1 657 387 läst ·
17 758 svar
1657k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja det är skönt med egentid i bil 😂Mats-S skrev:
Det var på Coop Stenhamra jag köpte den ruttna (hemmabutiken), och alla butiker hade slut på öarna.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 609 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 609 inlägg
Egentid i bilen är underskattat helt klart, jag skrev det med humor, men det ligger en del i det faktiskt ...
Får be om ursäkt för Off Topic här, det här inlägget var ju precis tvärtemot GAAAAHHHH!!!
OK om någon vill anmäla mig för Off Topic 😇
Får be om ursäkt för Off Topic här, det här inlägget var ju precis tvärtemot GAAAAHHHH!!!
OK om någon vill anmäla mig för Off Topic 😇
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 628 inlägg
Mjo, i rimlig mängd. 7h hem till J❤️mtland är i överkant men jag brukar fokusera på målet.Mats-S skrev:
GAAAAHHHH!!! ........ för att jag aldrig lyckas komma iväg den tiden jag tänkt 🤦 Nu sitter jag i skrivande stund och väntar på att Janson ska svalna så jag kan ställa ner den i källaren inför i morgon.
Förresten ........ God Jul gnällmiffon
Jag väntar också på Jansson, men han är väl värd den tiden. Ett litet GAAAH för att man ska upp i ottan imorgon. Men snart är det här juleländet över, då ligger man mätt och belåten i soffan och klockan är 22-23 imorgon kväll.
GAAAHHHHH
Fibaro HC2an lämnade in igår. Felsökning och det verkar vara mitac mini PCn som givit upp, kommer aldrig förbi bioset.
Att gå och släcka och tända lampor är jobbigare än jag trodde.
Litet yessss i det hela, nu blir det home assistant istället, har en Pi4 liggandes och Kjell hade en Z-wave sticka på hyllan. Behöver bara uppgradera lådan till en med M2 slot men det blir senare, börjar med sd-kort.
Fibaro HC2an lämnade in igår. Felsökning och det verkar vara mitac mini PCn som givit upp, kommer aldrig förbi bioset.
Att gå och släcka och tända lampor är jobbigare än jag trodde.
Litet yessss i det hela, nu blir det home assistant istället, har en Pi4 liggandes och Kjell hade en Z-wave sticka på hyllan. Behöver bara uppgradera lådan till en med M2 slot men det blir senare, börjar med sd-kort.
GAAAAH!
Upptäckte under julduschen att badrumsfläkten, en Pax Calima som vi har haft sen 1 november 2019, har slutat att fungera.
En första snabbkoll med spänningsprovare gav att den har ström men det finns ju annat att göra idag än att göra en mer ingående felsökning.
Får väl se om det finns en ny på mellandagsrean.
Ingen jul utan GAAAAH! 😃
Upptäckte under julduschen att badrumsfläkten, en Pax Calima som vi har haft sen 1 november 2019, har slutat att fungera.
En första snabbkoll med spänningsprovare gav att den har ström men det finns ju annat att göra idag än att göra en mer ingående felsökning.
Får väl se om det finns en ny på mellandagsrean.
Ingen jul utan GAAAAH! 😃
Ingen jul utan stressigt klanteri. Bilburen dotter följde mig till cykelverkstaden igår då jag cyklade in för årsservice av cykel. Sen drog vi iväg till storstan för julfirande.
Planen var att dotter skulle återdumpa mor och jycke här hemma på juldagen.
Men jag glömde nyckelknippan på verkstaden = jag kommer inte in i huset.
Reservnyckel alltid gömd i trägårn.
Men den utlånades till granne då jag i veckan var i storstaden & grannen skulle hämta ensam lessen hund i huset. Grannen har farit till hufvudstaden för att fira jul.
Hundmat har jag medtatt endast för två dagar. Cykelverkstaden öppnar först efter jul.
Att slå sönder låsta glasterrassdörren är en nödlösning - men låset är nyckelspärrat inifrån så då får jycken & jag passera genom sönderslagen glasdörr resten av julen.
Pelletskaminens buffertlager räcker i 2 dygn. Sen blir huset kallt.
Är inte detta ett välförtjänt GAAAAHHHH!!!!! ?
Men den utlånades till granne då jag i veckan var i storstaden & grannen skulle hämta ensam lessen hund i huset. Grannen har farit till hufvudstaden för att fira jul.
Hundmat har jag medtatt endast för två dagar. Cykelverkstaden öppnar först efter jul.
Att slå sönder låsta glasterrassdörren är en nödlösning - men låset är nyckelspärrat inifrån så då får jycken & jag passera genom sönderslagen glasdörr resten av julen.
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Du vinner "gahhhh-toppen" 2025 ..yonna skrev:
Ingen jul utan stressigt klanteri. Bilburen dotter följde mig till cykelverkstaden igår då jag cyklade in för årsservice av cykel. Sen drog vi iväg till storstan för julfirande.
Men den utlånades till granne då jag i veckan var i storstaden & grannen skulle hämta ensam hund i huset. Grannen har farit till hufvudstaden för att fira jul.
Hundmat har jag medtagit endast för två dagar. Cykelverkstaden öppnar först efter jul.
Att slå sönder låsta glasterrassdörren är en nödlösning - men låset är nyckelspärrat inifrån så då får jycken & jag passera genom sönderslagen glasruta resten av julen.
Låter väl rimligast att uppsöka grannen och få tag i nyckleln, även om det innebär en oplanerad resayonna skrev:
Är det helt omöjligt att få kontakt med någon som kan komma in i verkstaden?yonna skrev:
Just den biten låter i alla fall som ett lättlöst problem.yonna skrev:
Ring grannen. Med lite tur har denne inte med sig nyckeln och kan ordna så att du kommer åt den.yonna skrev:
Ingen extra reservnyckel i huset då? Kanske något att ordna för framtiden.yonna skrev: