Frustrator Frustrator skrev:
En fest? Är vi inbjudna allihopa? ;)
Det där är en väldigt bra idé, låt mig grunna lite. Kan man ha Sliparedag utanför Lund kan man väl ha något annat i Varberg! Kom och kontrollmät era tumstockar kanske, eller bara cocktailparty i snickeriet helt enkelt... Vi får se, återkommer.

Väldigt bra idé...
//Ronnie

• Gilla
Hedens
  • Laddar…
Grym idé! Sign me up! Varberg känns som lagom långt bort!

Vi kan väl inleda med att hjälpas åt att skruva de sista skivorna i taket kanske?

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Varberg är definitivt bra mycket närmare än Lund, passar dagen så är jag intresserad.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Varberg är jättenära Lund, jag kommer! Finns plats i bilen för fler:)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Jag har länge misstänkt något fel på mina tumstockar så funkar dagen så kommer jag gärna upp och kollar mina.
@Daniel_N - Åka Volvo istället för Mazda? ;)

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Varberg är jättenära Lund, jag kommer! Finns plats i bilen för fler:)
Vet i tusan om jag vågar åka på road trip med dig, vårt track record på bilutflykter är inte så imponerande.

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Risken finns att det går en SAAB från Trelleborg också.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Vet i tusan om jag vågar åka på road trip med dig, vårt track record på bilutflykter är inte så imponerande.
Äh, vad är sannolikheten för haveri 2ggr i rad? Nästan noll känner jag!

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Väldigt bra idé...
//Ronnie
Antar jag ironi? :)
I värsta fall får vi titta på ditt bygge och sen åka ner till halmstad..jag har nu lyckats städa fram nästa 1.5kvm golvyta..staplar vi alla på höjd kan vi få plats..

Frustrator Frustrator skrev:
Antar jag ironi? :)
I värsta fall får vi titta på ditt bygge och sen åka ner till halmstad..jag har nu lyckats städa fram nästa 1.5kvm golvyta..staplar vi alla på höjd kan vi få plats..
Självklart ingen ironi. Och Halmstad — hur hemskt låter inte det? Där gjorde ju jag lumpen 1981-1982; nä så kan vi inte ha det.
Är det snickarparty så är det, då dricker vi shellack, hyvlar mothårs och dunkar dyckert, eller nåt...
Snälla nån. This is super serious, i stort sett... :)
//Ronnie

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Tumstocksdag i Varberg — vilken överväldigande respons, så glad jag blir!
Eller så blir det en sliparedag för de behövs ju året runt eller också så blir det något annat.

Hur som helst, det här ska bli av till 100%, men just nu ser planen ut så här:
I en separat tråd på Byggahus kommer jag att föreslå 2-3 datum, förmodligen i april 2018, där man kan rösta på det datum som passar var och en bäst. Det datum som får flest röster kommer att bli den dag som blir Tumstocksdagen i Varberg eller vad det nu blir i slutänden.

Jag hoppas VERKLIGEN att alla som visat intresse nu har möjlighet att vara med när det blir dags, jag har träffat många av er och skulle gärna träffa de jag inte mött hittills.

Ha det riktigt gott!
//Ronnie

• Gilla
siggebo och 3 till
  • Laddar…
Varberg i april. Kan funka. Ska jag ta med mig arkivmetern?
Person står bredvid en stenmätsticka inhuggen i en vägg med texten "METRE".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vore kul om du kom Mattias! Men den ser ut att sitta bra, den där metern, tänkte att man kanske kunde låna ner riksmetern från Borås. :D
Annars har jag inte mindre än två enmeters stållinjaler från Biltema som kanske kan funka... Eller, näe, det gör de ju inte.

Hur som helst, på något vis avgör vi vem som har längst tumstock, gör något annat och sedan grillar vi, tar en öl eller annat och ser om vi kan hitta något vi kan prata om. Verkar det ok?

//Ronnie

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Varberg i april. Kan funka. Ska jag ta med mig arkivmetern?
[bild]
Ja, den där referensen är verkligen huggen i sten:geek:

P Pysslarn skrev:
Vore kul om du kom Mattias! Men den ser ut att sitta bra, den där metern, tänkte att man kanske kunde låna ner riksmetern från Borås. :D
Annars har jag inte mindre än två enmeters stållinjaler från Biltema som kanske kan funka... Eller, näe, det gör de ju inte.

Hur som helst, på något vis avgör vi vem som har längst tumstock, gör något annat och sedan grillar vi, tar en öl eller annat och ser om vi kan hitta något vi kan prata om. Verkar det ok?

//Ronnie
Hjälpa dig att bygga ngt låter bättre:)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.