5 410 läst ·
33 svar
5k läst
33 svar
Fråga om att flytta elmätare
Ja jag får vara nöjd med det och hoppas ingen saboterar när man är bortrest. Typ stänger av strömmen. Fast då får man ju larm och kan ringa någon granne som tittar i skåpetB BSOD skrev:Batterier är ju i alla fall inte lönsamt. Och de sitter ju inte vid mätaren i alla fall?
Enda fördelen med att flytta skåpet är väl att utrustning som ansluts till han/p1 porten på elmätaren får lite kortare kabel? Eller lättare kan kommunicera trådlöst mot system inne i huset. Känns som väldigt klen anledning att flytta skåpet.
Jag kan tycka att elskåp är rätt fula. Jag hade varit nöjd med att det står som det gör, och hade inte rotat mer i det.
Först och främst tycker jag precis som övriga att du ska försöka ta dialogen med Ellevio kring en smidig lösning på problemet. Jag kan inte svara för hur Ellevio tänker men hade det varit min nätägare så hade de varit medgörliga till att hitta en lösning då nuvarande inte är så bra varken för dig eller för Ellevio och mätarskåpet ska idag stå på den fastighet den betjänar men förr var det inte så noga. Om du har för avsikt att installera solceller så kommer det komma krav på en brytare efter mätaren i mätarskåpet som är låsbar, detta kan vara lite bökigt i mätarskåpet på fotot.
Ja dagens mätarskåp kan vem som öppna med fingrarnaT tpsoft skrev:Först och främst tycker jag precis som övriga att du ska försöka ta dialogen med Ellevio kring en smidig lösning på problemet. Jag kan inte svara för hur Ellevio tänker men hade det varit min nätägare så hade de varit medgörliga till att hitta en lösning då nuvarande inte är så bra varken för dig eller för Ellevio och mätarskåpet ska idag stå på den fastighet den betjänar men förr var det inte så noga. Om du har för avsikt att installera solceller så kommer det komma krav på en brytare efter mätaren i mätarskåpet som är låsbar, detta kan vara lite bökigt i mätarskåpet på fotot.
Klicka här för att svara