1 654 806 läst ·
17 707 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag arbetade på ett företag som bl a jobbade med konsulttjänster inom samhällsbyggnad för ett antal år sedan. I samband med att Sundsvalls kommun gjorde en utredning av problemet med att järnvägen skär rakt igenom stan gjorde man en genomgång av de samhällsekonomiska kalkyler som låg till grund för att fatta beslut om Botniabanan/Ådalsbanan.kashieda skrev:
Med de trafikvolymer man räknat med en gång i tiden för att järnvägsprojekten skulle vara samhällsekonomiskt lönsamma skulle järnvägsbommarna i Sundsvall vara fällda 65 minuter i timmen på morgonen och eftermiddagen...
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 428 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 428 inlägg
GAAAAHHHH!!!
För att spolarvätskesystemet i bilen fortfarande innehöll lite sommarspolvätska när det blev kallt = vindrutespolningen funkade inte, stannade ibland och hällde på spolarvätska direkt på rutan, tur att vädret inte var värre när det hände. Har bilen i varmgarage över dagen idag, måste komma ihåg att spola så att frystålig vätska kommer fram innan jag åker ut i kylan.
För att spolarvätskesystemet i bilen fortfarande innehöll lite sommarspolvätska när det blev kallt = vindrutespolningen funkade inte, stannade ibland och hällde på spolarvätska direkt på rutan, tur att vädret inte var värre när det hände. Har bilen i varmgarage över dagen idag, måste komma ihåg att spola så att frystålig vätska kommer fram innan jag åker ut i kylan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 626 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 626 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 626 inlägg
Systemet är nu tömt så det kommer inte droppa mer i år 
Har också gjort det men för bra många år sen. Sedan dess är det riktig spolarvätska som gäller, året runt.B Blazermannen skrev:GAAAAHHHH!!!