23 323 läst ·
87 svar
23k läst
87 svar
Flera trallskruvar som gått av på mitten efter 2 månader
Det räcker om skruvarna håller till byggarna har farit hem. Men ofta håller de inte ens så länge numera. I skruvade konstrukrioner som är några år gamla är det helt normalt att hälften av skruvarna är av. Det är så länge de skall hålla. Enligt leverantörerna och enligt skruvande byggare.
Det finns en orsak till att jag spikar det mesta.
Nej har byggt många altaner där alltid konstruktionen har spikats med galvade spik eller skruvat med VSB C4 skruv, sedan är det kanske 25-50% av kunderna som vill ha Rf skruv till trallen men oftast har jag använt C4 där med har varit yrkesverksam i över 30år och inga reklamationer på grund av rost eller dålig kvalitet på spik eller skruv.Nissens skrev:
Så bor man inte granne med havet så är Rf överkurs, vet inte varför så många är emot C4 för jag frågade våra säljare och dom säger att C4 säljs till 80-90 procent av all trall som säljs.
Hade du några bra butiker som säljer Rf bygg och konstruktionsskruv?
Är det så illa i öst😢H heimlaga skrev:Det räcker om skruvarna håller till byggarna har farit hem. Men ofta håller de inte ens så länge numera. I skruvade konstrukrioner som är några år gamla är det helt normalt att hälften av skruvarna är av. Det är så länge de skall hålla. Enligt leverantörerna och enligt skruvande byggare.
Klicka här för att svara