Jag tycker det är bra att man hamnar där man var när man startar appen.
Och som nu, att man kan fortsätta skriva ett inlägg om man påbörjat men kanske inte haft tid att göra klart. Precis som det var i Tapatalk. ;)

Det flesta apparna jag använder minimeras bara.
Tjänar man nåt på att appen stängs ner helt?

Bra jobbat. Börjar bli så bra det kan nu. Enda önskemålet jag har är om det går att dölja brödtexten i trådöversikten, så man bara ser rubriken?

FredrikR skrev:
Jag tycker det är bra att man hamnar där man var när man startar appen.
Och som nu, att man kan fortsätta skriva ett inlägg om man påbörjat men kanske inte haft tid att göra klart. Precis som det var i Tapatalk. ;)

Det flesta apparna jag använder minimeras bara.
Tjänar man nåt på att appen stängs ner helt?
Jag har ingen aning om man tjänar på det (troligtvis inte), det är mer en känsla av att saker som inte behövs inte ska vara igång.
Jag tycker att det är helt okej om det finns ett stäng-av-alternativ i en meny, minimera-knappen finns ju kvar ändå.
...fast å andra sidan kanske jag är relativt ensam om att tycka att detta är en viktig funktion?

En annan sak jag kom på; skulle appen bli rappare om man kunde välja att slippa relaterat-länkarna längst ner?
Jag bläddrar aldrig ner dit, annat än av misstag.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ja, appen blir lite rappare om du bockar ur "Relaterade artiklar" under Inställningar eftersom den då inte behöver läsa in bilderna som syns bredvid artiklarna.

Redigerat:
Nu har vi publicerat en ny app i playbutiken. Appen finns tillgänglig inom en timma.

Den nya appen är stabilare än den tidigare och ska inte krascha.

• Gilla
henrikpalm
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Ja, appen blir lite rappare om du bockar ur "Relaterade artiklar" under Inställningar eftersom den då inte behöver läsa in bilderna som syns bredvid artiklarna.
Jag får nog erkänna att jag missat den inställningen :o

Har ni någon prognos på problemet att hoppa till första olästa inlägget i trådarna?

Vi vet inte när problemet med att man kommer högst upp i trådarna när man backar och att man inte alltid kommer till första olästa inlägget i trådarna är löst. Vi tycker oss inte kunna reproducera problemet på vanliga sajten (utan bara på mobilsajten och främst i webbläsarna Chrome och Internet) och funderar bland annat därför på att göra sajten responsiv och låta den ersätta dagens mobilsajt.

Det är riktigt att problemet inte finns i vanliga sajten. Symptomet i den nya appen är att den först hoppar till senast oläst inlägg, men därefter hoppar till början på inlägget (sidan). Så det fungerar, men något förstör. Jag är programmerare, dock inte inom webbsystem, men symtomet påminner väldigt mycket om ett objektorienterat system där man inte har kontroll över actions och events. För mig verkar det enkelt att spåra på vad som händer här - vad som får sidan att hoppa till början efter det att den ställt sig rätt.

Så blir det inte för mig i Note 3 (android 4.4.2) varken i androidappen eller i Chrome eller i androids standardwebbläsare Internet.

Jag har också inställningen "gå till första olästa inlägget".

Första gången jag klickar in mig i en för mig oläst tråd kommer jag till första inlägget. Andra gången jag klickar på samma tråd kommer jag till första inlägget på sidan nummer två dvs inlägg numner 16. Sedan om jag gör om samma procedur ytterligare en gång så kommer jag till sista inlägget (förutsatt att tråden har färre än 32 poster och förutsatt att ingen har hunnit posta ett nytt svar i samma tråd).

Vilken sida befinner du dig oftast på när du klickar på trådarna?

Senaste, Olästa, Bevakningar, Deltagit, en delforumstartsida, sökresultatsidan eller via en länk i ett bevakningsmail?

Kan det vara så att det inte funkar i just din S2 som kör Android 4.1.2?

F-n nu hände det mig också från Bevakningar men bara en gån sedan funkar det igen. Ja, det är otroligt irriterande och det är otroligt irriterande att det händer ibland.

Redigerat:
Som sagt, det verkar helt klart saknas kontroll över vad som händer i detta system. Det är i och för sig inget konstigt om man använder tredjepartsprodukter med bristfällig dokumentation..

Bo. Testa bocka ur "Visa Relaterade artiklar" under Inställningar i appen och observera om du lyckas reproducera samma fel i trådar som saknar bilder.

Redigerat:
Det går utmärkt att återskapa även i detta fall. Jag tror inte det någonsin har fungerat. Den hoppar till senast olästa, eller senaste inlägget, men hoppar därefter upp till toppen. Spelar ingen roll om jag kommer ifrån Senaste/Olästa/Bevakningar/Forum.

Fick ett liknande problem när jag skulle gå til listan över forum. När sidan visas så scrollar jag snabbt ned till botten för att hitta detta forum, men "#¤&¤% scrollar upp till toppen igen efter några millisekunder. Fundera på att höja min anmärkning om fladder till en show-stopper.

Jag kommer till "Första olästa" 23 gånger av 24. Men det låter som du får felet nästan 10 gånger av 10.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.