B
GAAAAHHHH!!!
Skulle ansluta en UPS som jag haft stående ett tag. Stänger ner båda servrarna och drar samtidigt ingång en uppdatering av OPNsense.
När UPS:en ska anslutas så rycker jag naturligtvis ur strömmen till OPNsense.

Efter att jag kört igång allt så verkar OPNsense rulla men UI't vill inte hänga med, det är ganska tomt och väldigt slött att klicka runt.

Åkte på en ominstallation...

Skärmvisning av installationsprocess med 80% framsteg, kloning av system och verifiering av filer visas på blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
pacman42
  • Laddar…
Kallsäsongen är igång, brukar vara praktiskt att ha bilen i garaget då...

Men någon dryg jäkel har parkerat en trasig, stor, tung, träsvarv där 😖
Stor träsvarv står på en lastpall i garage, omgiven av verktyg och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 10 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kallsäsongen är igång, brukar vara praktiskt att ha bilen i garaget då...

Men någon dryg jäkel har parkerat en trasig, stor, tung, träsvarv där 😖
[bild]
Att ha bilen i garaget, är inte det som att svära i kyrkan i det här sällskapet? Där ska det väl vara fullt med prylar…

• Haha
  • Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Att ha bilen i garaget, är inte det som att svära i kyrkan i det här sällskapet? Där ska det väl vara fullt med prylar…
Vi byggde växthuset på garageuppfarten :-) Ser garaget som ett förråd och nu längre finns det ingen risk att någon skulle komma dit med en bil...

• Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Vi byggde växthuset på garageuppfarten :) Ser garaget som ett förråd och nu längre finns det ingen risk att någon skulle komma dit med en bil...
Nog för att jag aldrig har bilen i garaget, men OM man skulle komma på att man vill någon dag...

G
Själv använder jag min bil som förråd finns allt från bildäck till toalett i den..

Det rullande förrådet står i sin tur parkerad i garaget..

GAAAAAH vad prylar man sammalt på sig genom åren 😎

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jag har ett dubbelgarage, den ena platsen tar verkstan upp, normalt sett sprider den ut sig över sommaren så får jag röja till vintern igen.
Jäkligt skönt att komma ut till en frostfri bil på vintern.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Jag har ett dubbelgarage, den ena platsen tar verkstan upp, normalt sett sprider den ut sig över sommaren så får jag röja till vintern igen.
Jag brukar städa garaget med det som ambition, men sedan finns alltid något ivägen ändå...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag brukar städa garaget med det som ambition, men sedan finns alltid något ivägen ändå...
Detta är nog första gången på 10år det ser ut att bli lite knepigt här.
Tur det är +5 ute igen 😅

• Haha
pacman42
  • Laddar…
RoTe
Z z_bumbi skrev:
Jag har mina bevakningar som bokmärken. Enkelt att bara klicka igenom listan.
Då är det ju enklare att gå in på blockets notifikationer... Jag har 20 bevakningar!

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Jag håller med, sommartid står bilen ute och prylarna svämmar över garaget, vintertid röjs det upp och bilen går in, mycket trevligt att slippa borta bort snö, skrapa rutor, enklare att skotta uppfarten mm.

• Gilla
Satsuki
  • Laddar…
Vi är en förening med 30 hus, garaget är p platsen tillhörande huset.
8-10 st använder garaget för bilen.

K kniv skrev:
Berätta gärna vilken nätleverantör som avser ta ut effektavgift på helger och röda dagar!
Ellevio! Alla dagar året runt, dygnet runt. Det enda de gör är att bara räkna halva effekten 22-06.

GAAAAAAAAAH * 1000!

Mäklaren som försöker sälja pappas hus ringde, de hade haft en visning, och det var ju trevligt, MEN de såg larm på bergvärmepumpen. Fick tag på grannen som fick tag på värmepumpsfirma som konstaterade att den lagt av, motorn har typ skurit troligen. De fick igång elpatron och ska kolla nästa vecka om något går att göra till rimligt pris eller om den behöver bytas, men den är 20 år gammal. Kunde den inte ha hållit sig ett år till?

• Ledsen
Blazermannen och 6 till
  • Laddar…
Blir less på förra ägarna. Nu senast gick en huvudsäkring så huset hann bli utkylt. Därför att det visade sig att vi endast har 16A. Medan jag glatt antagit att vi har 25A. För det är vad som står på fakturan från elbolaget och vad jag betalar för varje månad. Inte fan kunde jag veta att de själva säkrat ner innan överlåtelsen.

Nu vågar man knappt köra ett extra element så här i kylan tills jag hunnit få hit elektriker att säkra upp till 25A. Har ju LVVP som dragit på ordentligt sen det blev -10. Tur vi får varmare väder närmaste veckan.

Det är en sak att alla hus har sina brister och åtgärdspunkter. Det köper jag. Fick huset till ett bra pris och det är inga problem att lägga en slant på hantverkare eller lägga ner tid och pengar på material för att fixa själv. Men alla dessa dumheter som man inte kan förvänta sig. Haft elektriker här för 12 papp redan som åtgärdat allvarligt fel i t ex badrum och elcentral där det kunnat bli varmgång och brand. Hur tänker en del när de hemmapular?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.