Bo. Eller kan det vara så att du inte laddat ner den senaste appen? 0.9.7, den som publicerades igår.

Ber om ursäkt, jag hade detta problem, men det verkar löst i 0.9.7 :)

Per Eskilsson skrev:
Nu har jag ändrat beteendet för länkar i trådlistor för dig AnneFi så att du alltid kommer till Första olästa inlägget. Oavsett om du kommer från Senaste, Bevakningar eller en forumstartsida. Hoppas du upplever det som en förbättring.
Kan man ändra detta själv någonstans? Jag kommer till sista sidan :confused:

Kan ni implementera så att man kan bläddra sidor i trådar genom att svepa vänster/höger? istället för att behöva trycka sig fram? Likadant som *host host* tapat**k :rolleyes:

Du kan själv ändra till "Första olästa" längst ner på den här sidan.
http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editprofile
Detta går bara att göra från vanliga sajten, inte mobilsajten.

Vi hade en svepfunktion i appen i december men folk beklagade sig över att man felaktigt råkade svepa när man ville scrolla så vi tog bort den tills vidare.

Ok, tack, har ändrat inställningen nu men det verkar inte fungera. Gick in för att läsa några bevakningar men hamnade på sista inlägget. Kanske bara gäller trådar jag besöker från o med nu?
Ok, hoppas det bara är tillsvidare, älskar att svepa istället för att leta upp knappen längst ner/upp. Kanske går att modifiera så att det krävs ett ganska långt svep så alla blir nöjda? :-D

Tänk på att du måste klicka på Spara ändringar-knappen när du ändrar bland inställningar på vanliga sajten, kanske är det det som gör att det inte fungerar.

Tänk på att du måste klicka på Spara ändringar-knappen när du ändrar bland inställningar på vanliga sajten, kanske är det det som gör att det inte fungerar.

Edit: tar tillbaka min misstanke efter att gått in i din profil och kollat.

Tror mer på att det kan bero på att du redan läst allt annat under just Bevakningar och att sista inlägget därför är samma som första olästa.

Redigerat:
Hej, självklart hade jag sparat. Nej hade inte läst allt, men stängde appen o öppnade igen o nu verkar det fungera. Tack!

hsd
Hej
lite OT. men när jag på webben söker efter något och får upp en massa träffar skulle det vara bra om det fanns datumangivelse i träfflistan

Vi använder Googles sökmotor. När Google tycker det är relevant så skrivs en datumangivelse t ex "6 jan 2015" ut, men inte alltid.

Sökresultatet presenteras efter relevans som standard men om du vill kan du sortera om sökresulatet efter datum, klicka då på Relevans och byt till Datum högst upp i sökresultatet.

Redigerat:
hsd
Okey
tack för svar:)

B
Trådar som jag lägger bevakning på via appen sätter 'Omedelbar' i bevakningsinställningarna trots att mitt standardval i inställningarna är ingen e-post. Vet att jag haft samma problem via mobilsidan men har för mig att ni verkar fixat det. Har inte testat mobilsidan nu då jag bara använder appen från mobilen.

Tack för felrapporten. Det stämmer att vi förbättrat hanteringen av bevakningar men vi har fortfarande inte fixat:
1) när man stjärnmärker (bevakar) en tråd i mobilsajten eller i appen tar bevakningen inte hänsyn till ens inställning
2) när man gillar någons inlägg så bevakar man automatiskt den tråden

Hur går det någon användbar app för alla oss som använder iOS. Som det är nu att bara kunna använda mobilasiten blir man ju bara frustrerad varige gång man ger den ett försök. Mobilsiter fungerar ganska bra på vanliga siter, men på ett forum (och ett av Sveriges största dessutom) fungerar det skit dåligt. Ska man hoppa lite mellan trådarna tröttnar man ganska snabbt.

Hoppas verkligen att Ni gör något åt detta inom en snar framtid, om det inte finns några planer så släpp på TT igen så blir alla nöjda.

Just nu håller vi på att lägga till en rad funktioner/förbättringar i mobilsajten som vi vill lägga ut och känna på först innan vi börjar utveckla appen för iPhone. En tanke är att kanske en iPhone-app inte behövs efter det, men vi vet ju inte. Förmodligen kommer vi att vilja ha en iPhone-app ändå. Androidappen vi har nu tog ca 6 veckor att ta fram och förmodligen tar det lika lång tid att ta fram en iOS-app.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Kilensnickare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.