233 572 läst ·
1 007 svar
234k läst
1,0k svar
Från garage till "multiverkstad" en riktigt seg byggtråd
Det där är en väldigt bra idé, låt mig grunna lite. Kan man ha Sliparedag utanför Lund kan man väl ha något annat i Varberg! Kom och kontrollmät era tumstockar kanske, eller bara cocktailparty i snickeriet helt enkelt... Vi får se, återkommer.Frustrator skrev:
Väldigt bra idé...
//Ronnie
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 inlägg
Risken finns att det går en SAAB från Trelleborg också.
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Självklart ingen ironi. Och Halmstad — hur hemskt låter inte det? Där gjorde ju jag lumpen 1981-1982; nä så kan vi inte ha det.Frustrator skrev:
Är det snickarparty så är det, då dricker vi shellack, hyvlar mothårs och dunkar dyckert, eller nåt...
Snälla nån. This is super serious, i stort sett...
//Ronnie
Tumstocksdag i Varberg — vilken överväldigande respons, så glad jag blir!
Eller så blir det en sliparedag för de behövs ju året runt eller också så blir det något annat.
Hur som helst, det här ska bli av till 100%, men just nu ser planen ut så här:
I en separat tråd på Byggahus kommer jag att föreslå 2-3 datum, förmodligen i april 2018, där man kan rösta på det datum som passar var och en bäst. Det datum som får flest röster kommer att bli den dag som blir Tumstocksdagen i Varberg eller vad det nu blir i slutänden.
Jag hoppas VERKLIGEN att alla som visat intresse nu har möjlighet att vara med när det blir dags, jag har träffat många av er och skulle gärna träffa de jag inte mött hittills.
Ha det riktigt gott!
//Ronnie
Eller så blir det en sliparedag för de behövs ju året runt eller också så blir det något annat.
Hur som helst, det här ska bli av till 100%, men just nu ser planen ut så här:
I en separat tråd på Byggahus kommer jag att föreslå 2-3 datum, förmodligen i april 2018, där man kan rösta på det datum som passar var och en bäst. Det datum som får flest röster kommer att bli den dag som blir Tumstocksdagen i Varberg eller vad det nu blir i slutänden.
Jag hoppas VERKLIGEN att alla som visat intresse nu har möjlighet att vara med när det blir dags, jag har träffat många av er och skulle gärna träffa de jag inte mött hittills.
Ha det riktigt gott!
//Ronnie
Vore kul om du kom Mattias! Men den ser ut att sitta bra, den där metern, tänkte att man kanske kunde låna ner riksmetern från Borås. 
Annars har jag inte mindre än två enmeters stållinjaler från Biltema som kanske kan funka... Eller, näe, det gör de ju inte.
Hur som helst, på något vis avgör vi vem som har längst tumstock, gör något annat och sedan grillar vi, tar en öl eller annat och ser om vi kan hitta något vi kan prata om. Verkar det ok?
//Ronnie
Annars har jag inte mindre än två enmeters stållinjaler från Biltema som kanske kan funka... Eller, näe, det gör de ju inte.
Hur som helst, på något vis avgör vi vem som har längst tumstock, gör något annat och sedan grillar vi, tar en öl eller annat och ser om vi kan hitta något vi kan prata om. Verkar det ok?
//Ronnie
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Hjälpa dig att bygga ngt låter bättreP Pysslarn skrev:Vore kul om du kom Mattias! Men den ser ut att sitta bra, den där metern, tänkte att man kanske kunde låna ner riksmetern från Borås.
//Ronnie