26 644 läst ·
97 svar
27k läst
97 svar
Förslag på att inbrottsförstärka befintlig murad Lecavägg?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Finns en tråd om skydd i väggar (främst för fallet då en terrorcell åker i ett fordon och beskjuter hus längs vägen).
Men den som inte vill tro, tror inte ens när man har en pärm full med "skrönor från tingsrätter och hovrätter". Fast nu 20 år senare behöver man nog hundratals högskolepoäng i kriminologi, helst från Södertörns högskola, för att tro att det som händer inte händer.
Det finns folk som har ett behov av att leta rätt på någon att hacka på. Någon som sticker ut lite från mängden. Ett litet påhopp så kan man få några tummar upp av likasinnade. Det gör susen för signalsubstanserna.E EI30-SaC skrev:
Det har du rätt i. Läs fri media i stället och framför allt, kontrollera källorna. För ett par decennier sedan faktagranskade jag en tidskrift som hette SD-Kuriren. Jag beställde domarna från tingsrätter och hovrätter runt om i landet och kunde konstatera att rapporteringen stämde med källorna. (Just den tidskriften kännetecknades av att det förekom en och annan sarkastisk formulering angående gärningsmäns bakgrund, medan medier som Expressen i stället karaktäriseras av att signalement förtigs, utom då gärningsmannen hunnit få medborgarskap. Då missar man aldrig att påpeka att gärningsmannen är "svensk". De gånger en misstänkt är blond eller blåögd blir det tårtkalas på redaktionen.)B Byggdjuret skrev:
Men den som inte vill tro, tror inte ens när man har en pärm full med "skrönor från tingsrätter och hovrätter". Fast nu 20 år senare behöver man nog hundratals högskolepoäng i kriminologi, helst från Södertörns högskola, för att tro att det som händer inte händer.
Då gör du rätt enligt överlevnadspastorn. Hundar ska vara ändamålsenliga, drillade och två till antalet.L leifa.k skrev:
Kan man engelska är även denna intressant:Altaböke skrev:
Redigerat:
Såvida du inte har goda kontakter ser jag detta som en stor svaghet i din plan. Tänk dig själv om du vore en genuscertifierad lågaffektiv hen-polis som knappast har sprungit 3 kilometer på 9 minuter men väl har den rätta värdegrunden. Åker du då och stör några skitfarliga Orten-killar som "vet var din postlåda bor" eller åker du hellre och plockar in en frustrerad fattigpensionär som har skrivit neger på Facebook? Svensken måste inse att denne inte har staten på sin sida. Det du behöver är vad preppers på engelska kallar Mutual Assistance Group. Och ni behöver inte förlita er på Internet eller mobilnät.T Trulli skrev:
En helt vanlig onsdagmorgon i Älvsjö: "Knivbeväpnad man bröt sig in hos familj".
Inte lätt att hålla räkningen på hur många liknande händelser som inträffat den här veckan men om vi ska tro kriminologerna på Byggahus:
Inte lätt att hålla räkningen på hur många liknande händelser som inträffat den här veckan men om vi ska tro kriminologerna på Byggahus:
- Barnfamiljen som bor i radhuset har skyltat i sociala medier om vilka rikedomar de har och då får barnen räkna med att vakna av glassplitter
- De får skylla sig själva som inte flyttat till ett område där sånt här inte inträffar
- Det är bara Expressen som lyfter fram det negativa, alla borde bara läsa nyheter om mellon istället
- Familjen är paranoida om de trodde att detta skulle kunna hända dem
Vad vill du egentligen säga med detta inlägg?R bossebyggarn skrev:En helt vanlig onsdagmorgon i Älvsjö: "Knivbeväpnad man bröt sig in hos familj".
Har jag förstått det rätt?
- Barnfamiljen som bor i radhuset har skyltat i sociala medier om vilka rikedomar de har och då får barnen räkna med att vakna av glassplitter
- De får skylla sig själva som inte flyttat till ett område där sånt här inte inträffar
- Det är bara Expressen som lyfter fram det negativa, alla borde bara läsa nyheter om mellon istället
- Familjen är paranoida om de trodde att detta skulle kunna hända dem
Att jag tycker det är fruktansvärt osympatiskt, oempatiskt och okunnigt att sitta här och raljera och påstå att alla som tror att detta kan inträffa är galna och paranoida. Samtidigt som liknande fruktansvärda händelser inträffar allt oftare och påverkar väldigt många människor.Jonatan79 skrev:
Min känsla är mer att många tyckte det var rätt överdrivet att bygga om sitt hem på det sätt som TS planerade. Det finns olika sätt att hålla buset ute...R bossebyggarn skrev:
Och detta trots att ingen här vet ett dugg om TS bakgrund och situation och hotbild.Jonatan79 skrev:
Och trots att TS var tydlig med att han inte ville ha synpunkter kring detta utan endast ville ha byggråd.
Likförbannat skulle folk ge sig in och förminska och förlöjliga.
Men det var framförallt inte den aspekten jag reagerade på. Det var alla som hånskrattar åt att man påstår att sådana här händelser inträffar och i princip skuldbelägger de som utsätts eftersom de "borde flytta".
Grattis till er som tror att detta är science fiction men för många andra är det numera händelser man tyvärr knappt rycker på axlarna över när de inträffar ytterligare en gång i närområdet. Att raljera på andra människors bekostnad bara för att man inte klarar av att sätta sig in i deras situation är ganska osympatiskt. Att påstå att sådant här bara händer om man skyltar med sina pengar samtidigt som man ser rubrik efter rubrik om ytterligare en 90-åring som blivit blåslagen och rånad i hemmet eller en barnfamilj som vaknat av glassplitter är ganska osmakligt.
Men nyhetsrapporteringen säger ingenting, har jag fått lära mig här, eftersom de bara lyfter fram det värsta. Om det nu inte skett någon ökning kan man ändå undra varför media inte såg något nyhetsvärde i dessa händelser för några år sedan.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 680 inlägg
Diskussionen har spårat ur i off topic och TS har lämnat tråden. Stänger den därför.
Våra diskussionsregler:
/Moderator
Våra diskussionsregler:
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/
/Moderator
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden