1 657 650 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Hittade "felet" 🫣 Det finns en liten, knappt synlig, strömbrytare på fläkten. Frun var tydligen där och pillade när hon julstädade. Nu funkar det!Keiller skrev:
GAAAAH!
Upptäckte under julduschen att badrumsfläkten, en Pax Calima som vi har haft sen 1 november 2019, har slutat att fungera.
En första snabbkoll med spänningsprovare gav att den har ström men det finns ju annat att göra idag än att göra en mer ingående felsökning.
Får väl se om det finns en ny på mellandagsrean.
Ingen jul utan GAAAAH! 😃
O-GAAAAH!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 137 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 137 inlägg
Finns en duktig låsfixare på orten så dyrkar de upp låset relativt snabbt, givetvis mot ersättning 🙄yonna skrev:
Ingen jul utan stressigt klanteri. Bilburen dotter följde mig till cykelverkstaden igår då jag cyklade in för årsservice av cykel. Sen drog vi iväg till storstan för julfirande.
Planen var att dotter skulle återdumpa mor och jycke här hemma på juldagen.
Men jag glömde nyckelknippan på verkstaden = jag kommer inte in i huset.
Reservnyckel alltid gömd i trägårn.
Men den utlånades till granne då jag i veckan var i storstaden & grannen skulle hämta ensam lessen hund i huset. Grannen har farit till hufvudstaden för att fira jul.
Hundmat har jag medtatt endast för två dagar. Cykelverkstaden öppnar först efter jul.
Att slå sönder låsta glasterrassdörren är en nödlösning - men låset är nyckelspärrat inifrån så då får jycken & jag passera genom sönderslagen glasdörr resten av julen.
Pelletskaminens buffertlager räcker i 2 dygn. Sen blir huset kallt.
Är inte detta ett välförtjänt GAAAAHHHH!!!!! ?
Uppföljning:Anna_H skrev:
GAAAAAAAAAH * 1000!
Mäklaren som försöker sälja pappas hus ringde, de hade haft en visning, och det var ju trevligt, MEN de såg larm på bergvärmepumpen. Fick tag på grannen som fick tag på värmepumpsfirma som konstaterade att den lagt av, motorn har typ skurit troligen. De fick igång elpatron och ska kolla nästa vecka om något går att göra till rimligt pris eller om den behöver bytas, men den är 20 år gammal. Kunde den inte ha hållit sig ett år till?
Trasig, kaputt, slut.
Men mycket tillmötesgående firma som grannen har bra kontakt med. Ny pump redan installerad och betald så att pappa fick det höga ROT-avdraget. 110 000 i sjön känns det som, men huset blir väl lättare att sälja.
Flygning i allt annat än affärs klass är en förnedring alltifrån att du försöker köpa biljetter, tills du är hemma igen. Själva flyget är som att färdas i en dåligt ljudisolerad turistbuss där transmissionen är på upphällningen(därav ljudet) från 80-talet med ej fungerande ventilation...kashieda skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
Billiga, enkla flygresor är fantastiskt.