag?
Det är tvättbräda här och låter illa med takbox på Polestaren, men att ställa av den eller annan vardagsbil finns inte häromkring.
Sänkt E60 på 19"...

Sänkt E60 BMW med 19" fälgar under ett snöfall på en bensinstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Maria T
Efter att ha skottat min uppfart i nästan 1,5 timmar så brygger jag mig en välbehövlig kopp kaffe. Under tiden det puttrar så tittar jag ut genom köksfönstret och ser en näraboende/nästan-granne som tar bort snön bakom sin bil, det hade blivit en vall i natt när nån plogat.
Nu hämnas hen - på vem vet jag inte - genom att använda sin snösläde och skjuta bort snövallen men istället för att trycka ner den i diket på andra sidan så lämnar hen det på motstående körbana, dessutom i en T-korsning.

GAAAAAHHHHH! Sabla egoist!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Men det finns en bra lösning, borde till och med kunna ge rut bidrag.
Gå samman alla på gatan/kvarteret och anlita en egen snöröjare? Kolla med EPA ungarna om någon av dem har möjlighet att koppla på en plog eller om det finns någon med ombyggd åkgräsklippare …
Det är bara fantasin och plånboken som sätter gränsen

Mats-S
K KariHa skrev:
Här snackar vi snöslunga, 454 Chevy V8 💪💪💪💪👌 Det blir väl plånboken som sätter gränsen här 🤑🤑🤑

• Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Maria T
K KariHa skrev:
Men det finns en bra lösning, borde till och med kunna ge rut bidrag.
Gå samman alla på gatan/kvarteret och anlita en egen snöröjare? Kolla med EPA ungarna om någon av dem har möjlighet att koppla på en plog eller om det finns någon med ombyggd åkgräsklippare …
Området består av två föreningar, personen som betedde sig grisigt tillhör inte samma förening som jag.
Men problemet är inte vägröjningen för det är kommunalt utan att "någon välvillig" med fyrhjuling + blad gjort en halvdan insats i natt (kommunens röjare ännu inte hunnit hit) och som, tyvärr, många människor är funtade t ex om nån slänger skräp på en plats så fortsätter andra göra det - det röjdes halvdant av nån med god intention och därför är det "legitimt" att fortsätta bygga på en vall mitt i körbanan.

klarar folk inte att blinka när det är halt ute? Kändes som om hälften av folket sket i att blinka idag. Är ju iofs. Söndag...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
klarar folk inte att blinka när det är halt ute? Kändes som om hälften av folket sket i att blinka idag. Är ju iofs. Söndag...
Det är för att undvika missförstånd som lätt uppstår när man blinkar och sladdar samtidigt. Det är bättre att kolla sladdvinkeln för att avgöra var folk är på väg.

Gaah för folk som svänger med ratten och inte gaspedalen.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är för att undvika missförstånd som lätt uppstår när man blinkar och sladdar samtidigt. Det är bättre att kolla sladdvinkeln för att avgöra var folk är på väg.

Gaah för folk som svänger med ratten och inte gaspedalen.
Roligast med bakhjulsdrivet

• Älska
RoTe
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bara om man inte kan köra fyrhjulsdrivet.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hör med @RoTe han har ställt sin BMW pga. snön😉

RoTe
J Jansson69 skrev:
Det var kul tills det blev puckelpist dock! Men jag har inte plats för tre bilar, därav två "roliga" och numera två avställda då.

MathiasS MathiasS skrev:
Bara om man inte kan köra fyrhjulsdrivet.
Då går det ju för fort för stadstrafik om man vill

J Jansson69 skrev:
Han hade väl olämplig hjul/ däckdimension vad jag förstår, de gamla 3 och 5 seriebilarna gick ju riktigt fint i vinterväglag när man hadde vettiga hjul storlekar och inte "snygga hjul"

RoTe
F fribygg skrev:
Han hade väl olämplig hjul/ däckdimension vad jag förstår, de gamla 3 och 5 seriebilarna gick ju riktigt fint i vinterväglag när man hadde vettiga hjul storlekar och inte "snygga hjul"
Det hjälper att ha fjädringsväg också...

J
Flesta bilar funkar bra med rött däck på och en chaufför som KAN köra😉
Sedan kör dom smarta fyrhjulsdrift för att det är bäst när det kommer till framkomst i halt väglag..

RoTe RoTe skrev:
Det hjälper att ha fjädringsväg också...
Det hade åtminstone 5 serie bilarna, med 65profils däck gick de bra och bekvämt året om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.