L llundberg skrev:
Det är ju föräldrarna och systern som startade bråket genom att behandla brodern som mindre värd.
Lägg ner!
Ja dom startade bråket genom att göra som dom ville med DERAS tillgångar, naturligtvis skulle dom frågat sin son först innan dom använde sina tillgångar.
Vet om jag törs köpa bensin till äldste sonens gräsklippare, som jag lånat, utan att först förankrat det med mina andra barn. Fyller jag tanken får han ju mer bensin än det var när jag lånade klipparen??
Ps
Att det ska vara så svårt att fatta att mina pengar är just mina och jag gör precis vad jag vill med dom så länge jag lever. Det som blir kvar när jag dör det kan barnen strida om men inte det jag gjort medan jag var vid liv och någorlunda sund i tanken.

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
JAG tror du missförstår llundberg han menar ju att det är ju, som alltid självklart att den som gnäller mest o skriker högst är ju den som har rätt, det vet ju alla.. Alltså är det ju naturligtvis Ts som det är synd om i detta fallet, allt annat vore ju otänkbart

E elmont skrev:
Ja dom startade bråket genom att göra som dom ville med DERAS tillgångar, naturligtvis skulle dom frågat sin son först innan dom använde sina tillgångar.
Vet om jag törs köpa bensin till äldste sonens gräsklippare, som jag lånat, utan att först förankrat det med mina andra barn. Fyller jag tanken får han ju mer bensin än det var när jag lånade klipparen??
Ps
Att det ska vara så svårt att fatta att mina pengar är just mina och jag gör precis vad jag vill med dom så länge jag lever. Det som blir kvar när jag dör det kan barnen strida om men inte det jag gjort medan jag var vid liv och någorlunda sund i tanken.
Men när man blir äldre så ska barn helt plötsligt vara med och bestämma både det ena och det andra och ha åsikter om allt möjligt som de inte brydde sig ett skit om förut.
Och i bland skiter det sig för ena barnet som behöver hjälp. Ska man då dela ut ex pengar el barnvakt till alla. Det finns Ingen millimeterrättvisa.
Som jag sagt hela tiden de som verkligen bryr sig när jag lever bryr jag mig om när jag dör.
Ni som känner er orättvist behandlade el vet att ni kommer att bli, tänk efter är ni verkligen förtjänta av något överhuvudtaget

• Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det finns Ingen millimeterrättvisa.
Det är det heller ingen som begär. Om du hoppar av käpphästen och läser vad TS faktiskt skrivit så är föräldrarnas självbild att de varit rättvisa, medan TS menar att systern fått ojämförligt och omotiverat mycket mer.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är det heller ingen som begär. Om du hoppar av käpphästen och läser vad TS faktiskt skrivit så är föräldrarnas självbild att de varit rättvisa, medan TS menar att systern fått ojämförligt och omotiverat mycket mer.
Rättvisa möts inte enbart i materiella ting utan allt läggs i vågskålen.
Om föräldrarnas bild är att de varit rättvisa så kanske TS’s självbild är sned.
Och ”rättvisa” skiter sig ju ibland ex när någon behöver mycket barnvakt eller blir sju länge och behöver hjälp, eller, eller.
Jag hade bekanta som gav en son sitt hus när det närmade sig. Det för han skötte hus tomt åkte o handlade ja i princip allt under många år. Var det rättvist? De andra barnen tyckte faktiskt det men kunde lika gärna varit tvärt om.

... TS lämnade tråden i mitten av juni ...😅

Hur lång är en tråd?

• Gilla
Arnejaevel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.