20 022 läst ·
33 svar
20k läst
33 svar
Finns proppautomat för 20A?
Inte illa att de fortfarande görs i Polen. Och då hade du ju Stotz själv också som jag misstänkte, undrar hur många såna de gjorde när det begav sig.Ragnar_AT skrev:
GK100:
Tack för bilden. Har aldrig råkat ut för dem.
Detta bevisar att man aldrig blir för gammal för att lära sig något nytt.
Har inte hunnit kolla dem på Hagers sida men en bra gissning kan vara att de har c-karakterisk.
Kanske du kan bringa klarhet i detta
Tack för bilden. Har aldrig råkat ut för dem.
Detta bevisar att man aldrig blir för gammal för att lära sig något nytt.
Har inte hunnit kolla dem på Hagers sida men en bra gissning kan vara att de har c-karakterisk.
Kanske du kan bringa klarhet i detta
Hmmm, selektiv dvärgbrytare, med karaktäristik SCP ... :xUffe A skrev:
http://www.hager.se/produkter/elcen...rgbrytare/dvaergbrytare-6ka/nan316s/38189.htm
Det är som sagt selektiva och det är de mot standard B-C-karaktäristik vid alla normalt förekommande Ik. Man får effekten likt vid dimensionering med Diazed och liknande nätegenskaper med bara ett steg i storlek mellan dvs i många fall god selektivitet.Uffe A skrev:
I fallen som varit uppe i tråden med vanliga dvärgar som mätarsäkring är det många gånger inte vettigt att anta selektivitet mot den utan att ha antingen riktigt klena gruppsäkringar eller överdrivet stor mätarsäkring i vad det drar med sig som kostnader osv. En 10 A dvärg löser i princip en 25 A vid mätaren vid stummare fel så det blir lotto och dålig tillgänglighet helt i onödan.
Klicka här för att svara
