B BSOD skrev:
Batterier är ju i alla fall inte lönsamt. Och de sitter ju inte vid mätaren i alla fall?

Enda fördelen med att flytta skåpet är väl att utrustning som ansluts till han/p1 porten på elmätaren får lite kortare kabel? Eller lättare kan kommunicera trådlöst mot system inne i huset. Känns som väldigt klen anledning att flytta skåpet.

Jag kan tycka att elskåp är rätt fula. Jag hade varit nöjd med att det står som det gör, och hade inte rotat mer i det.
Ja jag får vara nöjd med det och hoppas ingen saboterar när man är bortrest. Typ stänger av strömmen. Fast då får man ju larm och kan ringa någon granne som tittar i skåpet :)
 
Först och främst tycker jag precis som övriga att du ska försöka ta dialogen med Ellevio kring en smidig lösning på problemet. Jag kan inte svara för hur Ellevio tänker men hade det varit min nätägare så hade de varit medgörliga till att hitta en lösning då nuvarande inte är så bra varken för dig eller för Ellevio och mätarskåpet ska idag stå på den fastighet den betjänar men förr var det inte så noga. Om du har för avsikt att installera solceller så kommer det komma krav på en brytare efter mätaren i mätarskåpet som är låsbar, detta kan vara lite bökigt i mätarskåpet på fotot.
 
T tpsoft skrev:
Först och främst tycker jag precis som övriga att du ska försöka ta dialogen med Ellevio kring en smidig lösning på problemet. Jag kan inte svara för hur Ellevio tänker men hade det varit min nätägare så hade de varit medgörliga till att hitta en lösning då nuvarande inte är så bra varken för dig eller för Ellevio och mätarskåpet ska idag stå på den fastighet den betjänar men förr var det inte så noga. Om du har för avsikt att installera solceller så kommer det komma krav på en brytare efter mätaren i mätarskåpet som är låsbar, detta kan vara lite bökigt i mätarskåpet på fotot.
Ja dagens mätarskåp kan vem som öppna med fingrarna :)
 
Purre
Alla mätarskåp kan vem som helst öppna med en skruvmejsel typ. Väldigt enkelt att bryta strömmen till alla hus överallt med andra ord. Annars markskåp på gatan och rycka knivsäkringar är ingen raketforskning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.