1 638 990 läst ·
17 539 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Jag äter Janson till alla rundor. Kan barn äta köttbullar från start till mål kan jag göra detsamma med Janson.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Jag noterade att tunnelbanevagnarna var väldigt smutsiga (Blåa linjen) man funderar på varför ?? Är tvätten trasig, har de slutat tvätta av nån okänd anledning.T TommyC skrev:Blippandet fungerar bra. Det går att byta så många gånger man behöver inom 90 minuter till kostnaden för en enkelresa.
Normalt följer jag SLs stående rekommendation: "Välj alternativa färdmedel". SL är tyvärr bara till för de som inte har något alternativ.
För ett par månader sedan chansade jag och åkte SL till centrala Stockholm då jag tyvärr har tandläkaren på Sveavägen. Allt fungerade fantastisk bra både dit och hem. En timme efter hemkomsten låg pendeltåget nere på alla sträckor söderut. "Välj alternativa färdmedel" repeterades på radion som vanligt.
Det är helt orimligt att driva tågtrafik och fuska med underhållet som politikerna har gjort i många decennier.
Jag vet inte men det ligger nära tillhands att tro att det har med besparingar och dålig ekonomi att göra. Kom ihåg att det är främst de som inte har några "alternativa färdmedel" som är SLs kunder.Isakare skrev:
Inte fått mail på ett tag och tänkte att Thunderbird (mejlverktyg kanske det kallas) strular då Telia webmail lades om i Oktober och inte mycket har fungerat bra sedan dess. Men kommer inte åt Webmail.telia.com så det var ju lätt felsökt. Tänkte att på Telia.se står det säkert nått om problemen de har. Telia ligger också nere eller så har de kastat in handduken helt 😅 GAAAAHHHH!!!
Det är fortfarande stendött hos Telia. De skyller på kraftfel. Överdimensionerad organisation med desinformatörer och för få tekniker tror jag mer på. Förra gången de hade stora problem (var det i oktober?) så låg Telias mail nere en vecka utan information under det långa avbrottet, dessutom utan förklaring och tillhörande ursäkt när de till slut fick igång sina tjänster.Tokslut skrev:
Inte fått mail på ett tag och tänkte att Thunderbird (mejlverktyg kanske det kallas) strular då Telia webmail lades om i Oktober och inte mycket har fungerat bra sedan dess. Men kommer inte åt Webmail.telia.com så det var ju lätt felsökt. Tänkte att på Telia.se står det säkert nått om problemen de har. Telia ligger också nere eller så har de kastat in handduken helt 😅 GAAAAHHHH!!!
Nu var det dags igen. Tålamodet tryter.
Edit: Idag liksom förra gången de hade stora problem så misslyckas Telia med att ge korrekt information. De lurar okunniga användare att försöka byta lösenord när felet inte alls är felaktigt lösenord.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 110 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 110 inlägg
Ja det är riktigt dåligt att de inte har fler ben att stå på när de är så pass stora.T TommyC skrev:Det är fortfarande stendött hos Telia. De skyller på kraftfel. Överdimensionerad organisation med desinformatörer och för få tekniker tror jag mer på. Förra gången de hade stora problem (var det i oktober?) så låg Telias mail nere en vecka utan information under det långa avbrottet, dessutom utan förklaring och tillhörande ursäkt när de till slut fick igång sina tjänster.
Nu var det dags igen. Tålamodet tryter.
Edit: Idag liksom förra gången de hade stora problem så misslyckas Telia med att ge korrekt information. De lurar okunniga användare att försöka byta lösenord när felet inte alls är felaktigt lösenord.
[bild]
Misstänker att det är mejlen med lösenordet?T TommyC skrev:
Japp, mobil mejlapp och webmail fungerade på nytt när man anger befintligt lösenordet, men inte datorer med Thunderbird.