kashieda kashieda skrev:
Lika smart som när man räknar på tidsvinster av järnvägsinvesteringar.

"Eftersom det går att arbeta på tåget som innebär kortare restid att möjlig arbetstid minskar och det är dåligt", ungefär.
Jag arbetade på ett företag som bl a jobbade med konsulttjänster inom samhällsbyggnad för ett antal år sedan. I samband med att Sundsvalls kommun gjorde en utredning av problemet med att järnvägen skär rakt igenom stan gjorde man en genomgång av de samhällsekonomiska kalkyler som låg till grund för att fatta beslut om Botniabanan/Ådalsbanan.
Med de trafikvolymer man räknat med en gång i tiden för att järnvägsprojekten skulle vara samhällsekonomiskt lönsamma skulle järnvägsbommarna i Sundsvall vara fällda 65 minuter i timmen på morgonen och eftermiddagen...

• Haha
  • Gilla
karlmb och 7 till
  • Laddar…
B
GAAAAHHHH!!!

För att spolarvätskesystemet i bilen fortfarande innehöll lite sommarspolvätska när det blev kallt = vindrutespolningen funkade inte, stannade ibland och hällde på spolarvätska direkt på rutan, tur att vädret inte var värre när det hände. Har bilen i varmgarage över dagen idag, måste komma ihåg att spola så att frystålig vätska kommer fram innan jag åker ut i kylan.

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
För att spolarvätskesystemet i bilen fortfarande innehöll lite sommarspolvätska när det blev kallt
Påminner mig om en sak...

• Gilla
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Jag borde stänga av trädgårdsvattnet....

Snötäckt trädgård framför ett rött tegelhus med snö på taket och bortglömda trädgårdsmöbler i snön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

🙄

• Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Påminner mig om en sak...
Det är ju fredag så det lär väl handla om sprit..

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag borde stänga av trädgårdsvattnet....

[bild]
🙄
Nä, låt det droppa så det inte fryser

F fribygg skrev:
Blåser ut det med tryckluft.
Brukar ske klockan 22 när jag inser att det ska vara en köldknäpp under natten, inatt var prognosen två plus, som tydligen blev två minus.

W whak skrev:
VVad är det för tjomme som har tiltat blocket.se

Helt värdelös uppdatering
Appen är fördärvad med, sparar inte sökningarna längre. Nu måste man välja kategori, plats och andra filter varje gång man går in i appen.

• Ledsen
  • Gilla
  • Arg
karlmb och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nä, låt det frysa så det slutar droppa...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Systemet är nu tömt så det kommer inte droppa mer i år ;)

ClasseClas
B Blazermannen skrev:
GAAAAHHHH!!!

För att spolarvätskesystemet i bilen fortfarande innehöll lite sommarspolvätska när det blev kallt = vindrutespolningen funkade inte, stannade ibland och hällde på spolarvätska direkt på rutan, tur att vädret inte var värre när det hände. Har bilen i varmgarage över dagen idag, måste komma ihåg att spola så att frystålig vätska kommer fram innan jag åker ut i kylan.
Har också gjort det men för bra många år sen. Sedan dess är det riktig spolarvätska som gäller, året runt.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nä, låt det frysa så det slutar droppa...
Det låter som du talar i egen sak Alfredo, väntar du dej ventilbyten till våren?

• Ledsen
  • Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Appen är fördärvad med, sparar inte sökningarna längre. Nu måste man välja kategori, plats och andra filter varje gång man går in i appen.
Måste säga att det var den värsta "uppdatering/förbättring" som jag sett i "user interface".
Sååååå många saker som försämrades!

• Gilla
Paulina123 och 3 till
  • Laddar…
Nya blocket. Gaaaaah. Lämna feedback på uppdateringen, mycket enkelt om man har appen. Förmodligen det enda som är enkelt efter uppdateringen. Gaaah.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Nya blocket. Gaaaaah. Lämna feedback på uppdateringen, mycket enkelt om man har appen. Förmodligen det enda som är enkelt efter uppdateringen. Gaaah.
Och om man inte har appen?
Omöjligt att hitta var på hemsidan!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.