Haha, hmm.. skapar jag onödiga trådar kanske? :p

Mikael_L
peterwesterlund skrev:
Haha, hmm.. skapar jag onödiga trådar kanske? :p
Tja, vi hjälper ju snällt till också ... ;)

Hönan eller ägget, typ ... ;)

Men just den tråden var ju så i särklass bra också för att visa vilken otrolig hjälpsamhet som frodas på detta forum, du fick t.o.m hemlevererat material gratis av någon forummedlem. :)

Ja, det var helt otroligt faktiskt! :)

Det jag funderar på??

Det är hur du vågar anlita en så osäker elektriker. Det åligger faktiskt den behöriga installatören att skicka en kompetent yrkesman. Det inte ok att skicka en ''kock''.

Är det så att du gör jobbet själv, då anpassar man rekommendationerna något.

Det finns t.ex radiostyrda strömbrytare/ dimmer som inte kräver någon kabelanslutning.

Elektrikern var hur som helst här i förmiddags och gjorde jobbet. Jag hade ju aldrig kunnat göra det där själv men ja det kanske inte var den tryggaste känslan man haft. Han var väldigt trevlig och samarbetsvillig men det är inte jättelätt när den man ska samarbeta med inte talar flytande svenska och talar väldigt fort på köpet. Och för mig är kommunikation väldigt viktigt. Men jobbet blev gjort och efteråt kunde jag verkligen andas ut. Men det är nog inte den elektriker jag kommer återkomma till för nästa jobb. Vore så bra om man kunde hitta en bra som man alltid kan ringa.

Tobbe_3 skrev:
Det finns t.ex radiostyrda strömbrytare/ dimmer som inte kräver någon kabelanslutning.
Det är fredag. Jag är trött. Förklara gärna... :confused: :eek:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.