20 580 läst ·
108 svar
21k läst
108 svar
Flydde ångest och köpte kontorslokal för 12,7 miljoner – Husdrömmar
Superfint, men väldigt opersonligt. Lite som en bättre hotellsvit. Gillade flera av lösningarna, bl.a den med listerna som jag kommer att sno. Gissar att de gör en riktigt god affär på lägenheten den dag de vill sälja. I övrigt ett rätt trist avsnitt. Gulliga ungar 😊
Superfin lägenhet men jag skulle inte vilja påstå att det blir sekelskifte bara för att man väljer profilhyvlade foder och fiskbensparkett. Sekelskiftesstilen innehåller så mycket mer. Jag saknar tidstypisk belysning, gardiner och tapeter. Likaså färgsättning. Ofta var foder och dörrar av andra kulörer än vit. Sen tycker jag köket och garderoberna såg fina ut, men även där går det ju att få sekelskiftetstil utan att tumma på modern känsla. Det går inflation i sekelskiftetsstilen.
Jo, det ser ut som en urblåst sekelskifteslägenhet som renoverats modernt 🤔C Chokladmonster skrev:Superfin lägenhet men jag skulle inte vilja påstå att det blir sekelskifte bara för att man väljer profilhyvlade foder och fiskbensparkett. Sekelskiftesstilen innehåller så mycket mer. Jag saknar tidstypisk belysning, gardiner och tapeter. Likaså färgsättning. Ofta var foder och dörrar av andra kulörer än vit. Sen tycker jag köket och garderoberna såg fina ut, men även där går det ju att få sekelskiftetstil utan att tumma på modern känsla. Det går inflation i sekelskiftetsstilen.
Blev jättefint, gillade att de satsade på gedigna material. Äkta parkett, gipsstuckatur och återvunna dörrar. Skulle de någon gång tröttna på de mer moderna färgvalen, är det ju bara att måla om och tapetsera. Go familj också, bra gjort!Redaktionen skrev:
Är det något som är fel med lägenheten eftersom den bara gick för 12,7 mkr? Ligger den väldigt lågt i huset utan/utsikt eller liknande? För 190 kvm borde gått betydligt dyrare i det området, alla kan ju räkna baklänges och förstå att man kan lägga många miljoner på att konvertera lokalen och ändå gå plus. Sällan man kan göra rena klipp i Stockholm nuförtiden. Huset låg mot vattnet, men såg inga bilder med sjöutsikt. Men med 190 kvm har de väl antagligen sjöutsikt någonstans.
Reagerade också över att de gått och tittat på lägenheten fem gånger. Så långsamt brukar inte försäljning av lägenhet gå, även om det tidigare varit lokal. Såldes den av mäklare?
Reagerade också över att de gått och tittat på lägenheten fem gånger. Så långsamt brukar inte försäljning av lägenhet gå, även om det tidigare varit lokal. Såldes den av mäklare?
Våning 1 utan balkong. Jättefin utsikt över riddarfjärden, men mycket trafik.