Ser att det är en gammal tråd men ändå.
Jag och mina arbetskamrater har fått oss ett riktigt gott skratt !
Snacka om att ha byxorna nere vid anklarna !
Hur har det nu gått med detta ärende ?
Jag och mina arbetskamrater har fått oss ett riktigt gott skratt !
Snacka om att ha byxorna nere vid anklarna !
Hur har det nu gått med detta ärende ?
Provar att bumpa denna mycket underhållande historia. Trådskaparen kanske inte längre är medlem, men om så är fallet vore det otroligt kul med en uppdatering i ärendet.
Verkar som om du och alla andra undrande har i alla fall en liten chans att få svar på frågorna...daniellindholm skrev:
Senaste aktivitet här inne från trådskaparen var enligt "hans sida" 2009-07-30 kl 11:55.
F.ö. en av de roligare trådar jag läst, även om, som andra redan nämnt, jordförsvinnandet är trist!
Man får väl ta en dag och gräva djupare i arkiven själv...
//Daniel
Jag skulle polisanmält utan att tveka. Skulle det visa sig att det finns en legitim förklaring så läggs utredningen ned, så det är ingen risk där.
Hade jag känt mig riktigt elak så skulle jag dessutom inte nöjt med med ekonomisk ersättning, utan jag skulle krävt tillbaka min jord, så att han fått gräva upp hela gräsmattan...
Hade jag känt mig riktigt elak så skulle jag dessutom inte nöjt med med ekonomisk ersättning, utan jag skulle krävt tillbaka min jord, så att han fått gräva upp hela gräsmattan...
Följande brev kanske?
"Hej Granne!
När jag köpte granntomten låg det en hög jord på den, som säljaren sa ingick. Några månader seanre, när jag skulle bygga så var jorden borta. Enligt bild (bilaga 1) tycks den ha försvunnit till din tomt.
Att ersätta jorden kostade mig 30.000:-. Om du nu sätter in hälften av detta 15.000:- på konto XYZ senast M/N, så anser jag saken utagerad för min del, och kommer inte ta reda på vart den tog vägen.
Vänligen,
Jordägaren"
"Hej Granne!
När jag köpte granntomten låg det en hög jord på den, som säljaren sa ingick. Några månader seanre, när jag skulle bygga så var jorden borta. Enligt bild (bilaga 1) tycks den ha försvunnit till din tomt.
Att ersätta jorden kostade mig 30.000:-. Om du nu sätter in hälften av detta 15.000:- på konto XYZ senast M/N, så anser jag saken utagerad för min del, och kommer inte ta reda på vart den tog vägen.
Vänligen,
Jordägaren"
Hur gick det?
Spontant så hade jag löst detta direkt med grannen, visa bilden, be att han/hon förklarar sig. Det går liksom inte att prata bort sådana tydliga bevis. Fråga vad granne är beredd att betala, visa papper på vad du hade för utgifter på grund av denna stöld. Om grannen fortfarande blånekar så är denne ingen god granne och kommer aldrig att bli heller, då är det dags att dra fram de blanka vapnen och gå till farbror polis.
Som många skriver att "svälja" det hela och inte våga ta en konfrontation är inget du vinner på. Vare sig i självkänsla eller i pengar. Om det kan bevisas att det är denne grannen som tagit jorden skall denne göra rätt för sig, punkt och slut.
Du har absolut inget att vinna på att försöka bli vän med denne granne och dess gelikar. Genom att mörka vad som hänt så verkar ju ingen du har pratat med vara någon "god granne" direkt.
Någon hade sagt till dig "det var ju inte din jord". Gick du inte till botten med vad detta grundade sig på? Om den allmänna uppfattningen var att det inte var din jord så verkar det ju föreligga en hel del missuppfattningar kring detta. Försök reda ut det...
/Henrik
Spontant så hade jag löst detta direkt med grannen, visa bilden, be att han/hon förklarar sig. Det går liksom inte att prata bort sådana tydliga bevis. Fråga vad granne är beredd att betala, visa papper på vad du hade för utgifter på grund av denna stöld. Om grannen fortfarande blånekar så är denne ingen god granne och kommer aldrig att bli heller, då är det dags att dra fram de blanka vapnen och gå till farbror polis.
Som många skriver att "svälja" det hela och inte våga ta en konfrontation är inget du vinner på. Vare sig i självkänsla eller i pengar. Om det kan bevisas att det är denne grannen som tagit jorden skall denne göra rätt för sig, punkt och slut.
Du har absolut inget att vinna på att försöka bli vän med denne granne och dess gelikar. Genom att mörka vad som hänt så verkar ju ingen du har pratat med vara någon "god granne" direkt.
Någon hade sagt till dig "det var ju inte din jord". Gick du inte till botten med vad detta grundade sig på? Om den allmänna uppfattningen var att det inte var din jord så verkar det ju föreligga en hel del missuppfattningar kring detta. Försök reda ut det...
/Henrik
Om man läser tråden noga så ser man att bosse4 släppte det hela redan ett par dagar efter när han ställde frågan för två år sen.daniellindholm skrev:
Klicka här för att svara