pacman42 pacman42 skrev:
Han skrev tidigare i tråden att grannen fått med sig den till Huvudstaden.
Missat det. Var står det?

Sen kan man ju ha flera resevnycklar. Och "hon" tror jag passar bättre. 😉😀

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Panga grannens ruta istället. Jäkla oskick av folk att sno reservnyckeln! 👹🤪

• Haha
  • Ledsen
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Panga grannens ruta istället. Jäkla oskick av folk att sno reservnyckeln! 👹🤪
Då är det väl bättre att panga rutan till cykelverkstan och sno tillbaka nyckelknippan.

Keiller Keiller skrev:
GAAAAH!
Upptäckte under julduschen att badrumsfläkten, en Pax Calima som vi har haft sen 1 november 2019, har slutat att fungera.

En första snabbkoll med spänningsprovare gav att den har ström men det finns ju annat att göra idag än att göra en mer ingående felsökning.

Får väl se om det finns en ny på mellandagsrean.

Ingen jul utan GAAAAH! 😃
Hittade "felet" 🫣 Det finns en liten, knappt synlig, strömbrytare på fläkten. Frun var tydligen där och pillade när hon julstädade. Nu funkar det!

O-GAAAAH!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
VidarH och 9 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Frun var tydligen där och pillade när hon julstädade.
Ja sånt ska man passa sig för! 😱

hsd
yonna yonna skrev:
Ingen jul utan stressigt klanteri. Bilburen dotter följde mig till cykelverkstaden igår då jag cyklade in för årsservice av cykel. Sen drog vi iväg till storstan för julfirande.

Planen var att dotter skulle återdumpa mor och jycke här hemma på juldagen.

Men jag glömde nyckelknippan på verkstaden = jag kommer inte in i huset.

Reservnyckel alltid gömd i trägårn.

Men den utlånades till granne då jag i veckan var i storstaden & grannen skulle hämta ensam lessen hund i huset. Grannen har farit till hufvudstaden för att fira jul.

Hundmat har jag medtatt endast för två dagar. Cykelverkstaden öppnar först efter jul.

Att slå sönder låsta glasterrassdörren är en nödlösning - men låset är nyckelspärrat inifrån så då får jycken & jag passera genom sönderslagen glasdörr resten av julen.

Pelletskaminens buffertlager räcker i 2 dygn. Sen blir huset kallt.

Är inte detta ett välförtjänt GAAAAHHHH!!!!! ?
Finns en duktig låsfixare på orten så dyrkar de upp låset relativt snabbt, givetvis mot ersättning 🙄

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja sånt ska man passa sig för! 😱
Fruar??

• Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fruar??
Ja, i alla fall om de får veta om varandra..

• Haha
  • Älska
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
GAAAAAAAAAH * 1000!

Mäklaren som försöker sälja pappas hus ringde, de hade haft en visning, och det var ju trevligt, MEN de såg larm på bergvärmepumpen. Fick tag på grannen som fick tag på värmepumpsfirma som konstaterade att den lagt av, motorn har typ skurit troligen. De fick igång elpatron och ska kolla nästa vecka om något går att göra till rimligt pris eller om den behöver bytas, men den är 20 år gammal. Kunde den inte ha hållit sig ett år till?
Uppföljning:
Trasig, kaputt, slut.
Men mycket tillmötesgående firma som grannen har bra kontakt med. Ny pump redan installerad och betald så att pappa fick det höga ROT-avdraget. 110 000 i sjön känns det som, men huset blir väl lättare att sälja.

• Gilla
Isakare och 4 till
  • Laddar…
Förbannade jävla skit

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
useless useless skrev:
Förbannade jävla skit
Jag håller helt med.

Särskilt för att det är så jävla obekvämt att flyga.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag håller helt med.

Särskilt för att det är så jävla obekvämt att flyga.
Flygning i allt annat än affärs klass är en förnedring alltifrån att du försöker köpa biljetter, tills du är hemma igen. Själva flyget är som att färdas i en dåligt ljudisolerad turistbuss där transmissionen är på upphällningen(därav ljudet) från 80-talet med ej fungerande ventilation...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Billiga, enkla flygresor är fantastiskt.

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
S
Då kontrar jag raskt med GAAAH för Arlanda...

Valde till och med 6,5 timme med tåg härförleden till Umeå pga jobb för att slippa eländet med Arlanda.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
[
S Saelen skrev:
Då kontrar jag raskt med GAAAH för Arlanda...

Valde till och med 6,5 timme med tåg härförleden till Umeå pga jobb för att slippa eländet med Arlanda.
6,5 h till Umeå? Inte farligt. Det är ju en normal resa med tåg med SJ mellan Stockholm och Göteborg...

• Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.