1 652 091 läst ·
17 673 svar
1652k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 825 inlägg
Mitt blocket -> Kontakta oss (längst ned på sidan) -> Feedback längst upp på skärmen,L lat skrev:
Annars finns [email protected] som jag använde senast i somras.
GAAAAHHHH!
Frugan väckte mig kl 7 för att inte hennes bil hade laddat under natten. Det var enligt henne mina automationer som var problemet. Efter mycket felsökning så insåg jag att det var hennes bil som ställt sig i ett hörn. Den laddade men enfas och någon enstaka ampere bara (inte ens 6A), dvs det hände ingenting i praktiken. Det skulle ha tagit hela dagen innan den skulle varit klar. Jag hade ställt in laddningen på enfas 16A. Det är inte första gången den är kinkig vid enfasladdning. Men jag har inte sett mönstret tidigare.
Efter många om och men så fick jag igång laddningen på 3*16A i alla fall genom att dra ur sladden och låta bilen vila en dryg minut. Kortare än så fungerade inte, för det hade jag redan testat flera gånger.
Tur i oturen att vi inte fått effekttarifferna ännu, de skulle ha slagit in kl 7 annars...
Frugan väckte mig kl 7 för att inte hennes bil hade laddat under natten. Det var enligt henne mina automationer som var problemet. Efter mycket felsökning så insåg jag att det var hennes bil som ställt sig i ett hörn. Den laddade men enfas och någon enstaka ampere bara (inte ens 6A), dvs det hände ingenting i praktiken. Det skulle ha tagit hela dagen innan den skulle varit klar. Jag hade ställt in laddningen på enfas 16A. Det är inte första gången den är kinkig vid enfasladdning. Men jag har inte sett mönstret tidigare.
Efter många om och men så fick jag igång laddningen på 3*16A i alla fall genom att dra ur sladden och låta bilen vila en dryg minut. Kortare än så fungerade inte, för det hade jag redan testat flera gånger.
Tur i oturen att vi inte fått effekttarifferna ännu, de skulle ha slagit in kl 7 annars...
Våra effekttariffer är vardagar 7-20…pacman42 skrev:
GAAAAHHHH!
Jag har mina bevakningar som bokmärken. Enkelt att bara klicka igenom listan.RoTe skrev:
Haha nu är fan måttet rågat när det gäller Blocket! Vet inte hur många år jag tjatade på dom att tillåta fler än 20 bevakningar, men nej se det var inte aktuellt. Tjatade även flera år att införa en filtrering för antalet hästkrafter och det gjorde dom faktiskt efter flera års påtalning och tjatande om det i deras kundundersökningar. Jag använder blocket enbart som bevakning av objekt jag kan tänkas köpa om rätt "deal" dyker upp, jag går nästan aldrig in och spontansöker på något.
Kungälv energi. Alla dagar 7-21 under november till och med mars. Start den 1/1-26.K kniv skrev:
När jag pratade med dem i somras så sade de vardagar, men när det skarpa förslaget kom så gällde det även på helgerna.
Ellevio 24/7/365 Mellan 6:00 - 22:00 81 kr Kw/h 22:00 - 6:00 50 %.K kniv skrev:
Det blir att ha kallskuret till alla helger och sitta ensam och äta. Kommer hela släkten så blir det
dyrt med all matlagning. Lätt att få toppar, när kanske 4 plattor och ugnen är i gång.