Mikael_L Mikael_L skrev:
Kodar man in sitt fingeravtryck eller vad?
Hur kan bilen annars avgöra om det är rätt person som drar i handtaget (eller trycker på den där lilla knappen på handtaget)?
Det är 4 olika antenner för keyless på en V90.
Står du med nyckeln på förarsidan och inte rört handtaget kommer man inte på passagerarsidan, och vice versa.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Gaaahhh!!
Har en avfuktare som står i garaget och tuggar för att hålla borta fukten. Nu verkar den ge upp.
Fläkten startar upp när man slår igång den men efter ett tag slår den av och alarm-lampan tänds.
Den är inte ens två år..
Gaaaaaaaahh
Vi har en sådan i källaren och den tuffar på efter några år.

Fick vår Woods reparerad härom månaden, inget knussel.
Displayen tappade segment, så de tog in maskinen och bytte Displaykort.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Så att dina familjemedlemmar måste stå som fån tills du tar tag i handtaget också, ok
Det är rätt normalt att de familjemedlemmar som inte har bilnyckeln får vänta om bilen är låst. Så tror jag faktiskt alla bilar har fungerat i alla tider. 😉

• Haha
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Japp. Det här, till exempel.

[bild]
Gaah, så gott det ser ut! Törs man be om recept?

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Det är rätt normalt att de familjemedlemmar som inte har bilnyckeln får vänta om bilen är låst. Så tror jag faktiskt alla bilar har fungerat i alla tider. 😉
Min fjärr når många meter...

Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
Det är 4 olika antenner för keyless på en V90.
Står du med nyckeln på förarsidan och inte rört handtaget kommer man inte på passagerarsidan, och vice versa.
Aha.
Den "finessen" borde man kunna ställa om, ta bort ...
I alla fall om det är en vettig biltillverkare.

Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Det gör den på min nyckel också.
Så jag har ju helt enkelt alla fördelar, även de riktiga fördelar som du inte ser såsom fördel.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
RoTe
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det gör den på min nyckel också.
Så jag har ju helt enkelt alla fördelar, även de riktiga fördelar som du inte ser såsom fördel.
Näe jag förstår inte, mer än att bilkapare tar min bil.

RoTe RoTe skrev:
Det gör min med. Jag kan antingen låsa upp med fjärrkontrollen som "förr" eller behålla den i fickan och låsa upp genom att ta i bilens dörrhandtag.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Näe jag förstår inte, mer än att bilkapare tar min bil.
Du borde köpa en bil helt utan fjärr, för det är ju ett annat känt tillvägagångssätt för brottslingarna; att spela in din radiosignal, eller blockera den så du går iväg från en olåst bil, som du tror blev låst.

Får jag tipsa om:
Vit klassisk bil av äldre modell, parkerad på en gata med gröna träd i bakgrunden.

Det vore kul att ha en bubbla i det skicket. Kan du länka annonsen tack!

• Gilla
  • Älska
yonna och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Får jag tipsa om:
Nercabbat är bättre för då slipper familjemedlemmarna se så fåniga ut.

T TommyC skrev:
Det vore kul att ha en bubbla i det skicket. Kan du länka annonsen tack!
Mikael_L Mikael_L skrev:
Du borde köpa en bil helt utan fjärr, för det är ju ett annat känt tillvägagångssätt för brottslingarna; att spela in din radiosignal, eller blockera den så du går iväg från en olåst bil, som du tror blev låst.
Det har jag varit med om... fast jag märkte ju att den inte låste trots flera försök. Sprättade loss skylten på förardörren och låste med nyckeln.

Gaaaahhhh.
Första gången jag var i New York så valde jag naturligtvis en Checkar cab. Fattas bara annat.
Malmkvist hajar noll?

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.