L lat skrev:
Omöjligt att hitta var på hemsidan!
Mitt blocket -> Kontakta oss (längst ned på sidan) -> Feedback längst upp på skärmen,

Annars finns [email protected] som jag använde senast i somras.

• Gilla
LaT
  • Laddar…
Jag måste gå in på Blocket och stoppa e-post aviseringar.
Förut fick jag en samanställning 1-2 gånger per vecka på mina bevakningar, nu kommer det en hel driva mail varje dag.

• Ledsen
Jansson69
  • Laddar…
L lat skrev:
I appen uppmanar de aktivt att lämna respons. Så där hoppas jag att servern glöder.
Edit. Äh. Vet inte varför frågan försvann i mitt svar.

C
K Kane skrev:
[länk]
Helt otroligt, man trodde inte det var tekniskt möjligt att göra Blocket sämre än vad det redan var 😆

• Gilla
  • Älska
LaT och 2 till
  • Laddar…

GAAAAHHHH!!!​

En ny nivå på Black Friday spam! 🤬 Från en backupkörning...

Utdrag ur automatiserat e-postmeddelande, innehållande ett Black Friday-erbjudande med 40% rabatt på Pro I-plan för 1 år, från en Cron Daemon.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 5 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!

Frugan väckte mig kl 7 för att inte hennes bil hade laddat under natten. Det var enligt henne mina automationer som var problemet. Efter mycket felsökning så insåg jag att det var hennes bil som ställt sig i ett hörn. Den laddade men enfas och någon enstaka ampere bara (inte ens 6A), dvs det hände ingenting i praktiken. Det skulle ha tagit hela dagen innan den skulle varit klar. Jag hade ställt in laddningen på enfas 16A. Det är inte första gången den är kinkig vid enfasladdning. Men jag har inte sett mönstret tidigare.

Efter många om och men så fick jag igång laddningen på 3*16A i alla fall genom att dra ur sladden och låta bilen vila en dryg minut. Kortare än så fungerade inte, för det hade jag redan testat flera gånger.

Tur i oturen att vi inte fått effekttarifferna ännu, de skulle ha slagit in kl 7 annars...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K
pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!

Frugan väckte mig kl 7 för att inte hennes bil hade laddat under natten. Det var enligt henne mina automationer som var problemet. Efter mycket felsökning så insåg jag att det var hennes bil som ställt sig i ett hörn. Den laddade men enfas och någon enstaka ampere bara (inte ens 6A), dvs det hände ingenting i praktiken. Det skulle ha tagit hela dagen innan den skulle varit klar. Jag hade ställt in laddningen på enfas 16A. Det är inte första gången den är kinkig vid enfasladdning. Men jag har inte sett mönstret tidigare.

Efter många om och men så fick jag igång laddningen på 3*16A i alla fall genom att dra ur sladden och låta bilen vila en dryg minut. Kortare än så fungerade inte, för det hade jag redan testat flera gånger.

Tur i oturen att vi inte fått effekttarifferna ännu, de skulle ha slagit in kl 7 annars...
Våra effekttariffer är vardagar 7-20…

RoTe RoTe skrev:
Haha nu är fan måttet rågat när det gäller Blocket! Vet inte hur många år jag tjatade på dom att tillåta fler än 20 bevakningar, men nej se det var inte aktuellt. Tjatade även flera år att införa en filtrering för antalet hästkrafter och det gjorde dom faktiskt efter flera års påtalning och tjatande om det i deras kundundersökningar. Jag använder blocket enbart som bevakning av objekt jag kan tänkas köpa om rätt "deal" dyker upp, jag går nästan aldrig in och spontansöker på något.
Jag har mina bevakningar som bokmärken. Enkelt att bara klicka igenom listan.

K kniv skrev:
Våra effekttariffer är vardagar 7-20…
För vilken nätleverantör? Kan ju vara en bra uppgift att delge annars har infon noll värde….

K
R roli skrev:
För vilken nätleverantör? Kan ju vara en bra uppgift att delge annars har infon noll värde….
Berätta gärna vilken nätleverantör som avser ta ut effektavgift på helger och röda dagar!

För någon glasögonreklam som täcker nästan hela skärmen och inte är scrollbar 🤬

K kniv skrev:
Berätta gärna vilken nätleverantör som avser ta ut effektavgift på helger och röda dagar!
Tekniska verken, Linköping och Katrineholm. Effekten beräknas på de fem högsta topparna under månaden, oavsett när på dygnet.

K kniv skrev:
Kungälv energi. Alla dagar 7-21 under november till och med mars. Start den 1/1-26.

När jag pratade med dem i somras så sade de vardagar, men när det skarpa förslaget kom så gällde det även på helgerna.

• Wow
kniv
  • Laddar…
K kniv skrev:
Ellevio 24/7/365 Mellan 6:00 - 22:00 81 kr Kw/h 22:00 - 6:00 50 %.
Det blir att ha kallskuret till alla helger och sitta ensam och äta. Kommer hela släkten så blir det
dyrt med all matlagning. Lätt att få toppar, när kanske 4 plattor och ugnen är i gång.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.