M maria01 skrev:
halva stockholms hemma kontor olagliga då
På vilket sätt skulle det vara olagligt att ha ett kontor hemma? Att man inte kan dra av kostnader på företaget gör inte att det blir olagligt att sitta hemma och jobba.

• Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
halva stockholms hemma kontor olagliga då
Varför det? Inga avdrag beviljas om inte reglerna är uppfyllda. Att sitta i sin bostad och jobba är inte olagligt.

• Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
På vilket sätt skulle det vara olagligt att ha ett kontor hemma? Att man inte kan dra av kostnader på företaget gör inte att det blir olagligt att sitta hemma och jobba.
svara på

BirgitS att det skullle gå att skriva av det inte att det var skattebrott = olagligt​

P Pin skrev:
Varför det? Inga avdrag beviljas om inte reglerna är uppfyllda. Att sitta i sin bostad och jobba är inte olagligt.
var ju det jag skrev tidigare att det inte var men du tyckte då att att det var fel harr du ändrat dig nu

M maria01 skrev:
svara på

BirgitS att det skullle gå att skriva av det inte att det var skattebrott = olagligt​

Har du någon källa på att hälften av de som jobbar hemifrån i Stockholm gör otillåtna avdrag?

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
var ju det jag skrev tidigare att det inte var men du tyckte då att att det var fel harr du ändrat dig nu
Det du skriver nu är obegripligt att förstå vad det relaterar till.

Jag står fast vid det jag hela tiden konsekvent framfört.

• Gilla
damm
  • Laddar…
Superfint, men väldigt opersonligt. Lite som en bättre hotellsvit. Gillade flera av lösningarna, bl.a den med listerna som jag kommer att sno. Gissar att de gör en riktigt god affär på lägenheten den dag de vill sälja. I övrigt ett rätt trist avsnitt. Gulliga ungar 😊

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Tycker stilen känns väldigt mellanöstern möter beige influencer. Snyggt, men känns mest som en hotellsvit.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Vad är det som folk tycker är så triggande med detta par och denna renovering? Varit väldigt många Husdrömmar med liknande budget men aldrig stött på att 95% av kommentarerna är negativa och handlar om pengar istället för boendet

• Gilla
RosannaEL och 3 till
  • Laddar…
N Nyatag skrev:
Vad är det som folk tycker är så triggande med detta par och denna renovering? Varit väldigt många Husdrömmar med liknande budget men aldrig stött på att 95% av kommentarerna är negativa och handlar om pengar istället för boendet
Den "svenska avundsjukan" / "jantelagen" - ?

Superfin lägenhet men jag skulle inte vilja påstå att det blir sekelskifte bara för att man väljer profilhyvlade foder och fiskbensparkett. Sekelskiftesstilen innehåller så mycket mer. Jag saknar tidstypisk belysning, gardiner och tapeter. Likaså färgsättning. Ofta var foder och dörrar av andra kulörer än vit. Sen tycker jag köket och garderoberna såg fina ut, men även där går det ju att få sekelskiftetstil utan att tumma på modern känsla. Det går inflation i sekelskiftetsstilen.

• Gilla
ErikBygg och 5 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Superfin lägenhet men jag skulle inte vilja påstå att det blir sekelskifte bara för att man väljer profilhyvlade foder och fiskbensparkett. Sekelskiftesstilen innehåller så mycket mer. Jag saknar tidstypisk belysning, gardiner och tapeter. Likaså färgsättning. Ofta var foder och dörrar av andra kulörer än vit. Sen tycker jag köket och garderoberna såg fina ut, men även där går det ju att få sekelskiftetstil utan att tumma på modern känsla. Det går inflation i sekelskiftetsstilen.
Jo, det ser ut som en urblåst sekelskifteslägenhet som renoverats modernt 🤔

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
När Nadja och Lambert bygger om en sekelskifteslokal på Kungsholmen till ett tryggt hem för sina tre barn med astma, ställer ventilationen till med problem.

Du kan läsa artikeln här: Flydde ångest och köpte kontorslokal för 12,7 miljoner – Husdrömmar
Blev jättefint, gillade att de satsade på gedigna material. Äkta parkett, gipsstuckatur och återvunna dörrar. Skulle de någon gång tröttna på de mer moderna färgvalen, är det ju bara att måla om och tapetsera. Go familj också, bra gjort!

Är det något som är fel med lägenheten eftersom den bara gick för 12,7 mkr? Ligger den väldigt lågt i huset utan/utsikt eller liknande? För 190 kvm borde gått betydligt dyrare i det området, alla kan ju räkna baklänges och förstå att man kan lägga många miljoner på att konvertera lokalen och ändå gå plus. Sällan man kan göra rena klipp i Stockholm nuförtiden. Huset låg mot vattnet, men såg inga bilder med sjöutsikt. Men med 190 kvm har de väl antagligen sjöutsikt någonstans.

Reagerade också över att de gått och tittat på lägenheten fem gånger. Så långsamt brukar inte försäljning av lägenhet gå, även om det tidigare varit lokal. Såldes den av mäklare?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Våning 1 utan balkong. Jättefin utsikt över riddarfjärden, men mycket trafik.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.